Uskovainen! Mikä on näkemyksesi homoseksuaalisuudesta ja homoliitosta?
Hyväksytkö? Pidätkö syntinä? Mikä on näkemyksesi?
Kommentit (7)
Hyväksyn. Ei ole minulta pois, pikemminkin päin vastoin koska onnelliset ihmiset kylvävät hyviä asioita ja hyvää mieltä myös ympärilleen. Uskossani kysymys on omasta jumalasuhteestani ja omista valinnoistani, ei siitä miten muiden pitäisi minun mielestäni elää.
Ajattelen että on siinä Jumalalle käynyt pieni källi.
Rakkaus on Jumalan suurin lahja, sen tuomitseminen ja siunaamatta jättäminen on pahimmanlaatuista jumalanpilkkaa.
Homoseksuaalisuuden harjoittaminen on raamatun mukaan synti. Kristittynä uskon raamattuun ja sen vuoksi pidän sitä syntinä. Syntiä on kuitenkin moni muukin asia ja raamatussa kehoitetaan olemaan tuomitsematta muita sillä jokainen meistä tekee syntiä. En siis katso jonkun homoseksuaalisuuden olevan minun asiani vaan se on hänen ja hänen Jumalansa välinen asia. En kuitenkaan kannata sitä, että kirkossa vihittäisiin homopariskuntia, koska kirkon toiminnan pitäisi perustua raamattuun. Jos homopareille myönnetään oikeus mennä naimisiin maistraatissa, se taas ei ole minun asiani.
Oma näkemykseni homoudesta on jonkinlaisessa murroksessa. En (enää) vastusta sukupuolineutraalia avioliittolakia, siis homoparien naimisiinmenoa maistraatissa. Kirkkovihkimisestä en osaa sanoa...
En ole muodostanut lopullista kantaa. Koen, että heterous on luonnollista ja meidät on tarkoitettu naisena ja miehenä rakastamaan toisiamme ja muodostamaan perheitä, mutta syistä tai toisista joillakin tämä menee toisin.
Ev. lut täällä! Inhoan syvästi sitä stereotypiaa ettemme hyväksy homoutta. Itse hyväksyn. En tuomitse. Olen tasa-arvoisen avioliittolain puolella. Mitä kristittynä en hyväksy on toisten syrjiminen ja oikeuksien ottaminen erilaisuuden takia.