Tildan veljelle nimi - ehdotuksia kehiin!
Esikoislapsemme nimi on Tilda Maria. Tytölle halusimme hieman vanhanaikaisempi nimen, ja olen aina rakastanut nimeä Tilda, joten se oli tytölle saatava.
Nyt kuitenkin Tilda saa pian veljen ja nimi tuottaa hankaluuksia! Käytännössä poikien nimet ovat minulle aika neutraaleja, eikä mikään herätä erikoisempaa ihastusta. Ja pitäisi vielä löytää nimi, joka sopisi Tildan kanssa. Poikien vanhanaikaiset nimet eivät erityisemmin miellytä... Hankalaa :/ Olisiko teillä ihania ehdotuksia?
Kommentit (51)
Miten olisi Touko? Ainakin omasta mielestä kaunis, suomalainen pojan nimi. Olisin itse antanut tuon nimen, jos olisin saanut pojan. :)
Milko tai Milo. Olavista hyvä ihana nimi Olle.
Daniel
Ben
Taito
Teo
Leo
Lars
Albin
Alvin
Eeli
Elmo
Minusta Tilda ja Elmo olisi tosi kiva! :)
Vierailija kirjoitti:
Jaakko on ihana! Kiitos 29, olin ihan unohtanut nimen olemassaolon.
Tomas-nimestä tulee espanjan opiskelun kautta mieleen liikaa toma-verbi ja toisaalta tomaatit.
27: olen samaa mieltä siitä, ettei nimien tarvitse olla tyyliä Pinja ja Minja tai Ville ja Kalle, mutta itseäni häiritsee, jos nimet eivät ollenkaan sovi yhteen ja ovat aivan eri tyyliä, esimerkiksi Isla ja Minna.
Nyt tässä tapauksessa esimerkiksi Jasper ja Joonatan ovat mielestäni todella kauniita pojan nimiä ja olisin antanut luultavasti jommankumman esikoiselle jos hän olisi ollut poika, mutta nyt noista nimistä on luovuttava, koska Tilda ja Jasper - nimet ihan eri tyyliä ja vuosikymmeniltä.
Oot säälittävä. En voi antaa nimee b, kun se ei passaa a:n kanssa. Ne lapsethan ei oo tosiaan mitään yksilöitä, jotka joskus alottais esim. itsenäisen elämän. Aina tulee oleen sen sisaruksen kanssa yhdessä ja siks nimen pitää siihen passata. Ja äitin korvaa enimmäkseen miellyttää.
Tiitus, Taavetti, Viljami, Touko, Artturi
Vierailija kirjoitti:
Jaakko on ihana! Kiitos 29, olin ihan unohtanut nimen olemassaolon.
Tomas-nimestä tulee espanjan opiskelun kautta mieleen liikaa toma-verbi ja toisaalta tomaatit.
27: olen samaa mieltä siitä, ettei nimien tarvitse olla tyyliä Pinja ja Minja tai Ville ja Kalle, mutta itseäni häiritsee, jos nimet eivät ollenkaan sovi yhteen ja ovat aivan eri tyyliä, esimerkiksi Isla ja Minna.
Nyt tässä tapauksessa esimerkiksi Jasper ja Joonatan ovat mielestäni todella kauniita pojan nimiä ja olisin antanut luultavasti jommankumman esikoiselle jos hän olisi ollut poika, mutta nyt noista nimistä on luovuttava, koska Tilda ja Jasper - nimet ihan eri tyyliä ja vuosikymmeniltä.
Mitä välii? Ei ne lapset ole mitään toistensa synonyymejä. Ihan se ja sama, sointuuko nimet toisiinsa. Veljeni joka antoi lapsille toisiinsa sointuvat nimet, oli myöhemmin sitä mieltä, että sittenkin olisi pitänyt olla erilaisemmat (Juhani ja Johanna) Meillä taas kaikilla nimet annettu sen mukaan,että sopivat lapselle ja molemmat vanhemmat pitivät niistä. Jos nimien olisi pitänyt jotenkin sointua toisiinsa, olisi heillä ihan eri nimet. Ja silloin pitäisi todella tarkkaan miettiä esikoisen nimi, että muut nimet mitä haluaa lapsilleen antaa soinuvat sitten tähän ensin annettuun nimeen.
Mulle tuli heti mieleen Valto tai Valdo. Taitaa kyllä olla liian erikoinen jos perisuomalaisen nimen tahtoo :)