Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monet lähtevät treenaamaan vaikka menevät vain lenkille?

Vierailija
16.05.2016 |

Kaveri lähtee aina treenaamaan vaikka menee vain juoksulenkille. Hassua koska ei hän edes kilpaile koskaan missään... Mihin treenaatte jos ette koskaan osallistu kilpailuihin? Itse kävin tänään kuntoilemassa, 25km polkujuoksua, en siis treenaa mihinkään kilpailuun...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän munkin sanoa että lähden treenamaan kun lähden pyörällä kauppareissulle, leikkaamaan nurmikkoa tai lumitöihin. Itse en muuta liikuntaa harrasta tällä hetkellä.

Nuo eivät ole mitään kuntoilua tai harjoittelua, vaan ihan normaalia hyötyliikuntaa.

Vierailija
22/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä kaikki enemmän tai vähemmän tavoitteellinen urheilun harrastelu on treenaamista.

Ap. voi käyttää itse mitä termiä haluaa.

Itse sanoin että käyn "lönkyttelemässä", kun treenailin puolimaratonille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

träna; harjoitella, harjoittaa, opetella, valmentautua

Harjoitustahan juoksu- ja kuntosaliharjoittelu ovat.

Sitä paitsi jos juoksee 10 km johonkin suuntaan, kääntyy takaisin ja palaa samaa reittiä, kyseessä ei ole lenkki. Miettisit vähän mitä eri sanat tarkoittavat!

Minä taas ymmärtäisin lenkin ja lenkkeilyn siinä tarkoituksessa että liikkuminen on pääasia, eikä siis ole tavoitteena siirtyä toiseen paikkaan, vaan palataan lähtöpisteeseen (lenkki = saapuminen lähtöpisteeseen).

Vierailija
24/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

morttivertti kirjoitti:

Olin juuri hankkinut kuntokeskuksen jäsenyyden, kun bussissa joku mies esitteli kaverilleen mukanaan olevaa kitaraa ja sanoi "tällä mä nyt sitten treenaan". Meni hetki hämmästellessä, miten kitaralla kuntoillaan - kunnes sytytti, että totta kai sillä treenataan sen kitaran soittamista.

Treenaaminen on ihan hyvä yleisnimitys kaikenlaiselle kuntoilulle ja harjoittelulle. Kuntoilu toki on enemmän kotimainen sana.

Niin siis treenaaminenhan on harjoittelua, myös muussa yhteydessä kuin urheilussa.

Vierailija
25/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toimii ymmärrettävästi sanoina treenit tai harjoittelut tai kuntoilut, mutta eräs puhui kerran "urheilemisesta". "En ole urheillut viikkoon." "Kun urheilin, niin polvi tuli kipeäksi". Kun kysyin mitä hän urheilee, niin käy naisten jumpassa.

Vierailija
26/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä se on treenaamista jos sillä kuntoilulla on jokin tavoite. Esim oman kunnon parantaminen. Hyötyliikunta ei ole treenaamista.

Ihmiset usein puhuvat myös juoksusta, vaikkakuinka hitaasti lönkyttelisivät. Ok, saavat puhua, itse olen alkanut puhua hölkkäämisestä, koska sitä se mun juokseminen on :D

Vierailija
27/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän sama kun sanoin tutulle että menen juoksemaan lenkin niin hän alkoi vihjailemaan että sitähän ei voi sitten kutsua juoksemiseks jos vauhti ei ole tarpeeksi kova. Se on hölkkäämistä. Suurin osa hölkkää eikä juokse. Hohhhhoijaa. Joo hölkkäsin sitten puolimaratonin.

Vierailija
28/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää meen ain harkkareihi 

Vierailija
29/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä se on treenaamista jos sillä kuntoilulla on jokin tavoite. Esim oman kunnon parantaminen. Hyötyliikunta ei ole treenaamista.

Ihmiset usein puhuvat myös juoksusta, vaikkakuinka hitaasti lönkyttelisivät. Ok, saavat puhua, itse olen alkanut puhua hölkkäämisestä, koska sitä se mun juokseminen on :D

Ootkohan sä se mun tuttu? :'D Ok no kysymys: millä km/h vauhdilla voi alkaa puhua että käy juoksulenkillä :D Hölkkäyshän on hidasta juoksuvauhtia. Juoksu on periaatteessa sitä että molemmat jalat voi olla yhtäaikaisesti ilmassa, kävelykisoissa tätä ei hyväksytä ja se tulkitaan juoksemiseksi.