Irtoripset- pilaako ne omat vai ei?
Muuten kokemuksista kommentteja? Entäs onko joku laittanut niitä Virossa? Kuinka usein pitää huoltaa niitä?
Kommentit (7)
Pilaa. Vaikka miten hienosti kävisit laittamassa, vähintään vuoden päästä uusintaväli tihenee (alussa 3- 4 viikkoa, lopussa 2 viikkoa ja ensimmäisen viikon pysyivät vain todella hyvinä) koska omat ripset harvenevat. Itsellä kävi niin, että ripset katkesivat lähes kokonaan molemmista silmistä ja kesti kauan kasvattaa ne takaisin. Kävin alan huippuammattilaisella ja laitoin ihan helvetisti rahaa vuodessa uusimisiin. Nyt siis ilman ja en laittaisi enää koskaan pidennyksiä.
Minä käytin ripsienpidennyksiä noin puoli vuotta, lopetin niin etten enää ottanut uusia ja annoin itsekseen irtoilla pois. Toki oli jossain vaiheessa järkyn näköinen mutta olin kotona saikulla joten ei haitannut.
Nyt mulla on omat mutta tosi lyhyet, ripsimäärä on ihan ok. En tiedä kuinka kauan kestää ennenkuin omat ripset kasvaa normaaliksi. Mulla ei ollut mitkään överit pidennykset vaan lyhimmät mitä löytyi eikä mikään hirveä ripsimatto.
Mä sain sienitulehduksen silmiin niistä:( ripset putoili pois ja nyt mulla kasvaa osa ripsistä takaisin, mutta on ihan sellaisia kaljuja kohtia. En ota todellakaan enää ikinä !
Ripsienpidennykset ovat kasvattaneet suosiotaan huimasti viime vuosina. Niiden käyttöön liittyy kuitenkin ongelmia, jotka voivat aiheuttaa jopa pysyvää haittaa omien ripsien kasvulle.
– Liimoissa saattaa olla jopa yli 70 ainesosaa, ja tuoreessa tutkimuksessa niistä löydettiin esimerkiksi suositusarvon ylittäviä määriä formaldehydiä ja osasta jopa lyijyä. Markkinoilla on varmasti myös hyviä liimoja, mutta ongelma on, ettei niitä tutkita yhtä tarkkaan kuin terveydenhuollon valmisteita, joten valmistajillakaan oleva tutkimustieto ei ole lääketieteellistä tasoa, sanoo silmätautien ylilääkäri Tiina Leivo Terveystalosta.
”RIPSIJUURTEN ALUEEN TOISTUVA KÄSITTELY JA OMIIN RIPSIIN KOHDISTUVA YLIMÄÄRÄINEN PAINO VOI AIHEUTTAA PYSYVÄÄ VAURIOTA.”
Hänen mukaansa allergisten reaktioiden vaara tunnetaan aika hyvin. Vähemmän tunnettu seuraus on sen sijaan omien ripsien vaurioituminen.
On olemassa alustavaa näyttöä siitä, että ripsien oma kasvu voi häiriintyä ripsienpidennysten pitkäaikaisen, vuosia kestävän käytön takia.
– Ripsijuurten alueen toistuva käsittely ja omiin ripsiin kohdistuva ylimääräinen paino voi aiheuttaa pysyvää vauriota, jonka takia omat ripset eivät enää kasva. Esimerkiksi Isossa-Britanniassa terveysviranomaiset ovat antaneet tästä virallisen tiedotteen yleisölle, Leivo kertoo.
http://hyvinvointi.ts.fi/tyyli/ripsienpidennykset-voivat-pilata-omat-ri…
Ei pilaa kaikilla.
Itse käytin tekoripsiä lähes päivittäin 4 vuotta, ei mitään iho-oireita liimoista saati omien ripsien huomattavia vaurioitumisia havaittavissa. Omat ripseni ovat keskipitkät ja vahvat.
Nyt olen reippaan vuoden pitänyt volyymiripsiä, eivätkä omat ripseni ole vaurioituneet yhtään enempää, itseasiassa pidin tuossa kuukauden tauon ja omat ripseni olivat kasvaneet pituutta :) Volyymit vahingoittavat muutenkin vähemmän omia ripsiä kuin esimerkiksi klassiset ripsienpidennykset.
Ei ole ollut silmätulehduksia tms.
Itse olen huollattanut 4 viikon välein, riippuu ihan kuusta missä kunnossa ovat silloin. Joskus olen venyttänyt viiteenkin viikkoon, koska ripsiä on ollut vielä paljon ja hyvässä kunnossa.
Riippuu ihan ihmisestä miten reagoi, omista ripsistä, laitettavista ripsistä ja jopa laittajasta (esim. hygienia!). Kannattaa oikeasti tutustua laittajan entisiin töihin ja luotettavuuteen, en itse lähtisi laittamaan ulkomailla ellen tasan tarkkaan tietäisi laittajan ammattitaitoa.
Tarkoitat kai ripsienpidennykset?