Mikä konetiskiaine on paras? Entä huonoin?
Mielipiteitä? Onko tableteista mihinkään, vai kannattaako olla jauhemaista?
Kommentit (29)
Puoli tablettia halvinta ja hajuttominta minäkin käytän ja jos se ei riitä, koneessa on vikaa.
Nestemäisistä en itse ainakaan tykkää yhtään.
En tiennytkään, että niitä on nestemäisiäkin. :D Käytättekö huuhtelukirkastetta tai suolaa? Olen muuttamassa ensimmäistä kertaa asuntoon, jossa on tiskikone, joten olen vähän pihalla. Kannattaako olla hajustettua, jääkö se tuoksumaan voimakkaasti astioihin? Ap
Minulla ollut pirkkaa ja nyt lidlin tabletteja tarjouksesta, molemmat ajaneet hyvin asiansa eli astiat ovat puhdistuneet.
Sun-tabletteja kannattaa välttää jos on värikkäitä astioita, se haalistaa.
Itse käytän Sun-merkistä jauhetta, vanha ysärikone ja hyvin tulee puhdasta eikä jää jäämiä.
Halppismerkki tableteista ei ole juurikaan sanottavaa suuntaan tai toiseen, mutta nämä "super" fairy tabletit ovat mielestäni liian voimakkaista tavallisten vähän likaisten astioiden pesuun. Jää pesuaineen hajua, eri asia jos pesee sitten rasvaisia ja likaisia leivonta astiota ja kattiloita tai kone pyörii harvakseltaan ja astiat ehtivät kuivua.
Tärkeää on kuitenkin, että astiat pestään tarpeeksi kuumassa jotta puhdasta tulee eikä astioihin jää pesuaine jäämiä ja harmaannu. Omasta kokemuksesta selkein ero on juuri pesulämpötilassa ja pesuohjelmissa ei niinkään pesuaineissa. Astianpesukoneissa on myöskin eroja siinä missä pyykkikoneissakin.
Finishillä mennään. valmistajien suosittelema ja ympäristömerkitty, paras pesutulos.
Jauhetta, koska sitä voi annostella haluamansa määrän eikä tarvitse käpälöidä niitä tabletteja.
Harmi kun sitä jauhetta saa metsästää, honkkarista viimeksi löysin.
Käytän nestemäistä astianpesukoneessa ja pyykinpesukoneessakin, koska aine peseytyy paremmin pois astioista sekä vaatteista.
Ecoverin pesutabletit on todella hyviä.
Ne, missä on punainen pallo sisällä, olivat surkeita ja astiat jäivät jotenkin tahmaisiksi.
Fairy Platinum on ainakin hyvä. Nestemäinen aine muovin sisällä, muovi sulaa koneeseen.
Fairy parasta, Pirkalla alkoi haista kone, Ecover taas muuten hyvä, mutta lautasista jotenkin piirtyy esiin veitsinaarmut.
Tabletinpuolikkaita ja huuhteluun etikkaa. Suolaa Suomen pehmeissä vesissä ei kai tarvita.
Finish all-in-one (max) meillä käytössä. Hyvin toimii. Sun-tableteista jäi muistaakseni tiskeihin voimakas haju, kun kerran erehdyin ostamaan.
Säännöllisin väliajoin tiskikone pestään tyhjänä sitruunahapon kanssa, jotta kone pysyy kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Fairy Platinum on ainakin hyvä. Nestemäinen aine muovin sisällä, muovi sulaa koneeseen.
näitä ostettiin meillekin. Vanha kone vetelee viimeisiään ja lähes aina oli pesuainetabletti melkein kokonaisena pesun jälkeen koneessa ja astiat likaisia. Kokeiltiin vielä viimeisenä keinona noita fairyn mössöjä ja kappas, saatiin koneelle lisäaikaa :)
Kiitos vinkeistä! :) En ole koskaan käyttänyt tiskikonetta, nyt sitten vain opettelemaan. Uskaltaako muoviastioita yleensä laittaa koneeseen? Minulla on muutama sellainen, joissa ei ole mainintaa konepesun kestävyydestä. Ap
Mä pesen muoviastiakin koneessa, lämpövastus on siellä koneen "sisuksissa", joten siellä peseytyvät hyvin. Edellinen kone oli toooosiiii vanha, oli vielä lämpövastus siellä koneen pohjalla. Ap:lle vielä, puukapustoja ei kannata laittaa koneeseen, pese käsin. Samoin jos sattuu olemaan joitain kultareunaisia perintökahvikuppeja ja -tasseja.
http://www.rainbow.fi/tuotteet/rainbow/muut/astianpesu/rainbow-nestemai…
On käytetty tuota, ei moittimista, en keksi syytä vaihtaa mihinkään muuhun.
Muuten puolikas tabletti riittää. Joskus voi heittää kokonaisen.