Tildan veljelle nimi - ehdotuksia kehiin!
Esikoislapsemme nimi on Tilda Maria. Tytölle halusimme hieman vanhanaikaisempi nimen, ja olen aina rakastanut nimeä Tilda, joten se oli tytölle saatava.
Nyt kuitenkin Tilda saa pian veljen ja nimi tuottaa hankaluuksia! Käytännössä poikien nimet ovat minulle aika neutraaleja, eikä mikään herätä erikoisempaa ihastusta. Ja pitäisi vielä löytää nimi, joka sopisi Tildan kanssa. Poikien vanhanaikaiset nimet eivät erityisemmin miellytä... Hankalaa :/ Olisiko teillä ihania ehdotuksia?
Kommentit (51)
Tilda ja Tobias.
Tilda ja Topi.
Tilda ja Teeo.
Tilda ja Timi.
Tilda ja Tuure.
Tilda ja Tiitus.
Esim. Tilda Maria ja Tobias Mikael.
Titus
Vili
Hilda
Ilja
Kilju
Klonkku
Viljo
Körmy
Siilo
Thomas. Jos sopii sukunimen kanssa.
Kiitos ehdotuksista! Tähän mennessä olen tykännyt näistä:
Väinö
Toivo
Edvin
Hugo
Olen poikien nimen suhteen aika nirso - en tykkää kovin neutraaleista perusnimistä, ja nimen tulisi sekä näyttää että kuulostaa kauniilta. En tykkää kovin karkeista tai töksähtävistä nimistä.
Väinö on kyllä kovin söpö, ja Hugo kaunis lausuttaessa. Toivo on myös kaunis, mutta työskentelen lasten kanssa ja tunnen todella monta Toivoa töiden kautta. Edvin on ihana, mutta vähän mietin sen soveltuvuutta suomalaiseen tavalliseen sukunimeen.
En ymmärrä, miksi lasten nimien pitäisi sopia "yhteen" . Ymmärrän kyllä,että lapset elää siellä lapsuuden kodissaan noin 20v. Sitten lähtevät omille teilleen, eikä se, minkä nimisiä heidän sisaruksensa ovat, vaikuta heidän elämäänsä mitenkään. Enemmänkin aina ajattelen ,että vanhemmilla ei ole mielikuvitus riittänyt, kun kaikille lapsille on pitänyt laittaa toistensa kaltaiset nimet tyyliin Kari, Jari ,Sari, Mari.Ei lasten nimien tarvii sointua yhteen. Kaunein nimi vaan lapselle, riippumatta siitä trimmaako se sisarusten nimiin.
Tilda ja Tomas. Se on siinä. Muita ei tarvi enää miettiä.
Tilda ja Johannes
Tilda ja Juhana
Tilda ja Jaakko
Tilda ja Linus
Tilda ja Alvar
Tilda ja Paavo
Ville on myös ihana, mutta vähän mietityttää, sopiiko se tarpeeksi hyvin Tildan kanssa. Tiitus sopisi oikein hyvin, mutta ei vain nimenä ole niin lemppari. Sukunimi olisi vähän juntti Thomakseen yhdistettynä. Viesti 26 tosiaan myös ap:n kirjoittama.
-ap
Tilda ja Fedja
Tilda ja Jaakob
Tilda ja Ivar
Tilda ja Tord :)
Tilda ja Olavi
Tilda ja (Ee)vertti
Jaakko on ihana! Kiitos 29, olin ihan unohtanut nimen olemassaolon.
Tomas-nimestä tulee espanjan opiskelun kautta mieleen liikaa toma-verbi ja toisaalta tomaatit.
27: olen samaa mieltä siitä, ettei nimien tarvitse olla tyyliä Pinja ja Minja tai Ville ja Kalle, mutta itseäni häiritsee, jos nimet eivät ollenkaan sovi yhteen ja ovat aivan eri tyyliä, esimerkiksi Isla ja Minna.
Nyt tässä tapauksessa esimerkiksi Jasper ja Joonatan ovat mielestäni todella kauniita pojan nimiä ja olisin antanut luultavasti jommankumman esikoiselle jos hän olisi ollut poika, mutta nyt noista nimistä on luovuttava, koska Tilda ja Jasper - nimet ihan eri tyyliä ja vuosikymmeniltä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi lasten nimien pitäisi sopia "yhteen" . Ymmärrän kyllä,että lapset elää siellä lapsuuden kodissaan noin 20v. Sitten lähtevät omille teilleen, eikä se, minkä nimisiä heidän sisaruksensa ovat, vaikuta heidän elämäänsä mitenkään. Enemmänkin aina ajattelen ,että vanhemmilla ei ole mielikuvitus riittänyt, kun kaikille lapsille on pitänyt laittaa toistensa kaltaiset nimet tyyliin Kari, Jari ,Sari, Mari.Ei lasten nimien tarvii sointua yhteen. Kaunein nimi vaan lapselle, riippumatta siitä trimmaako se sisarusten nimiin.
Tämä. Vanhempien hyvän mielen juttu, lapselle ihan sama.
Olavi on ihana, mutta tunnen liian monta pientä Olavi. Tuntuisi oudolta antaa sama nimi joka on niin monella tutulla lapsella.
-ap
Hades tai Lucifer?