Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei taaskaan koko kesänä pääse minnekään

Vierailija
16.05.2016 |

Masentaa ja surettaa. Olen yksin lapsen kanssa, ei ole rahaa mennä minnekään. Ei voi sanoin kuvailla miltä tuntuu olla aina vain samoissa ympyröissä. Olisi niin ihana matkustaa. Eikä ole ollut mistä säästää, ei tod.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Miten luen rivien välistä että täällä paistaa inho yksinhuoltajaa kohtaan? Aivan kuin olisin jollain kummalla tavalla syyllinen kaikkeen. Ja joo, jos mulla olisi se kristallipallo ollut, niin en olisi lasta tehnyt. Mutta poiskaan en voi antaa. Kerroin että surettaa kun me ei koskaan päässä minnekään matkustelemaan.

Mitä väärää siinä on että se surettaa ja harmittaa ja masentaa ??? -ap

Saathan sie surra mutta älä nyt hyvä ihminen anna sen pilata koko kesää! Vietätte kivan kesän Suomessa ja alat laittaa rahaa säästöön niin menette vaikka puoli-ilmaiselle Tukholman risteilylle talvella, pääsette halvalla kun lapsikaan ei ole vielä kouluikäinen ja voitte valita lähtöajasta hintojen mukaan.

Vierailija
42/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjoisessa asuessa teillä on varmaan oma auto? Oulussa on paljon edullisia kesäkohteita lapsiperheille: eläinmuseo (auki 30.6. asti) 5€ lapsi + aikuinen ja kasvitieteellinen puutarha samaan hintaan. Säälläkään ei ole väliä näiden kohteiden kannalta. Noiden jälkeen ostatte eväät ja jäätelöt kaupasta ja istutte merenrantaan syömään.

Ähtärin eläintarha maksaa vain 11€ per henkilö. Syötte kunnon lounaan kotona ennen kuin lähdette, niin ruoista ei tule lisämaksua.

Pohjoisesta löytynee myös ilmaisia tai hyvin edullisia kotiseutumuseoita ja kotieläintiloja. Esim. Kempeleessä on ilmainen museo.

Asenteet joudut muuttamaan, kellään lapsella ei ole sun kanssa nyt kivaa vaikka kävisitte Tokiossa.

Jos mulla olisi varaa autoon niin en valittaisi täällä mitään. Me asumme Oulua ylempänä.-ap

Idea olikin, että teette päiväreissun Ouluun sieltä missä asutte. Onnibussi ajaa Rovaniemen, Kemin ja Iin kautta Ouluun. Asutteko lähelläkään noita paikkoja? Ihanaa, että muistit kiitää, kun varta vasten esittelin vaihtoehtoja sulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kesistä on parhaiten jäänyt mieleen päivät läheisellä uimarannalla, eväänä ranskanleipää ja vesipullo. Kotimatkalla kerätyt mustikat ja äidin kotona leipoma mustikkapiirakka. Täydellinen kesäpäivä. :)

Tänä kesänä haluan olla vain kotiympäristössä lasten kanssa (4 pientä, nuorin vauva). Suunnitelmissa on paljon puistoilua lähileikkipuistossa, reissuja kirjaston lastenosastolle ja vain rentoa, onnellista yhdessäoloa lasten kanssa, kun ei ole koulun ja kerhon sanelemia aikatauluja. Välillä ostamme jäätelöt. Ja kun marjakausi alkaa, teemme metsäseikkaluja ja poimimme ilmaisia herkkuja. :)

Vierailija
44/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja näitä teidän ehdotuksia :D Bussilla ajella pitkin pitäjiä? Ompa ihanaa lomaa! 

Ohan se nyt ihan eri asia lähteä vaikkapa ulkomaille, kesämökille järven rannalle, asunto-auto reissulle, kuin jonnekin helvetin Ähtärin eläinpuistoon, luontopolulle tai meren rannalle syömään jätskiä :D 

Ootte kyllä ihan sekasin kaikki.

Mä lähden ens kuussa 2 kk ulkomaille lomalle ja se vasta onkin sitä oikeaa, kunnon lomailua! Joten kyllä niin huvittaa nämä teidän naurettavat loma ehdotukset! Ihan kuin vaan piilovittuilisitte AP:lle!

