Ei taaskaan koko kesänä pääse minnekään
Masentaa ja surettaa. Olen yksin lapsen kanssa, ei ole rahaa mennä minnekään. Ei voi sanoin kuvailla miltä tuntuu olla aina vain samoissa ympyröissä. Olisi niin ihana matkustaa. Eikä ole ollut mistä säästää, ei tod.
Kommentit (60)
Luontopoluillekin pääsee ilmaiseksi patikoimaan, samalla lapsi (ja äitikin) voi oppia jotakin mielenkiintoista. Myöhemmin sitten marjaan/sieneen, meillä oli viime kesänä melkein joka päivä itse kerätyistä mustikoista tehtyä piirakkaa, lapset auttoi leipomisessa :) Tässä lähellä on myös vanhoja 1. Maailmansodan aikaisia vallihautoja, aika vaatimattomia mutta pojista nuo oli tosi jänniä, ovat jo puhuneet että mennäänhän sinne taas tänäkin kesänä... Kumisaappaat ja taskulamppu vielä mukaan bunkkereihin kurkkimista varten niin seikkailu on valmis! Monet suomalaiset museot voi olla tosi edullisia tai jopa ilmaisia, se on omasta asenteesta kiinni onko nuo tylsiä, valinnanvaraa löytyy.
Vähän avuttomuuden ja uhriutumisen makua ilmassa?
Meillä on ainakin käyttämättömiä pyöriä kerrostalon kellari täynnä. Joskus olen perään kysellyt ja saanut aivan ilmaiseksi tai ihan pikkurahalla vähän huollettavan käyttökelpoisen fillarin tällä tavoin sekä itselleni että lapselle.
Tuntuu, ettet mitään oikeasti halua tehdäkään muuta kuin vinkua rahattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan melko pohjoisessa. Lapsi on kohta 5-v. Ei pääse ihan muutamalla kympillä esim Helsinkiin, siellä olisikin jo paljon nähtävää. -ap
Ota lainaa. Tavattoman moni perhe joutuu niin tekemään, jos näitä korkeampia arvoja haluaa lapsilleen tarjota.
Mihin teidän nyt sitten pitäisi päästä?
Ota pikavippi ja sitten vaan valittamaan kuinka ne firmat huijaa eikä ole varaa maksaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan melko pohjoisessa. Lapsi on kohta 5-v. Ei pääse ihan muutamalla kympillä esim Helsinkiin, siellä olisikin jo paljon nähtävää. -ap
Miks just Helsinkiin? Eiköhän 5-vuotias viihdy hyvin muuallakin.
Onko teillä autoa, telttaa? Lähteekö asuinpaikastanne onnibussi?
Mitä kaupunkeja teidän lähellä on ap niin katsotaan jos keksitään teille jotain nähtävää? Muista että 5v ei kaipaa ihmeitä, vaikka itse haluaisit rantalomalle niin hänelle se lähijärvi tai traktorivetokisat varmasti riittää hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota lainaa. Tavattoman moni perhe joutuu niin tekemään, jos näitä korkeampia arvoja haluaa lapsilleen tarjota.
Mihin teidän nyt sitten pitäisi päästä?
Nelivuotiaan korkeammat arvot tulevatkin nimenomaan Helsingin reissusta :D
Eiköhän arvot ole kohdallaan, kun äiti huolehtii, että on kavereita, ulkoilua ja terveellistä ruokaa. Plussaa satujen ja lorujen lukeminen, yhdessä leipominen ym.
Ei tuonikäinen mitään erityisiä lomareissuja osaa kaivata. Ihan äidin ongelmahan tämä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ainakin käyttämättömiä pyöriä kerrostalon kellari täynnä. Joskus olen perään kysellyt ja saanut aivan ilmaiseksi tai ihan pikkurahalla vähän huollettavan käyttökelpoisen fillarin tällä tavoin sekä itselleni että lapselle.
Pyörävaras!! Kerrostalon pyörävarastosta vaan pari pyörää mukaan... juu ei noita näytä kukaan tarvitsevan. Kyllä on älyttömiä neuvoja täällä.
Sama juttu täällä . Ei pyörätuolilla mihinkään matkalle pääse koskaan .
Kun ei ole kavereita ja matkustaminen on niin kallista .
Ja en ole itse aiheuttanut tähän tuoliin joutumista jos sitä ajattelette .
Kiitos vastauksista. Miten luen rivien välistä että täällä paistaa inho yksinhuoltajaa kohtaan? Aivan kuin olisin jollain kummalla tavalla syyllinen kaikkeen. Ja joo, jos mulla olisi se kristallipallo ollut, niin en olisi lasta tehnyt. Mutta poiskaan en voi antaa. Kerroin että surettaa kun me ei koskaan päässä minnekään matkustelemaan.
Mitä väärää siinä on että se surettaa ja harmittaa ja masentaa ??? -ap
Pohjoisessa asuessa teillä on varmaan oma auto? Oulussa on paljon edullisia kesäkohteita lapsiperheille: eläinmuseo (auki 30.6. asti) 5€ lapsi + aikuinen ja kasvitieteellinen puutarha samaan hintaan. Säälläkään ei ole väliä näiden kohteiden kannalta. Noiden jälkeen ostatte eväät ja jäätelöt kaupasta ja istutte merenrantaan syömään.
Ähtärin eläintarha maksaa vain 11€ per henkilö. Syötte kunnon lounaan kotona ennen kuin lähdette, niin ruoista ei tule lisämaksua.
Pohjoisesta löytynee myös ilmaisia tai hyvin edullisia kotiseutumuseoita ja kotieläintiloja. Esim. Kempeleessä on ilmainen museo.
