Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ostin Kärcherin ikkunanpesurin ja olen aivan hurahtanut=)

Vierailija
16.05.2016 |

Olen pessyt puolet meidän sisäikkunoista ihan huomaamattani. Meillä on vanhat ruutuikkunat ja niitä on paljon, ikkunanpesu on ollut yksi inhokkihommistani.
Eihän toi laite niitä pese mutta kuivaaminen on paljon helpompaa ja nopeampaa kuin käsipelillä ja saan niistä siistimmät.
Tykkään =)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, se on ihan paras vehje! Kannattaa se imurin suutinosa pyyhkäistä aina välillä pyyhkeellä kuivaksi, niin ei jää yhtään raitojakaan.

Vierailija
22/33 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni huvittaa jo tämä aihe, kun joka kevät näen keskusteluita, joissa joku kertoo hurahtaneensa ko. laitteeseen ja paikalle pamahtaa aina joku väheksymään laitteen käyttöä ikkunanpesussa. En itsekään moneen vuoteen ymmärtänyt, mihin tuollaista laitetta voisi tarvita, mutta menin kokeilemaan äitini ikkunanpesuria ja kyllä se vaan tuntui mukavammalta käytössä, kuin perinteisemmät menetelmät. Sanon tämän siis yhtään väheksymättä perinteisiä menetelmiä. Toinen tykkää pesurista, toinen lastasta/liinasta ja tämä jokavuotinen vänkääminen on aivan loputon suo. Varsinkin, kun suurin osa vänkääjistä ei edes koskaan ole kokeillut toista vaihtoehtoa. Kai tätä voisi jo joksikin kansanhuviksikin kutsua. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muistutuksesta, pitäis kaivaa toi oma Kärcher kaapista tälle keväälle..... :) Mutta kelpo vekotin se kyllä on, muistaa vaan pyyhkiä niitä reunoja kuivatessa ettei tule rantuja. Ja lataa välillä kun pesee. 

Vierailija
24/33 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hankalaa normaalisti on pestä ikkunoita? Fairyvettä lasiin, vetely lastalla ja lopuksi hinkkaa sanomalehtitollolla. Ei voi olla niin vaikeaa.

En mä mene hevosella kauppaankaan vaikka se olis ihan mahdollista. Tai pese pyykkiä pulsaattoripesukoneella, sekin olis meillä mahdollista. Miksi siis kuivaisin ikkunoita sanomalehdellä kuten anoppi teki?

Mä menisin hevosella kauppaan, jos se olisi mahdollista. Eli vertauksesi ontui tässä kohden. 

Vierailija
25/33 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se. Kun lastan reunoja kuivailee niin hyvää jälkeä tulee. Ainoastaan ikkunaruudun alaosaan tultaessa ei pääse ehkä ihan alas asti ja sentti, pari saattaa jäädä imurin ulottumattomiin. Mutta sen saa nopeasti liinalla pyyhittyä. Kyllä mun mielestä laite helpottaa ikkunanpesua, vaikka eihän se ole pesuri vaan kuivain. Pesu tehdään siinä ihan normaalilla tavalla käsin. Minua kiinnostaisi kyllä pesurikin, joka myös pesisi ja kuivaisi, vaikka sellainen hyörypesuri.

Vierailija
26/33 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti ikkunapesurin ja sen koomin ei ole naista päästetty ikkunoita pesemään.

Vierailija
27/33 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti hyvä laite? Onko muilla millaisia kokemuksia? Harkitsen laitteen ostamista. Kyllähän lastallakin saa pestyä, mutta mulla tulee viiruja niilläkin ikkunaan. Sanomalehtijuttu on työläs mutta toimiva. Mikrokuiturätit ei aina toimi, ainakaan mulla, jättävät pölyjälkiä ikkunaan jos ei uus rätti kyseessä.

Sun rätit ei ole puhtaita.