Ok, ymmärrän, että eihän sitä voi mahottomia vaatia kerta ei rahaa ole, mutta siltikin ois voinu osan noista teidän hassuista ehdotuksista jättää pois.

Vierailija
45/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapsi rattaisiin ja lähde kävellen jonnekin kauemmas. Tarpeeksi evästä ja juotavaa mukaan, hyvät kengät molemmille ja kunnolla vaatetta ja peitto rattaisiin. Teltankin ym voi ottaa jos sellaisen omistaa. Tällä tavalla itse retkeilen lasten kanssa pitkiäkin matkoja, esim naapurikaupunkiin on reilut 20km ja päiväreissu onnistuu oikein hyvin, itsekin saa kunnolla liikuntaa ja lapset nukkuvat takaisin kävellessä. Siellä on jo huimasti enemmän nähtävää, ilmaisjuttuja ja hauskoja leikkipuistoja.

Vierailija
46/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuuden kesissä parhaita juttuja olivat:

-Eväsretket luonnossa, eväänä oli yleensä kaakaota termarissa, voileipiä ja voileipäkeksejä

-Uimassa käyminen

-Marjassa käyminen ja hilloaminen yhdessä äidin kanssa. Sain kesällä syntyneenä myös tehdä omat hillot synttärikakkuun!

-Löhöäminen ja torkkuminen viltillä kun äiti luki kirjastosta lainattua kirjaa ääneen

-Kauniiden luonnonkukkien kuivaaminen ja kiinnittäminen kontaktimuovilla omaan kirjaan

-Lettujen paisto metsälaavulla, vaellus luonnossa

Mikään näistä ei ole maksullista! Aikuisena helposti ajattelee asiat liian hankalasti. Lapset nauttivat ihan simppeleistä jutuista, usko pois - muistele vaikka omaa lapsuuttasi! Hyvää kesää!

Vierailija
47/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asialliselle vastauksille. Ja muutama halusikin keksiä meille tekemistä kesään. Vinkkejä otetaan vastaan! Oulu-Rovaniemi-akselilla. Tiedän varsin hyvin että 4-5-v. tyytyy kotiympäristöön mutta esimerkiksi viime kesänä oli tarkoitus käyttää pienellä matkalla ja sitä odotettiin, mutta elämä muuttui kertaheitolla ja tässä tilanteessa en ole nyt pystynyt säästämään. Laiskuutta se ei ole jos rahat ei riitä. Kirpparilla olen jo myynyt kaiken, se vähä voitto sieltä mennyt muutamiin velkoihin. Lainaa en voi ottaa, olen työtön enkä pysty ottamaan yhtään ylimääräistä velkaa. Olen viimeksi käynyt kunnon matkalla 15-v. sitten teininä, että joo todellakin tympii nämä samat kuviot itseäni eniten. Mutta tietenkin haluisin lapsen kanssa matkustaa, näyttää hänellekin kivoja paikkoja. Kuka ei haluaisi??

Vierailija
48/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis edellinen

Vierailija
49/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 44 harvinaisen hölmö jos tuhlaat 2kk suomen kesästä ulkomailla oleiluun. Sittenhän sitä jaksaakin taas koko pitkän pimeän talven, eiku. Jos sun mielestä suomen kesäinen luonto ja jätskin syönti ei ole mukavia juttuja niin se on sun oma ongelma. Haluaisin vielä tietää mitä liikkumismuotoa ehdottaisit ap:lle bussin sijasta kun polkupyörääkään ei ole? Vai kannattaako mielestäsi vain käpertyä kotiin itkemään koko loman ajaksi? (Nää jutut tuntuu sun mielestä todennäköisesti piilovittuilulta koska olet itse ilkeä ihminen ja oletat muilta samaa.)

Vierailija
50/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten taaskaan hakenut tuetulle lomalle. Omasta laiskuudesta ei voi syyttää kuin itseään...

Meillä ei ole varaa edes tuettuun lomaan. Maksaa n. 250 e/3 päivää ja matkat maksettava itse. Muutenkin noiden tuettujen lomien "ohjelma" vaikutti lähinnä siltä että olisi töissä (olen itse sosiaalialalla, vetänyt esim. perheleirejä itsekin), tarkasti aikataulutettuja luentoja ja ryhmätapaamisia jne joihin on "pakko" osallistua? En tajua, eikö loma olisi sitä että saisi olla oman perheen kanssa rauhassa ja käydä syömässä valmiissa pöydässä mutta muuten ilman aikatauluja? Vai onko noissa oletuksena että kaikki noille lomille hakevat kaipaavat erityistä tukea?

