Parhaat juhlaruuat, mitä olette saaneet?
kokemuksia? Kertokaa myös, jos teillä on allergioita tai vakaumuksia, jotka on otettu hyvin huomioon.
Kommentit (12)
Erilaiset ruokaisat salaatit ja esim. feta-lammaslihapullat toimii noutopöydässä hyvin. Lihaköntti ja kermakastike on vähän yök.
Aina kiva, jos on muitakin kakkuja kuin ainaisia kermakakkuja ja kuivakakkuja. Hyydyke- ja juustokakut on ainakin mun mieleen.
Texmex-tyylinen voileipäkakku. Muutenhan ne tuppaa olemaan sitä samaa sössöä juhlasta, vuodesta ja tilanteesta toiseen.
Mun mieleen olisi noutopöytä, josta löytyy monipuolisia salaatteja, savulohta, kunnon lihaa, valkosipuliperunoita, tuoretta leipää, juustoja ja jälkkäriksi jotain hedelmäistä (juusto)kakkua.
Kiitos vastauksista, mutta tarkoitin nyt ihan sellaisia, mitä olette oikeasti saaneet ja olette tykänneet. Kertokaa myös mikä juhla oli kyseessä. Vai eikö kukaan saa koskaan hyvää?
Tykkään lähes aina enemmän alkupaloista kuin pääruuista. Enemmän kylmistä kuin lämpimistä juhlaruuista. Poikkeuksena hyvät kasvispadat ja erilaiset, kunnolla maustetut lihapullat ja kana/kala wokit.
Olen saanut hyvää ruokaa monta kertaa, mutta en nyt osaa eritellä mitä, missä ja milloin. Olen joskus saanut todella hyvää itsetehtyä intialaista ruokaa, joskus hyvää pihviä, joskus hyvää risottoa, joskus hyvää karjalanpaistia. Sama se mitä se ruoka on, kunhan se on hyvää ja hyvistä raaka-aineista tehtyä.
Lämminsavulohivoileipäkakku -ravintolasta tilattu ja kokki sen siellä väkertänyt. Oli niin pirun hyvää, että tilasin omiinkin juhliini sen. Samainen kokki teki myös törkeän hyvän kasvisvoileipäkakun. Ja näytti kelpaavan muillekin kuin vain minulle, vaikka voileipäkakkuja monet nykyään karsastaa juntteina. Se maku oli jotain ihanaa.
Päivänsankarin itse pyytämistään kaloista tekemää rantakalaa ulkosalla nautittuna. Kalaa, uusia perunoita, ruisleipää ja kirkasta viinaa - ja hyttysiä.
Vierailija kirjoitti:
Päivänsankarin itse pyytämistään kaloista tekemää rantakalaa ulkosalla nautittuna. Kalaa, uusia perunoita, ruisleipää ja kirkasta viinaa - ja hyttysiä.
Jos joskus menen naimisiin, lainaan ideaasi. Tää olis ihan parasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus menen naimisiin, lainaan ideaasi. Tää olis ihan parasta!
Kumpi kokkaa nämä hääpäivänä itsepyydetyt kalat, morsian vai sulhanen? ;D
Av:laiset osaa valittaa vain paskoista ruuista sun muista. He eivät osaa sanoa mitään positiivista kenestäkään tai mistään.