Liian helposti ärsyyntyminen/suuttuminen
Ärsyynnyn/suutun todella helposti ja välillä aivan mitättömistä jutuista. En välttämättä tuo suuttumustani esiin mitenkään, mutta sitten yksin ollessani ärisen ja puhisen ja pahimmillani jopa tärisen raivosta, vaikka kyseessä olisi ihan pikkujuttu. Esimerkiksi liikenteessä ärsyynnyn suunnattomasti jos joku ajaa minua hiljempaa enkä pääse ohittamaan. Tai jos minulle kommentoidaan mielestäni ikävään sävyyn jotakin (esimerkiksi viestissä käytetään kolmea pistettä, mikä antaa mielestäni todella ynseän kuvan), palaa pinnani välittömästi, mutta vain sisäisesti. Miten tällaisen saisi kuriin, se kun haittaa omaa elämääni, että pahimmillaan ajatukseni pyörivät tuntikaupalla jossakin minua ärsyttäneessä asiassa ja sitten kiihdytän omaa ärtymystäni vain lisää.
Kommentit (9)
Yritä suhteuttaa ongelmasi. Minua harmitti todella paljon kun lomalla hukkasin 150 e - piilotin hameen taskuun yksin kulkiessani ja unohdin laittaa takaisin lompakkoon. Kiukkusin itselleni tosissaan hetken kun tuon huomasin. Sitten mietin haluanko pilata lopun lomamaatkani tuon takia. En halunnut en edes sitä päivää. Huokaisin ja mietin shoppailevani matkalla vähemmän. Niin tein ja loma oli ihana. Sama juttu monien pienten harmien kanssa: voit itse päättää pilaako ne päiväsi. Niitä isompia murheita kun meille kaikille varmasti vielä eteen tulee, säästetään isommat tunteet niihin. Näin ajattelen.
Vihanhallintakurssit ja terapia on ihan oikeasti hyviä, positiivisia vaihtoehtoja, suosittelen. Se on itselle tosi kuluttavaa ja raastavaa jos omat tunteet on niin voimakkaat, että fyysisesti alkaa tärisemään. Sieltä voisi saada avaimia tunteiden hallitsemiseen, elämä sujuisi paljon paremmin. Sitä asennetta voi olla hankala yksin alkaa vaihtamaan, jos ei ole ketään auttamassa muutoksessa.
Otankin paljon huumorilla vastaan, mutta sitten jotkut täysin turhat asiat saavat vereni kiehumaan niin, etten tiedä miten päin suuttumukseni kanssa olisin.
-AP-
Vierailija kirjoitti:
Otankin paljon huumorilla vastaan, mutta sitten jotkut täysin turhat asiat saavat vereni kiehumaan niin, etten tiedä miten päin suuttumukseni kanssa olisin.
-AP-
Sinä tiedostat ongelma ja sinä osaat sen myös ratkaista. Relax! Savolaiset sanovat, että älä hättäile, istu mättäälle, kyllä se pipo löytyy. :)
Vierailija kirjoitti:
-AP-
Et uskalla kohdata sitä vihaa mikä olisi oikeutettua. Patoat ja peittelet oikeat kiukun aiheet, ja sitten kun tulee... niin annat itsellesi luvan kiukutella.
Olepa rohkeampi...
Vaihda asennetta ja ota asiat huumorilla. :)