Onko teidän lspsellanne isovanhemmat, jotka käyttävät lapsenlapsiinsa reilusti rahaa?
Tänään todistin kassajonossa, kun mummi osti tytäärentyttärelleen satasella kesävaatetta ja kenkiä. Lapsen äiti osti omilla rahoilla vähän ruokaa perässä. Ehkä tuollainen on aivan normaalia nykyään. Joillain vanhuksillakin tuntuu olevan reilusti rahaa, mikä on okei. Lapseni isovanhemmat käyttävät isot eläkkeensä itseensä ja matkusteluun, mikä on myös ihan ok. Saan hankittua lapselleni itse tarvittavan.
Kommentit (21)
ei ole. omilla tultava toimeen. ei myöskään hoitoapua tarjolla. tietenkin toivoisin olevan toisin, mutta minkäs teet.
On, vanhempani säästävät lapsenlapsille osakkeisiin ja ne saavat mennä syömäänkin koska vain.
Itse olen mummu ja käytän kyllä rahaa lastenlapsiin. Ostan polkupyöriä ja talvihaalareita miksi en ostaisi kun olen kumminkin hyvätuloinen
Mun vanhemmat kyllä ostaisi varmasti mun lapsille vaatteita yms. jos mulla olisi pulaa rahasta, mutta kun saan itsekin ostettua kaiken tarpeellisen niin eivät käytä paljoa rahaa lapsenlapsiinsa. Hoitavat lapsia paljon mutta sanovat myös suoraan jos joskus eivät jaksa tai on muuta menoa.
Mistä nuo alapeukutukset tulee? Kyselen ilman ennakko-oletuksia! Ap
Käyttävät, aivan holtittomasti:) mutta heillä ei ole kyllä rahasta pulaa ja välit todella lämpimät joka suuntaan.
Minä olen isovanhempi joka käyttää rahaa sekä lapsiinsa että lapsenlapsiin. Olen työssäkäyvä vielä 15 vuotta joten miksi ei.
Satanen kuukaudessa per lapsi. Nykyään lastenlapsia on vain vähän
Paljonko tässä sinun tapauksessasi on 'paljon'? Kysyisin tätä edelliseltä vastaajalta.
Ei nyt reilusti mutta ostavat kyllä leluja ja vaatetta. Kysyvät esim. onko jo toppapuku ostettu, jos vastaan että ei niin laittavat rahaa että osta sillä. Voitaisiin kyllä ostaa itse kaikki mutta jos haluavat auttaa niin se apu kyllä kelpaa.
Minun vanhempani ovat vielä tosi nuoria (äiti 38 ja isi 37) ja työssäkäyviä ihmisiä joten rahaa riittää törsäillä ensimmäiseen lapsenlapseen :P
Ei. 2x kuollut, dementoitunut, vähävarainen on osuneet meille mummoarvonnassa.
Toinen kuolleista ja dementoitunut varmaan käyttäisivät rahaa jos elämä olisi mennyt toisin. Tosin perinnöstä laitoin pikkusiivun lapselle tulevaisuutta varten.
Tuo vähävarainen antaa suhteettoman suuria lahjarahoja sen muutaman kerran vuodessa...siis paria kymppiä tms, millä itse eläisi viikon, vaikka me tulemme hyvin toimeen omillaankin.
On mun äiti. Tosin ei se osta yhtään mitään mun lapselle, eikä tapaakaan tätä. Mutta muille lapsenlapsilleen ostaa. Yhden vaatettaa kokonaan. Ja ostaa kaikki tykötarpeet sille.
Meillä ei ole isovanhemmista taloudellista tukea, eikä hoitoapuakaan. Työikäisiä ihmisiä, omat velat painaa päälle ja harrastukset vie aikaa. Toki pitkä välimatkakin on yksi tekijä. Ajoittain harmittava asia. 9 vuoden aikana on miehen kanssa saatu yhteistä aikaa viitisen kertaa, sekin maksamalla ulkopuolinen hoitaja. Muuten on ihan ymmärrettävä asia.
Minun vanhempani käyttävät paljon rahaa ainoaan lapsenlapseensa, eli meidän tyttöön. Ostavat leluja ja vaatteita, sekä matkustavat ja käyvät lapsen kanssa ulkona syömässä.
Luulen että käyttävät aika lailla tuloihinsa nähden rahaa lapsenlapsiinsa.
Ottaen huomioon, että lapsenlapsia on yhteensä kahdeksan; niin luonnollisesti ei siitä nyt yhtä lasta kohden niin hirmuisia tietty tule.
No joo, tavallaan. Meillä on tosi läheiset välit kaikkiin isovanhempiin. Mun äiti tykkää ostaa lapsille vaatteita juurikin. Eipä toi niin tavaton tilanne meillä olis, että äitini ostais satasella vaatteita.. mutta oon kieltänyt, koska koluan itse kirppiksiä ahkerasti ja harvoin meillä on ainakaan vaatteista puutetta. Joskus sitten jos on joku täsmätarve mitä ei kirpparilta tunnu löytyvän, niin ehdotan äidille josko haluais ostaa. Alennusmyynneissäkin joskus käydään porukalla..
Anoppi ostelee myös kirppiksiltä paljon. Hänellä on kotonaan paljon vaatteita meidän lapsille. Joitain otetaan meillekin, mutta saa niitä sielläkin olla kun aika usein siellä käydään, niin on sitten vaihtovaatetta tarvittaessa. Anoppi ostelee jouluna ja synttäreinä myös lahjat isolla rahalla. Muuten ei yleensä osallistu noihin juhliin (inhoaa juhlia, eikä oikein tykkää kotoaan poistua muutenkaan jos ei ole pakko), mutta lahjoilla kompensoi sitten. :)
Ja appiukko (ei anopin kanssa yhdessä) laittaa myös rahaa pöytään erityisesti jouluna ja synttäreinä. Hän kyllä osallistuu juhliinkin sitten. Ostelee myös kotiinsa lapsille kaikenlaista: leluja, elokuvia, herkkuruokia, jne.
Eli kai noista kaikista vois sanoa, että rahaa käyttävät lapsenlapsiin mielellään. Kukin tavallaan. :)
Isäni antaa kaikille lapsenlapsille yleensä synttärilahjaksi reilun satasen. Joskus kun ollaan oltu kaikki yhdessä etelässä, niin on maksanut lastenlasten matkat.
Lähinnä arvostan isäni tarjoamaa aikuisen mallia lapsenlapsille. Hän on kaikille hyvin tärkeä ja rakas. Menemme mielellämme katsomaan häntä päiväseltään tai jäämme yöksi. Hoitoapua häneltä saa tarvittaessa tai lapsenlapset menevät hänen luokseen ihan vain saadakseen viettää hänen kanssaan aikaan. Meillä on upea pappa.
On