Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leimaako psykiatrinen diagnoosi

Annukka_
14.05.2016 |

Minulla todettu vuosia sitten ahdistuneisuushäiriö, jonka vuoksi hakeuduin kuukaudeksi sairaalahoitoon omasta vapaasta tahdosta. Haaveena opiskella sairaanhoitajaksi, mutta mietin onko minulla mahdollisuuksia historiani takia?
Olen ollut pari vuotta oireeton eikä minulla ole lääkitystä käynnistä. Ahdistuneisuus ja häiritsevät pakkoajatukset tulee lähinnä stressaavissa elämäntilanteissa esiin. Mitä mieltä olette (erityisesti jos paikalla terveysalan ammattilaisia), onko minun mahdollista opiskella sairaanhoitajaksi vai katsotaanko heti, että ei oo mitään mahiksii?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta sh-opiskeluihin. Aika monella hoitajalla on joku diagnoosi itselläänkin.

Vierailija
2/6 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä leimaako, muuta osaan samaistua. Sama haave mulla on adhd, aina noissa kysellään miten tuntuu että suoriudut opinnoista, vaikkei mulla nyt ole opiskelussa ongelmaa ollenkaan niin on silti aina se "tuo on varmasti huono häiriköivä oppilas" leima otsassa, todellakaan tuota en ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä omaa jaksamista. Opiskelu on stressaavaa. Samoin työskentely. Miten koet esim. tuleeko omat ahdistukset pintaan kun näet muiden ihmisten ahdistusta ja tuskaa?

Ihmisiä sh ovat sairauksinensa, niin kuin muutkin.

Vierailija
4/6 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että on mahiksia, jos nyt olet kunnossa. Sh:n ammatti voi olla henkisesti raskas (riippuu työpaikasta) niin varmaan kyselevät soveltuvuuskokeessa, uskotko, että pystyt jaksamaan työssä ahdistumatta liikaa. Sitä kannattaa myös itse miettiä, ennen kuin haet. Mistä saat voimaa työssä jaksamiseen, miten pidät yllä työkykyä? Varmuudella tuo selviää vasta sitten, kun haet. Ja jos ei heti nappaa niin voithan hakea lähihoitajaksi myös, jos sinne pääsisi helpommin. Saat silloin testata käytännössä, millaista hoitotyö on ja sovitko siihen. Siitä on helppo jatkaa sairaanhoitajaksi, jos jo itse tiedät, että olet alalle soveltuva.

Vierailija
5/6 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sulla ole selkeästi sinuun tai potilaaseen vaikuttavaa akuuttia sairautta, niin ei vaikuta mitenkään. Hae ihmeessä, jos vointi riittää!

6/6 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-puolisoni on sh ja kaksisuuntainen. Pärjää kun pysty viinasta erossa.