Vierailija
28/33 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt ikkunoita määrän, joka lasketaan varmasti neliökilometreissä. Tuolloin elettiin 70-lukua eikä ikkunanpesukoneista kukaan ollut edes haaveillut. Minä en haaveile vieläkään, yhden normaalikokoisen ruudun pesemiseen rätillä ja lastalla menee aikaa alle minuutti, vettä voi käyttää enemmän tai vähemmän ikkunan likaisuuden  ja lämpötilan ym mukaan, puitteet tulee pestyä samalla ja puhdasta tulee. 

Vierailija
29/33 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 16 isoa ikkunaa ja joka ikkunassa on 8 lasipintaa ruutuineen.

Plus ruudullinen ulkolasipariovi, terassin ovi mistä vain puolet on lasia ja terassi mikä on lasitettu vanhoilla ikkunoilla ja onneksi vain kaksi lasipintaa ruutuineen.

Pesen ikkunat kaksi kertaa vuodessa, inhoan ikkunoiden pesua, mutta kaikista aikaavievintä siinä on ikkunoiden puuosien ja ikkunalautojen (pellien) pesu. Rätti täysin musta ja vesi samantien likainen, kun kerran pyyhkii ikkunalautaa eli koko ajan pitää olla vaihtamassa vettä ja vaikka ottaisi kaksi eri vatia, toisen ikkunoiden pesuun ja toisen pokien, niin silti pakko vaihtaa vedet koko ajan toisesta, koska se tulee heti niin likaiseksi, että rätistä jää likarannut puuhun.

Aaarrrggghhh! Inhoan ikkunoiden pesua!

Pitää varmaan ostaa se pesuri, kun se kerran on niin hyvä.

Vierailija
30/33 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peseekö se myös ikkunanpokat, -laudat ja muut listat? Mulla menee niiden pyyhkimiseen 45 minsaa siinä missä itse ikkunoihin 15 minsaa ihan lastakäsipelillä.

Ei, ne on ihan helppo pyyhkiä siinä samalla mikrokuituliinalla. 

Tähän vaikuttaa moni asia. Asuuko kaupungin keskustassa vai maalla ja jos maalla, asuuko maatilalla monenlaisten pölyjen ja kärpästen ym. keskellä. Ja se, kuinka usein ikkunat pesee. Kyllä nuo ikkunanpokat sattaa olla hyvin likaiset ja pölyiset, eikä mikään liinalla pyyhkäisy riitä.

Minä asun maatilalla pölyjen keskellä, ei karjatilaa joten kärpäsiä normaalimäärä. Pesen ikkunat kerran vuodessa ulkoa ja saan ne ihan hyvin liinalla pestyä. Pyyhkäisemällä ei tule puhtaaksi tokikaan.

Pitäiskö sun pestä useammin jos joudut niitä kauheasti jynssäämään?

Vierailija
31/33 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pessyt ikkunoita määrän, joka lasketaan varmasti neliökilometreissä. Tuolloin elettiin 70-lukua eikä ikkunanpesukoneista kukaan ollut edes haaveillut. Minä en haaveile vieläkään, yhden normaalikokoisen ruudun pesemiseen rätillä ja lastalla menee aikaa alle minuutti, vettä voi käyttää enemmän tai vähemmän ikkunan likaisuuden  ja lämpötilan ym mukaan, puitteet tulee pestyä samalla ja puhdasta tulee. 

Hienoa =)

Mä olenkin tälläinen uusavuton, saanko käyttää konetta, please!

Vierailija
32/33 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies osti ikkunapesurin ja sen koomin ei ole naista päästetty ikkunoita pesemään.

Tämä olis se ihan paras vaihtoehto. Valitettavasti tuskin tulee tapahtumaan meillä.

ap

Vierailija
33/33 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli taas pestyä ikkunat Kärcher ikkunapesurilla

Kyllä sillä vaan saa hyvin pestyä. Ja tulee puhdasta jälkeä. 

Laitoin pesupulloon ihan vaan Fairya, en ostanut ollenkaan sitä Kärcherin omaa ikkunanpesuainetta.