Asenteet joudut muuttamaan, kellään lapsella ei ole sun kanssa nyt kivaa vaikka kävisitte Tokiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörävaras!! Kerrostalon pyörävarastosta vaan pari pyörää mukaan... juu ei noita näytä kukaan tarvitsevan. Kyllä on älyttömiä neuvoja täällä.
Siis olen jäljittänyt omistajan ja sitten kysynyt, onko vielä käyttöä. Usein ei ole ollut, vaan pyörä syystä tai toisesta on lojunut tyhjän panttina vuosikaudet.
Asutte pohjoisessa? Eikö siellä ole luonnonpuistoja tai kansallispuistoja? Retkelle sinne eväiden kanssa? Monessa laskettelukeskuksissa (joita on ympäri Suomea) on kesäisin aktiviteetteja esim kiipeilyratoja, alamäkipyöräilyä, cable wakeboardia, ym ym.
Yksi tienausvinkki vielä: kerätkää marjoja heinäkuussa? Ja myykää ne. Siitäkin voisi saada jokusen euron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi?
Nauttisiko yhtään kotimaan matkailusta? Onnibusseilla pääsee tosi halvalla vähän katselemaan muita kaupunkeja.
Kerro, missä asutte, niin ideoidaan! Mulla on nyt sama tilanne. Lapsi on tosin jo teini, jolla on kesätyö ja paljon omia menoja. Mutta jotain haluan hänenkin kanssaan tehdä yhdessä.
Oletko muuten hakenut tuettuja lomia? Vielä voi elokuuksi ehtiä saada sellaisen.
Hulluutta maksaa Suomen hintoja. Onnibus voi olla halpa, joo, mutta erittäin epämukava varsinkin lapsen kanssa, ja majoittuminen ja ulkona syöminen maksaa Suomessa maltaita.
Esimerkiksi Gdanskiin pääsee muutamalla kympillä (Wizzair Turusta), vaatimaton majoitus siellä maksaa alkaen parikymppiä/yö ja ruokaan ei kulu paljon mitään. Suurimmat kulut ovat passit ja matkat Turkuun (riippuen siitä, missä aloittaja asuu).
Voitko, aloittaja, myydä jotain kirppiksellä?
Vai Onnibus epämukava :D Mitä kermaperseitä te oikein olette?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Miten luen rivien välistä että täällä paistaa inho yksinhuoltajaa kohtaan? Aivan kuin olisin jollain kummalla tavalla syyllinen kaikkeen. Ja joo, jos mulla olisi se kristallipallo ollut, niin en olisi lasta tehnyt. Mutta poiskaan en voi antaa. Kerroin että surettaa kun me ei koskaan päässä minnekään matkustelemaan.
Tää palsta vaan on mennyt ihan totaalisen pilalle. Ei täällä oo enää melkeen mitään muuta kuin ilkeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoisessa asuessa teillä on varmaan oma auto? Oulussa on paljon edullisia kesäkohteita lapsiperheille: eläinmuseo (auki 30.6. asti) 5€ lapsi + aikuinen ja kasvitieteellinen puutarha samaan hintaan. Säälläkään ei ole väliä näiden kohteiden kannalta. Noiden jälkeen ostatte eväät ja jäätelöt kaupasta ja istutte merenrantaan syömään.
Ähtärin eläintarha maksaa vain 11€ per henkilö. Syötte kunnon lounaan kotona ennen kuin lähdette, niin ruoista ei tule lisämaksua.
Pohjoisesta löytynee myös ilmaisia tai hyvin edullisia kotiseutumuseoita ja kotieläintiloja. Esim. Kempeleessä on ilmainen museo.
Asenteet joudut muuttamaan, kellään lapsella ei ole sun kanssa nyt kivaa vaikka kävisitte Tokiossa.
Jos mulla olisi varaa autoon niin en valittaisi täällä mitään. Me asumme Oulua ylempänä.-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei inhoa yksinhuoltajia kohtaan, mutta asenteesi on lievästi vastenmielinen. Ruikutat rahattomuutta sen sijaan, että keksisit pikkurahalla tekemistä. Se on aivan mahdollista.
Olen itsekin yksinhuoltaja, jopa kolmen. Mutta positiivisella mielellä olemme tehneet aina kaikenlaista pientä. Balin reissut toki ovat jääneet väliin, mutta elämyksiä löytyy paljon lähempääkin. Ja varsinkin nyt nelivuotiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi?
Nauttisiko yhtään kotimaan matkailusta? Onnibusseilla pääsee tosi halvalla vähän katselemaan muita kaupunkeja.
Kerro, missä asutte, niin ideoidaan! Mulla on nyt sama tilanne. Lapsi on tosin jo teini, jolla on kesätyö ja paljon omia menoja. Mutta jotain haluan hänenkin kanssaan tehdä yhdessä.
Oletko muuten hakenut tuettuja lomia? Vielä voi elokuuksi ehtiä saada sellaisen.
Hulluutta maksaa Suomen hintoja. Onnibus voi olla halpa, joo, mutta erittäin epämukava varsinkin lapsen kanssa, ja majoittuminen ja ulkona syöminen maksaa Suomessa maltaita.
Esimerkiksi Gdanskiin pääsee muutamalla kympillä (Wizzair Turusta), vaatimaton majoitus siellä maksaa alkaen parikymppiä/yö ja ruokaan ei kulu paljon mitään. Suurimmat kulut ovat passit ja matkat Turkuun (riippuen siitä, missä aloittaja asuu).
Voitko, aloittaja, myydä jotain kirppiksellä?
Vai Onnibus epämukava :D Mitä kermaperseitä te oikein olette?
Siellä Aasian puolella pääsee ilman muuta mukavampiin busseihin :D
http://ukraine-english-news.forumotion.com/t2200-tragedy-in-india-in-a-…