ostin Kärcherin ikkunanpesurin ja olen aivan hurahtanut=)
Olen pessyt puolet meidän sisäikkunoista ihan huomaamattani. Meillä on vanhat ruutuikkunat ja niitä on paljon, ikkunanpesu on ollut yksi inhokkihommistani.
Eihän toi laite niitä pese mutta kuivaaminen on paljon helpompaa ja nopeampaa kuin käsipelillä ja saan niistä siistimmät.
Tykkään =)
Kommentit (33)
Toimiiko se oikeasti? Miten peset ikkunoita sen kanssa? Riittääkö akku moneen ikkunaan?
Saako sillä pestyä esim. lattioita? Voiko siis modata jotenkin?
Niin se kuivainimuri? Käytin sitä mökillä, lainasin sukulaisilta, mutta ei se kyllä minulla nopeuttanut ollenkaan työtä. Akku loppui loppupuolella, mutta ihan tavallisella lastalla sain loput ikkunat kuivattua samassa ajassa.
Miten hankalaa normaalisti on pestä ikkunoita? Fairyvettä lasiin, vetely lastalla ja lopuksi hinkkaa sanomalehtitollolla. Ei voi olla niin vaikeaa.
Tuossa on se etu, ettei ikkunasta juurikaan valu vettä verrattuna lastalla vetelyyn. Suojauksen tarve käytännössä katoaa, ja siten ikkunanpesu nopeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Miten hankalaa normaalisti on pestä ikkunoita? Fairyvettä lasiin, vetely lastalla ja lopuksi hinkkaa sanomalehtitollolla. Ei voi olla niin vaikeaa.
Ei se vaikeaa olekaan mutta mun mielestäni se sanomalehtien kanssa tuhertaminen on sottaista. Valkoiset ikkunanpokat sotkeentuu, kädet sotkeentuu.
Mutta hei, pese sä vaan vanhalla menetelmällä, mua ei häiritse lainkaan =) Ei mua yleensäkään häiritse muiden tekemiset
Miten monta ikkunaa saa yhdellä täyteen ladatulla akulla pestyä? Miten isot ikkunat kyseessä?
Mietin, että ostaisin. Tai olen päättänytkin, että ostan koska inhoan yli kaiken sitä miten vesi valuu pitkin käsivartta kun rätillä pesee ikkunoita. Sitten se vesi menee kumihanskaan sisälle ja tuntuu todella inhottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on se etu, ettei ikkunasta juurikaan valu vettä verrattuna lastalla vetelyyn. Suojauksen tarve käytännössä katoaa, ja siten ikkunanpesu nopeutuu.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Olisit saanut minulta ilmaiseksi, kun aurinkoa vasten katselee lasia, niin raitoja näkyy: en tykkää.
No voi harmi sulle.
Mulla ei näy raitoja mutta meidän ikkunat on alkuperäistä(talo vm.1926) vanhaa, epätasaista lasia, osittain naarmuuntunuttakin. Sitä ei muutenkaan saa ikinä samannäköiseksi kuin uutta ikkunalasia.
ap
Itse olen myös ihan hurahtanut Kärcher ikkunanpesuriin. En vaihtasi enää mihinkään muuhun!
Vierailija kirjoitti:
Miten monta ikkunaa saa yhdellä täyteen ladatulla akulla pestyä? Miten isot ikkunat kyseessä?
Mietin, että ostaisin. Tai olen päättänytkin, että ostan koska inhoan yli kaiken sitä miten vesi valuu pitkin käsivartta kun rätillä pesee ikkunoita. Sitten se vesi menee kumihanskaan sisälle ja tuntuu todella inhottavalta.
Eilen pesin 51 ruutua yhdeltä puolelta, koko 50x50 eikä akku siinä loppunut. Joten en pysty vastaamaan kysymykseesi.
Itselläni tuo akun kesto ei varmaan tule ongelmaksi koska en edes halua mitään ikkunanpesumaratonia. Pesasen ikkunat muiden hommien ohessa,
ap
Peseekö se myös ikkunanpokat, -laudat ja muut listat? Mulla menee niiden pyyhkimiseen 45 minsaa siinä missä itse ikkunoihin 15 minsaa ihan lastakäsipelillä.
Vierailija kirjoitti:
En mä mene hevosella kauppaankaan vaikka se olis ihan mahdollista. Tai pese pyykkiä pulsaattoripesukoneella, sekin olis meillä mahdollista. Miksi siis kuivaisin ikkunoita sanomalehdellä kuten anoppi teki?
Vierailija kirjoitti:
Peseekö se myös ikkunanpokat, -laudat ja muut listat? Mulla menee niiden pyyhkimiseen 45 minsaa siinä missä itse ikkunoihin 15 minsaa ihan lastakäsipelillä.
Ei, ne on ihan helppo pyyhkiä siinä samalla mikrokuituliinalla.
Sitä lastan kumiosaa pitää kuivata koko ajan jollain rätillä. Muuten se alkaa tehdä viiruja ikkunaan. Muuten tykkään kyllä, mutta tarkkana sen kanssa pitää olla, muuten ei tule hyvää jälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ne on ihan helppo pyyhkiä siinä samalla mikrokuituliinalla.
Tähän vaikuttaa moni asia. Asuuko kaupungin keskustassa vai maalla ja jos maalla, asuuko maatilalla monenlaisten pölyjen ja kärpästen ym. keskellä. Ja se, kuinka usein ikkunat pesee. Kyllä nuo ikkunanpokat sattaa olla hyvin likaiset ja pölyiset, eikä mikään liinalla pyyhkäisy riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä mene hevosella kauppaankaan vaikka se olis ihan mahdollista. Tai pese pyykkiä pulsaattoripesukoneella, sekin olis meillä mahdollista. Miksi siis kuivaisin ikkunoita sanomalehdellä kuten anoppi teki?
Sanomalehtien käyttö ikkunoiden kuivaukseen on ajalta kun ei ollut olemassa talouspaperia mikrokuituliinoista puhumattakaan. Ja edelleen jotkut mammat luulevat että ikkunoiden kuivaamisessa nimenomaan sanomalehdillä on joku taika ja käyttävät niitä edelleen, vaikka paremmat välineet olisi olemassa. Eivät kuitenkaan sentään jostain syytä pyyhi persettäänkin sanomalehdillä, vaikka se oli käytäntö silloin kun ikkunoita sanomalehdillä kuivattiin.
Onko oikeasti hyvä laite? Onko muilla millaisia kokemuksia? Harkitsen laitteen ostamista. Kyllähän lastallakin saa pestyä, mutta mulla tulee viiruja niilläkin ikkunaan. Sanomalehtijuttu on työläs mutta toimiva. Mikrokuiturätit ei aina toimi, ainakaan mulla, jättävät pölyjälkiä ikkunaan jos ei uus rätti kyseessä.
Olisit saanut minulta ilmaiseksi, kun aurinkoa vasten katselee lasia, niin raitoja näkyy: en tykkää.