Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soittaisitko sinä mummolle enään koskaan jos;

Vierailija
15.05.2016 |

Hän sanoisi ettei tarvitse enää ikinä soittaa? Vai odottaisitko kenties itse soittoa. ?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilanteesta.

Vierailija
2/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittaisi enkä odottaisi soittoa.

Meidän suvussa tuollaisia ei heitellä turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän tarkemmin, millaisessa tilanteessa sanottu?

Vierailija
4/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu syystä. Jos mummo on esim muistisairas, en noteeraisi puheita millään lailla, mutta jos mummo olisi täysissä sielun ja ruumiin voimissa ja syy olisi jokin ymmärrettävä esim riita, en soittaisi enää vaan odottaisin soittoa häneltä itseltään.

Vierailija
5/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittaisi. Saisi itse ottaa yhteyttä, jos siltä tuntuu, luuria kuitenkin tulisi aika ripeästi.

Vierailija
6/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mun mummot moista sanoisi, soittaisin kyllä. Pakko olisi olla kyse jostain muistihäiriöistä tai muusta. Omat mummot aina olleet sellaisia muumimammoja.

Vierailija
7/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttui kun en ehtinyt viime viikolla tapaamaan. Olisi pitänyt järjestää omat menot niin että pääsemme mummolaan.. mummolaan n.100km. Tapaamme säännöllisesti joka toinen viikko.

-ap

Vierailija
8/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuttui kun en ehtinyt viime viikolla tapaamaan. Olisi pitänyt järjestää omat menot niin että pääsemme mummolaan.. mummolaan n.100km. Tapaamme säännöllisesti joka toinen viikko.

-ap

Höpsö mummo. Loukkantui. Soita hänelle; ei kannata olla ylpeä, mummo on vanha.

Vierailija
9/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa soittaisin takaisin ja ehdottaisin tapaamista jonkin ajan kuluttua. Veisin samalla jotain herkkuja mennessäni ja pahoittelisin kun edellinen tapaaminen ei onnistunut kun pakollisia menoja oli niin paljon. Eiköhän se lepy.

Vierailija
10/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mummu nyt noin sano?

Vierailija
11/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa peruit tapaamisen? Mummo on saattanut odottaa tapaamista monta päivää. Jos sitten perut edellisenä päivänä, niin onhan se iso pettymys. Odottaisin muutaman päivän ja soittaisin sitten.

Vierailija
12/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämilläni, sillä mummon kanssa ei ole aiemmin ollut kahnauksia.

Tästä ettei menty kylään, olin kertonut jo paljon aiemmin, ettei siitäkään ollut kyse. Hän ei ole muistisairas.

Loukkaannuin myös itse, sillä syytti minua asioista, joita en ole tehnyt. Meni hyvin hlökohtaisiin asioihin.

Toki tiedostan että odottaa aina tapaamistamme, viime viikko olikin poikkeus..

-ap

Vierailija
13/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös tulossa muistisairaaksi vaikka ei vielä ole. Soittaisin mutta en ihan heti. Ja pitäisin silmällä kummallista/aggressiivista käytöstä - alkavan dementian merkkejä.

Vierailija
14/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan tämän kertoisin lapsille. Odottavat isomummun tapaamista kuitenkin.

-ap

Vierailija
15/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin mummo loukkaantuisin verisesti jo tuosta ENÄÄN jutusta. Se on vaan niin täyttä skeidaa.

Vierailija
16/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap voisi pikkuhiljaa kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
17/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittaisi. Odottelisin soittoa ja anteeksipyyntöä mummolta.

Vierailija
18/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ettei menty kylään, olin kertonut jo paljon aiemmin, ettei siitäkään ollut kyse. Hän ei ole muistisairas.

Loukkaannuin myös itse, sillä syytti minua asioista, joita en ole tehnyt. Meni hyvin hlökohtaisiin asioihin.

-ap

Vaikuttaa kyllä vahvasti alkavalta dementialta. Omalla äidilläni oli aluksi noita outoja juttuja hyvin satunnaisesti. Saattoi olla viikkoja ihan normaali oma itsensä. Sitten tuli taas joku harha, josta kuitenkin oli hyvin vaikea tietää, oliko juttu todella tapahtunut vai ei. Hän väitti mm. naapurin mummelin, joka oli hänen hyvä ystävänsä, puhuneen hänelle hyvin loukkaavasti. Halusi muuttaa asunnostaan pois tuon vuoksi. Vasta jälkeenpäin tajusin, että kysymys oli dementiasta, kun alkoi tulla sekavuutta päivittäin. 

Vierailija
19/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mummoillakin on vahvuudet ja heikkoudet ja suutuspäissään tulee sanottua nyt kaikenlaista rakkailleen ja siksi on hyvä muistaa anteeksianto.

Vai etkö ap. ole sanonut mitään vastaavaa kullanmurullisesi - minä ainakin olen sanonut kaikenlaista, uhannut erota tai lähteä viimeisen kerran, mutta myöhemmin kaikki on ollut vain sanahelinää, kun itselle on sattunut vain huono päivä ja näin luulen myös mummolle sattuneen. Elämässä ei kannata kaikkea ottaa niin vakavasti, ainakaan jokaista sanaa.

Vierailija
20/23 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Otsalohkodementia tai muu terveysongelma. Alkaa juurikin noin. Monesti persoona muuttuu ja ehtii suututtaa monet läheiset ennenkuin huomataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi