Someen kyllästyminen
Olen siis enää vaan facebookissa, se toimii mulle lähinnä päiväkirjana, siellä on kaikki mun suosikkivalokuvat ja juttuja elämän varrelta, ja se on kätevä tapa olla yhteydessä muutamiin tyyppeihin. Instassa olin pienen hetken, mutta kyllästyin hetkessä siihen keinotekoiseen maailmaan. Nyt se sama maailma on rantautunut faceen. Harvemmat enää päivittävät mitään juttuja, enemmän julkaistaan valokuvia ja ne ovat just sitä instakamaa. Aamupuuro asetellaan kahvikupin kanssa taiteellisesti ja kuvaa käsitellään puhelimen tehosteilla ja kuvatekstiksi jotain tyyliin "arjen pieniä iloja" tms. Kukaan ei enää osaa ottaa aurinkoa ilman että pitää ottaa kuvaa niistä varpaista aurinko (taas kerran taiteellisesti) taustalla, kaikkien elämä on niin siloteltua ja jokainen tuntuu olevan niin menevä ja mahtava et mulle tulee ähky. Kos itse yrittää saada keskustelua ajankohtaisista aiheista, leffoista, sarjoista, musiikista.. ketään ei kiinnosta. Mutta jos otan kuvan vaikka valonkatkaisijasta ja vähän laitan kuvaan himmennystä ja häivytän reunoja ja syvällinen teksti niin jengi tykkää. Niin ja tosiaan tykkää, ei kommentoi. Mitään ei enää kommentoida, tykkäillään vaan. Onko mulma dorkat kaverit vai onks tää vaihe nyt vään tällainen?
Kommentit (5)
Itse poistin kaikki somet. Tämä on ainut some missä käyn. Välillä on olo et jäisi jostain paitsi, mutta muuten olen ollut ihan tyytyväinen
Olet tajunnut mitä teeskentely paskaa somesta 90% onkaan, se loppu on sitten asioid3n jakamista ja järkevää.
Sinulla on sekä dorkia kavereita että some on paskaa.
T: facestakin eronnut ja en ole menettänyt mitään.
Fb:ssa on myös muutama ryhmä joissa olen osallisena ja siellä keskustelu on runsasta, siksi en myöskään halua sieltä pois. Ap
Eroamista olen minäkin miettinyt. Söpöjä eläinkuvia, yltiöpositiivista hehkutusta ja muuta vastaavaa tykkäillään peukut sauhuten, mutta kaikki normaalielämään kuuluvat ikävät asiat saavat täydellisen hiljaisuuden aikaiseksi. Tämä teeskentely väsyttää, positiivisuuden yltiöpäinen hehkutus väsyttää, väsyttää, ettei ihmiset osaa eivätkä halua käsitellä mitään ikäviä asioita. Kaikki on vaan yhtä pinnallista hehkutusta, herutusta jne. Haluaisin elämääni enemmän aitoutta, sitä ei somesta löydä.
No tulipas kirjoitusvirheitä, pahoittelut. Ap