Vierailija
51/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Rovaniemellä vielä Angry birds- leikkipuisto? Ilmainen kohde, enemmän lapsen juttu tosin tämäkin. Meillä lapset on tykänneet tosi paljon!

Vierailija
52/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä aina huvittaa :) Ihan kuin nämä jotka ehdottavat niitä retkiä lähikirjastoon tai metsään luulisivat, että noita juttuja ei tehdä jo muutenkin vuoden ympäri! Loma on nimenomaan sellainen että pääsee irtautumaan kotiympyröistä ja mielellään niin ettei ole niitä samoja kotitöitä tehtävänä kuten muina päivinä vuoden ympäri. Uudet ympyrät, asiat, paikat jne virkistävät mieltä. Jos asuu kerrostalossa kaupungissa on ihan eri asia viettää kesää kotiympyröissä kuin vaikka sellaisella joka asuu ok- talossa jossain taajamassa luonnon lähellä.

Terveisin helsinkiläinen ajokortiton ja autoton yh, joka on kiertänyt museot ja tapahtumat ja kaipaa luonnon rauhaan vaikka mökille tai sitten ulkomaille

Vierailija
53/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tarjota reissun oikeasti vähävaraiselle yh:lle heinäkuussa Kiteen eläinpuistoon. Lähtö etelä-karjalasta. Mihin otan yhteyttä?

Vierailija
54/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä aina huvittaa :) Ihan kuin nämä jotka ehdottavat niitä retkiä lähikirjastoon tai metsään luulisivat, että noita juttuja ei tehdä jo muutenkin vuoden ympäri! Loma on nimenomaan sellainen että pääsee irtautumaan kotiympyröistä ja mielellään niin ettei ole niitä samoja kotitöitä tehtävänä kuten muina päivinä vuoden ympäri. Uudet ympyrät, asiat, paikat jne virkistävät mieltä. Jos asuu kerrostalossa kaupungissa on ihan eri asia viettää kesää kotiympyröissä kuin vaikka sellaisella joka asuu ok- talossa jossain taajamassa luonnon lähellä.

Terveisin helsinkiläinen ajokortiton ja autoton yh, joka on kiertänyt museot ja tapahtumat ja kaipaa luonnon rauhaan vaikka mökille tai sitten ulkomaille

Näin juuri. Kyllä me tehdään kaikkea näitä tavallisia asioita ympäri vuoden. Köyhän vaan pitäisi tyytyä kaikkeen, ei saisi edes valittaa mistään. -ap

Vierailija
55/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ymmärretään me. Mutta jos ei ole varaa lähteä ulkomaille, kylpylään yms. Niin sitten pitää ehdottaa tuollaisia ilmaisia juttuja. Kyllä minäkin opiskelijana erittäin mielelläni irtautuisin kotiympyröistäni ja menisin valmiiseen pöytään istumaan. Mutta koska ei ole rahaa niin turhapa siitä asiasta on marista, niin yksinkertaista se on. Siks mulla onkin tässä työn alla rikkaan miehen etsiminen, onneks se on jo vähän tuottanu tulosta😉

Vierailija
56/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus uudeksi perustuslaiksi:

Jokaisella Suomen kansalaisella on oikeus ansiosidonnaiseen katkeruuteen.

Voit joko viettää kesäsi katkerana niistä asioista joita ET voi tehdä tai sitten ottaa kaiken ilon irti mustikkamaidosta ja myöhäisistä aamuherätyksistä. Valinta on sinun!

Vierailija
57/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet 44 harvinaisen hölmö jos tuhlaat 2kk suomen kesästä ulkomailla oleiluun. Sittenhän sitä jaksaakin taas koko pitkän pimeän talven, eiku. Jos sun mielestä suomen kesäinen luonto ja jätskin syönti ei ole mukavia juttuja niin se on sun oma ongelma. Haluaisin vielä tietää mitä liikkumismuotoa ehdottaisit ap:lle bussin sijasta kun polkupyörääkään ei ole? Vai kannattaako mielestäsi vain käpertyä kotiin itkemään koko loman ajaksi? (Nää jutut tuntuu sun mielestä todennäköisesti piilovittuilulta koska olet itse ilkeä ihminen ja oletat muilta samaa.)

