Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti, miten perustelet työssäkäyntisi moraalisesti?

Vierailija
15.05.2016 |

Miten perustelet moraalisesti sen, että sinulla on lapsia ja käyt töissä?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on moraalinen velvollisuus elättää lapseni ja näyttää heille esimerkkiä, jotta hekin toivottavasti aikuisina elättävät itsensä ja perheensä.

Vierailija
2/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että olisi moraalisesti väärin asuttaa lasta kadulla ja pukea hänet jätesäkkeihin, kun tuilla ei maksella asumista ja elämistä, ruokaa ym kuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää taata lapsilleni elatus (myös sen varalta, jos joskus joudun ainoaksi elättäjäksi). Minun pitää antaa lapsilleni malli siitä, että ihmisen kannattaa kouluttautua ja käydä työssä, että sosiaaliavustusten varaan jättäytyminen ei ole ok.

Vierailija
4/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että en voi olettaa toisten maksavan minun ja lasteni elämää.

Vierailija
5/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäynti on yksi ihmisen perusasioita. Aikuiset käyvät töissä ja elättävät perheensä. Samalla he rakentavat yhteiskunnan hyvinvointia eteenpäin.

Vierailija
6/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että perusteluja tarvitsee sille, että elättää itsensä ja perheensä ilman kotona loisimista veronmaksajan piikkiin. Anna mun kaikki kestää. Aika laimea provo.

Vierailija
7/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten, että olisi moraalisesti väärin asuttaa lasta kadulla ja pukea hänet jätesäkkeihin, kun tuilla ei maksella asumista ja elämistä, ruokaa ym kuluja.

Eipä Suomessa kauheasti näy lapsia kaduilla pukeutuneena jätesäkkeihin. Kyllä ne tuet hyvin riittää, jos on järkeä rahankäytössä.

Vierailija
8/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitää taata lapsilleni elatus (myös sen varalta, jos joskus joudun ainoaksi elättäjäksi). Minun pitää antaa lapsilleni malli siitä, että ihmisen kannattaa kouluttautua ja käydä työssä, että sosiaaliavustusten varaan jättäytyminen ei ole ok.

Luulen, että sosiaaliavustusten varaan jättäytyminen harvoin on valinta. Siihen ajaudutaan useimmiten. Kaikki eivät tietysti tätä jaksa ymmärtää, on kivempaa tuntea itsensä paremmaksi sillä perusteella, että käy töissä.

Vierailija
9/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin koulutustaso periytyy, haluan lapseni elättävän itse itsensä aikuisena.

Vierailija
10/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että sosiaaliavustusten varaan jättäytyminen harvoin on valinta. Siihen ajaudutaan useimmiten. Kaikki eivät tietysti tätä jaksa ymmärtää, on kivempaa tuntea itsensä paremmaksi sillä perusteella, että käy töissä.

Täältä kyllä lukee useinkin, kuinka ei KANNATA mennä töihin, koska tuet on niin hyvät. Eikös se silloin ole valinta?

Vierailija
11/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä Suomessa kauheasti näy lapsia kaduilla pukeutuneena jätesäkkeihin. Kyllä ne tuet hyvin riittää, jos on järkeä rahankäytössä.

Miten ajattelit, että valtio tulisi taloudellisesti toimeen, jos kaikki lapsia hankkineet eläisivät yhteiskunnan tuilla?

Vierailija
12/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Minulla on kolmetoista lasta ja Jumala pitää huolen meistä, mutta yhteiskunta maksaa.

Vierailija
13/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalinen velvollisuutena on kasvattaa lapseni osaksi yhteiskuntaa; käymällä töissä, hankkimalla elantoni, maksamalla veroja (50% tuloistani, joista myös kaikki sosiaalituet maksetaan), luomaan lapselleni turvaverkko myös kodin ulkopuolelle ja näyttämään, miten osana yhteiskuntaa toimitaan. En voi olettaa, että minun lapseni elättää jonkun toisen toimesta (koska itse voin) ja haluan, että lapseni kasvaa arvostamaan koulutusta, työtä, oman vastuun ottamista omasta elämästä, yhteiskunnallista vastuunkantoa.

Vierailija
14/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on velvollisuus pukea lapseni vaatteisiin, pitää heillä katto pään päällä ja syöttää heidät muutamaan otteeseen päivässä. Lisäksi tulisin hulluksi kotona istuessa, kun lapset ovat koulussa.

Vierailija
15/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä ihminen käy töissä, muttei silloin kun lapset ovat ihan pieniä. Lapsen parasta ajatteleva hoitaa raha-asiansa niin, että voi olla lapsensa kanssa ensimmäiset tärkeät vuodet.

Nämä vauvoja päiväkotiin viejät ovat itsekkäitä ja laiskoja, joiden mielenterveys ei kestä kotona oloa. Minusta sellaisten ei pitäisi lapsia edes hankkia, joilla työssäkäynti ja raha menee oman lapsen edelle. Tavallaan ymmärrän sen, jos äiti tekee oikeasti merkityksellistä työtä, on korkeasti koulutettu ja isä hoitaa lasta kotona. Mutta jonkun matalapalkka-alan duunarin pilipalityö, johon voi palkata helposti kenet tahansa tilalle, ei ikinä pitäisi mennä lapsen edelle.

Vierailija
16/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis munhan ei tarvitse perustella sitä mitenkään. Mutta ottaen huomioon että olen opiskellut6v yliopistossa minkä valtio on kustantanut, ja olen lisäksi alallani hyvä, niin olisi se nyt ihan pöljää jäädä kotiin oltuani alle 6v työelämässä.... Hoidin kyllä lapseni 3-vuotiaaksi kotona tehden miehen kanssa vuorotellen osa-aikatöitä joten eiköhän he ole nyt tarpeeksi isoja olemaan hoidossa. Muita tyhmiä kysymyksiä?

Vierailija
17/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta tuet ei riitä 5,5 miljoonalle. S*nan loiset...

Vierailija
18/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse perustella. Sosiaalitukia ei edes saa ilman työnhakijana olemista. Koskee myös äitejä, joten työssäkäynti on myös pakollista eikä mikään vapaaehtoinen valinta.

Vierailija
19/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit, että valtio tulisi taloudellisesti toimeen, jos kaikki lapsia hankkineet eläisivät yhteiskunnan tuilla?

Oletko vähän simppeli? Sellaista tilannetta, että kaikki lapsia hankkineet jäisivät kotiin, ei tule nähtävästi tulemaan. Pelkillä yhteiskunnan tuilla elävät perheet ovat pieni osa, ja he eivät todellakaan ole valtion suurin menoerä. Kauheaa nähdä tästä ketjusta, miten tukien varassa eläviä vähätellään ja syrjitään. Olisitte kiitollisia siitä, että itsellänne menee paremmin ja töitä sekä terveyttä on.

Vierailija
20/39 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on moraalinen velvollisuus käydä työssä, maksaa veroni, osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen omalla panoksellani. Työni on tärkeää, olen korkeasti koulutettu, opiskeluni on maksanut tälle yhteiskunnalle paljon. Mun täytyy maksaa se takaisin.

Lisäksi mun tulee esimerkilläni opastaa lapsia, miten tätä elämää eletään. Tehdään työtä ja tienataan oma elanto. Ei oleteta, että joku muu huolehtii.

Haluan myös tarjota lapsilleni mahdollisuuden harrastaa, matkustaa jne. En pidä edes teoreettisena mahdollisuutena "tukien varaan" heittäytymistä. Mä tienaan tällä hetkellä 4200 euroa, enkä ymmärrä, millä tuilla saisin yhtä paljon ja vuosi vuodelta enemmän. En millään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän