Lemmikit erotessa, mikä on paras ratkaisu?
Meillä ei ole lapsia ja ero on tullut ajankohtaiseksi. Kaksi yhteistä kissaa löytyy, joita minä pääsääntöisesti hoidan yksin, sillä miehen talous ja aika ei riitä kissojen hoitoon (pitkät työpäivät). Alunperin mies halusi kissat ja tottakai minäkin nyt ajan saatossa niistä olen oppinut välittämään. Silti mietityttää mikä on järkevin ratkaisu kissoillemme erotessamme?
Otanko minä kissat ja kärsin tulevat vuodet eteenpäin, kun haluaisin minäkin joskus vielä matkustella. Vai ottaako mies ne, jolloin kissat kärsivät vähästä hoidosta ja ajasta. Vai pitäisikö etsiä niille uusi koti? Miten te toimisitte?
Kommentit (22)
Meille tuli ero viime vuonna. Koira enimmäkseen minulla koska minä sen halusin ja enemmän huolehtinut,mutta eksä myös sen verran kiintynyt koiraan että on ok että saa myös hoitoon sitä. Lisäksi oli kaksi kissaa,toinen jäi eksälle ja toinen minulle. Ei olisi toiminut että kissoja kiikutellaan paikasta toiseen,ei voi samalla tavalla kun koiraa kuskata. oli hyvä ratkaisu koska kissat monesti myös tappelivat keskenään. Mutta tuo piikille meno,se ei ole mikään ratkaisu terveelle lemmikille,en itse edes harkitsisi!!
Se nyt vasta älytöntä onkin jos eläintä/eläimiä riepotellaan esimerkiksi vuoroviikoin eri osoitteisiin eron jälkeen. Te olette aikuisia ihmisiä, teette nyt päätöksen että kissat jäävät jommallekummalle ja piste siihen paikkaan. Piikille ette vie, saatana.
Tuttuni todellakin retuuttaa koiraa viikoksi itselleen, viikokesi eksälleen ja riidat väliin. Mä kysyn, missä järki. No ei siinä mitään, kukin tavallaan... :O