Mun mielestä se ei ole hölmöä, mutta kukin tavallaan. Suomen kesä on armottoman lyhyt ja suurimmalta osalta sateinen. Ulkomailla lämpöä piisaa, joten miksipä en menisi nauttimaan siitä lämmöstä muualle? Ja tykkään kyllä talvesta, joten ei ongelmaa.

Suomen luonto on kaunista, en ole sitä moittinut. Jätskin syöntikin on kivaa. Mutta en näe sitä minään kesälomailuna syödä jätskiä jossain ulkona. Mun mielestä kesälomailu on jotain vähän erikoisempaa, eikä mitään arkipäiväistä. Mun mielestä aika arkipäiväistä toimintaa on just joku nähtävyyksien kattelu, museoissa ja eläintarhassa vierailut. Ei tuollaset oo mitään ihmeellistä.

Ja itse ainakin tykkään edes kerran vuodessa lähteä jonnekin muualle kuin olla kotona ja samoissa ympyröissä pyöriä. Sen takia käynkin joka kesä 2-3kk viettämässä ulkomailla eri maissa. Mulla on myös kesämökki, jossa vietän myös joka kesä aikaa. Mutta välillä tympäännyttää olla siellä samassa kesämökissäkin, koska se on itelle jo niin tuttu paikka. 

Mutta no, tää on vaan mun mielipide. Kyllähän monet ihmiset tykkääkin olla vaan kotonaan. Mun vanhemmatkaan eivät ole käyneet 15v missään, kun eivät halua. Olen koittanut houkutella heitä mukaan ulkomaille ja tarjoutunu maksamaan matkat, yöpymisen ja ruokailutkin mutta eivät halua lähteä. Se on ok mulle, jos ei halua. Heille riittää juuri se, että käyvät korkeintaan jossain lähikaupungin ostoskeskuksessa vähän shoppailemassa ja syömässä ravintolassa. Tai eivät aina tee edes sitäkään.

Vierailija
58/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä ihmettä ihmeellisen hienoa sä siellä ulkomailla sitten teet jos uiminen,nähtävyydet jne on niin arkista? Ja miksi haluat kertoa pitkistä ulkomaan matkoistasi ja mökistäsi tässä ketjussa? Suoraan sanottuna aloituksesta saa hieman masentuneen kuvan joten siksi olen itse yrittänyt keksiä hauskoja aktiviteetteja, jotka onnistuu vähällä rahalla, hyvä jos ap tekee näitä jo muutenkin eikä ole vajonnut apatiaan. Mutta tyhjästä vaan on paha nyhjästä, onni yksillä kesä kaikilla jotenkin näin tää elämä menee.

Vierailija
59/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä ihmettä ihmeellisen hienoa sä siellä ulkomailla sitten teet jos uiminen,nähtävyydet jne on niin arkista? Ja miksi haluat kertoa pitkistä ulkomaan matkoistasi ja mökistäsi tässä ketjussa? Suoraan sanottuna aloituksesta saa hieman masentuneen kuvan joten siksi olen itse yrittänyt keksiä hauskoja aktiviteetteja, jotka onnistuu vähällä rahalla, hyvä jos ap tekee näitä jo muutenkin eikä ole vajonnut apatiaan. Mutta tyhjästä vaan on paha nyhjästä, onni yksillä kesä kaikilla jotenkin näin tää elämä menee.

On ihan eri asia katella Suomen nähtävyyksiä joka kesä, kuin reissata ulkomailla eri maissa ja nähdä jatkuvasti erilaisia nähtävyyksiä.. Olenko mä tässä nyt jotain romaania alkanut kirjoittamaan mun ulkomaan matkoista? Mä totesin, että itse vietän 2-3kk ulkomailla joka kesä. Ihan samalla tavalla kuin joku vaikka kirjoittaisi, että tekevät joka kesä asunto-auto reissun, minä vain sen sijasta teen ulkomaan matkan. Huoh. 

Vierailija
60/60 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä auttaa ap:ta miten? Nojoo antaa olla kerran et tajua mikä meni pieleen.