Onko naisen orgasmi voimakkaampi kuin miehen?
Mitä luulette? Olen lukenut jostain, että naisilla esiintyy erityyppisiä orgasmeja, joten se ehkä vaihtelee paljon. Toiset eivät koskaan koe orgasmia. Itselläni nuo ovat kuitenkin hyvin voimakkaita ja pitkäkestoisia. Olen ollut sängyssä vain miesten kanssa, joten naisista en noin yleensä tiedä näin kokemuspohjalta (todellakin harmittelen asiaa...). Kuitenkin miehen orgasmi vaikuttaa omaani verrattuna aika laimealta ja lyhytkestoiselta. Voimakkaamman kokemuksen aikaansaaminen vaati enemmän vaivaa, ja silloinkin itse orgasmikokemus näytti hieman vaisulta (se tietty vaikuttaa, että omalla kohdallani se on niin voimakas), vaikka tämän pienen tutkimukseni kohteet vaikuttivatkin hyvin tyydytetyiltä myös henkisellä tasolla.
Millaisia kokemuksia teillä muilla on?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
On se ilmeisesti. Onko tämä taas joku naiset vs miehet -keskustelu? Miksi halusit aloittaa sellaisen?
Tämä aihe kiinnostaa. En halua mitään naiset vs miehet -väittelyä, joka ei johda mihinkään. Miehen keho on myös herkkä ja tuottaa mielihyvää. On myös naisia, jotka eivät saa orgasmia, mutta nauttivat kuitenkin suuresti seksistä toisen ihmisen kanssa. Orgasmi on vain pieni osa koko hommaa. On vain jännää pohtia biologiaa.
Olen muuten myös sosiaalisesti täysi vajukki. Mulla on siitä diagnoosikin. En ymmärtänyt, että joku voi nähdä tässä aihetta mihinkään sukupuolten sotaan. Cisseksismiä aloituksessani esiintyi, sen huomaan ja sitä pyydän anteeksi.
Ap
Uskaltaako kukaan liittyä keskusteluun?
Ap
No miten näitä nyt voi vertailla? Eiköhän se ole enemmän tyyppi kuin sukupuolikysymys.
Miehistä en tiiä. Enkä ala väittelemään, kenellä on parempi ja pidempi.
Naisilla se taitaa vaihdella. Joillain se on tyyppiä nautinnollinen aivastus ja jotkut taas sätkii kuin riivattuina.
No onhan tämä ihan tutkittu juttu. Naisten värkissä vaan on monenkertaisesti hermokudosta, joten se jo mahdollistaa voimakkaamman orgasmin.
Lisäksi nainen voi saada useita perättäisiä orgasmeja, miehillä tämä on paljon harvaisempaa. Myös tunnetut määrät eroavat suuresti naisten hyväksi eli (Guinnessin ennätystenkirjamaisesti) eniten orgasmeja tunnissa saanut nainen sai 134 kpl, mutta eniten saanut mies vain 16 kpl.
Lisäksi naisen orgasmi on pidempi, tosin ero on pieni, tämän tiedon mukaan: miehet 3-5 sekkaa, naiset 5-8.
Usein miehillä on vähemmän vaikeaa saada orgasmi kuin naisilla, mutta naisella on fysiologisesti paremmat mahdollisuudet saada enemmän, pidempiä ja laajempia orgasmeja. Mutta erot yksilöiden välillä ovat varmasti suuret, ja naisten kesken suuremmat kuin miesten kesken.
Esim. itse naisena koen että 8 sekuntia on aivan liian lyhyt aika, joku 30 sekuntia vähintään vastaa enemmän omaa kokemusta, muttaa en kyllä usko että pääsisin koskaan peräkkäisissä orgasmeissa edes tuohon miesten enkkaan eli 16/tunti, saati johonkin 134:ään(!), joku 3-4 per tunti on varmaan aika maksimi.
On se ilmeisesti. Onko tämä taas joku naiset vs miehet -keskustelu? Miksi halusit aloittaa sellaisen?