Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epävakaa persoonallisuushäiriö ja työkkäri.

Vierailija
16.05.2016 |

Olen tehnyt sairaanhoitajan työtä kymmenen vuotta. Olen kärsinyt loppuunpalamisesta kaksi kertaa. Olen tunnollinen ja teen työtä koko sydämmellä.Sain tuollaisen diagnoosin psykiatrilta joka oli järkyttävä uutinen. Vein työkkäriin lääkärin lausunnon josta käy ilmi, että olen liian herkkä hoitotyöhön. Työkkäristä patistetaan nyt työkokeiluun taas hoitajan työhön, en voi uskoa! Uhkasivat 3 kk karenssilla.Itse haluaisin opiskella uuden ammatin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae jonnekin muualle työkokeiluun. Tärkeintä, että menet jonnekin, ei ole pakko mennä hoitoalalle. Tsemppiä!

Vierailija
2/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on katsonut mulle jo paikan valmiiksi vanhusten vuodeosastolla. En pysty menemään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko psykiatrin lausunnossa juuri noilla sanoin, "että on liian herkkä hoitotyöhön", vai pitääkö osata tulkita lausuntoa rivien välistä?

Vierailija
4/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäis opiskella se uus ammatti kuntoutusrahalla, ei työttömyyskorvauksella. Oletko sellaisia vaihtoehtoja selvitellyt?

Vierailija
5/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useamman kerran elämässäni samassa tilanteessa. Viimeisimmän burnoutin jälkeen meni melkein vuosi ennen kuin pystyin menemään takaisin toimistoon. Sama psykologinen diagnoosi minullakin ja lisäksi HSP-persoonallisuus (erityisherkkyys). Kilpailuasetelmat ja ikävä ja kyräilevä työkulttuuri on pahinta mitä tiedän ja kukaan ei tuota voi tajuta miten henkisesti loppu sitä voi olla ihan normaalin työpäivän jälkeen jo pelkästään siitä että yrittää pitää itsensä koossa. Vapaa-aika menee nukkuessa, mitään ei jaksa tehdä, elämästä katoaa merkitys ja lopulta alkaa kroppa reistailemaan. 

Sen voin kokemuksesta sanoa, että hae mihin tahansa muuhun työhön vaikka pitkin hampain. Ostat sillä miettimisaikaa sen suhteen mitä aiot tehdä jatkossa ja saat työkkärin pois kimpustasi. Heitä ei kiinnosta sinun henkinen hyvinvointisi, vaan tilastojen siivous ja kun sinulla kerran on ammatti..... Valitettavasti yliherkkyyttä ei pidetä sisäsyntyisenä ominaisuutena, vaan olosuhteiden ja kasvatuksen tuloksena, josta voisi muka "kasvaa" ulos ja vahvaksi "normaaliksi" ihmiseksi (pyh, sanon minä!). Kannattaa siis ehdottomasti kouluttautua eri alalle, heti kun jaksat. 

Tämä kuulostaa pahalta yliherkälle, tiedän, mutta juuri kukaan ei tätä aihetta ymmärrä jollei satu olemaan samanlainen. Sinun pitää yrittää tsempata ja koittaa auttaa itse itseäsi ja etenkin kuunnella kehoasi / sydäntäsi. Tiedän tuon auttamishalun ja sen kääntöpuolet. Ehkäpä pystyisit tekemään ruutiiniluontoisempaa työtä ja valjastaa herkän arvokkaan sydämesi auttamaan vaikka vapaa-ajalla. 

Tsemppiä, tiedän mitä käyt läpi... 

Vierailija
6/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 5, helpotti oloani.Minä olen lääkärin mukaan erityisherkkä.Pohdin potilaiden asioita kaikki yöt.Olen työpäivän jälkeen niin loppu, että jaksan vain maata sohvalla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi