olisikohan lapsella voinut olla eilen auringonpistos, vai mitä ihmettä?
5v kyseessä. iltapäivällä nousi kova kuume (38c) ja valitti mahakipua. ei huolinut särkylääkettä ja nukahti syliin.
nukkui 6h ja herättyään valitti päänsärkyä , mutta mahaan ei enää koskenut.
annoin yhden Pamol F 250mg-tabletin minkä jälkeen meni vielä torkkumaan sohvalle.
myöhemmin piristyi silminnähden, söi hyvin ja leikki kuin ei mitään. kun mittasin kuumeen uudestaan, oli enää 36c !
leikki aamun/ aamupäivän tuossa pihalla (rivitalo, katsoin ikkunasta ja välillä kävin tarkistamassa), sää oli puolipilvinen ja lisäksi oli lierihattu päässä joten auringonpistos kuulostaa epätodennäköiseltä, mutta en oikein keksi mikä muukaan voisi olla kyseessä..
Kommentit (6)
5-vuotiasko oli ensimmäistä kertaa elämässään auringossa EILEN, kun minun tietääkseni missään päin Suomea ei ole eilen ollut aihetta auringonpistoksen saamiseen?
Täällä oli eilen sellainen sää, että auringonpistoksen saaminen oli jotakuinkin mahdotonta. Ei satanut, mutta koko päivän oli sen verran paksut pilvet, että Aurinkoa ei näkynyt ollenkaan.
en oikein keksi mikä muu nostaa yhtäkkiä kuumeen & tekee kovan päänsäryn ! :O minulla, miehellä, tai kahdella muulla lapsella ei ollut mitään ja potilaskin on jo täysin kunnossa..
olisin vienyt päivystykseen, mutta särkylääke ja päikkärit paransivat.
oli siis ulkona n. klo 10.00- 12.00, täysin kuumeton ja reipas vielä siinä vaiheessa ja aamupalankin oli syönyt hyvin. sitten sisälle tultuaan oli jotenkin vaisu ja yhtäkkiä alkoi hohkaa kuumuutta niin, ettei olisi olisi oikeastaan tarvinnut edes mitata lämpöä...
ap
oletko ap itse miten herkkä auringolle ? yks kaveri on saanut kovan päänsäryn auringosta terassilla, semmoisena puolipilvisenä päivänä ja on kuulemma ihan normaalia hänelle.
joutuu ottamaan iso lierisen hatun ja aurinkorasvan kertoimella 40 käyttöön jo toukokuussa..
Mun lapsi oli samanlainen keskiviikkona, silloin kyllä paistoi aurinko. Auringonpistosta itsekin epäilin.
Jaa-a..
Odotas, laitan lääkärintakkini päälle.