Onko yleisestiottaen huumorintaju kadonnut?
Nykyään ihmiset on sellaisia tosikkoja ja vitsit melko yksinkertaisia. Ihmisistä on tullut kylmiä, lämmin huumori on kadonnut. Komediat ja elokuvatkin onttoja, kolhoja, tyhjännauramista.
Ei ole enää oikeasti hauskoja esiintyjiä mutta silti ihmiset nauravat niille tyhmille jutuille, kuin aivopestyinä.
Ihmiset ovat tyhmistyneet median ja netin takia.
Samaa mieltä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut havaitsevinani samaa. Uskoisin että huumorintajun hämärtyminen liittyy nykyisin vallalla olevaan sometouhuun, älypuhelimiin ja infoähkyyn. Ihmisistä on tullut jotenkin "sokeita", vähän kuin huumorilukihäiriöisiä.
Melkein. Nykyään kun kaikki saavat mielipiteensä julki, niin ainakin satiirissa ja parodiassa on ongelmana se, että mitään älyttömintäkään mielipidettä ei ole mahdollista pilkata, koska kukaan ei pysty keksimään niin tyhmiä vitsejä, etteikö jollakin foorumilla muutama tuhat ihmistä pitäisi vielä naurettavammin yliammuttua käsitystä aiheesta ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut havaitsevinani samaa. Uskoisin että huumorintajun hämärtyminen liittyy nykyisin vallalla olevaan sometouhuun, älypuhelimiin ja infoähkyyn. Ihmisistä on tullut jotenkin "sokeita", vähän kuin huumorilukihäiriöisiä.
Melkein. Nykyään kun kaikki saavat mielipiteensä julki, niin ainakin satiirissa ja parodiassa on ongelmana se, että mitään älyttömintäkään mielipidettä ei ole mahdollista pilkata, koska kukaan ei pysty keksimään niin tyhmiä vitsejä, etteikö jollakin foorumilla muutama tuhat ihmistä pitäisi vielä naurettavammin yliammuttua käsitystä aiheesta ihan oikeasti.
Juuri näin. Jos erehdyt vitsailemaan aiheesta niin pian vaaleanpunaisen näkymättömän yksisarvisen palvojat ovat paikalla pahoittamassa mielensä ja vaatimassa sinua ristiinnaulittavaksi. Pahinta on se, että median omistajat sallivat ja edistävät tätä toimintaa myötäilemällä someraivoajia sen sijaan että kertoisivat omana mielipiteenään touhun olevan naurettavaa.
Kun jopa aiemmin mainitulla SJW - perseilyllä pääsee julkisuuteen ja siitä palkitaan niin tietenkin sitä myös sitten saadaan lisää ja lisää. Asioista päättäviltä ja mediaa hallitsevilta on unohtunut muutama lasten ja koirien kasvatuksessa nopeasti opittu perusperiaate. Mutta kun pyhä mainosraha ratkaisee niin millään muulla ei ole merkitystä... Mitään sellaista ei tehdä, joka voisi tuon mainosrahan vaarantaa.
Inhoan tosikkoja ja jumalauta, että mulla on hyvä huumorintaju keski-ikäiseksi naiseksi. Nauran tosikot suohon! Naureskelen tyhmille tv-hahmoille itsekseni ja ihailen brittihuumoria. Huumorin havaitseminen vaatii älykkyyttä ja sitä ei liiemmin viljellä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan tosikkoja ja jumalauta, että mulla on hyvä huumorintaju keski-ikäiseksi naiseksi. Nauran tosikot suohon! Naureskelen tyhmille tv-hahmoille itsekseni ja ihailen brittihuumoria. Huumorin havaitseminen vaatii älykkyyttä ja sitä ei liiemmin viljellä nykyään.
Parasta huumoria on sellainen kuivahko ja pokerinaamalla esitetty, jonka huumorin kohde ottaa positiivisena palautteena.
Mun mielestä on aina tuntunut siltä että huumorista kitisee ne joilla on huumorintajun puutetta. Mä tykkään kiltistä ns lämpimästä huumorista mutta eniten pidän kohtuuttomasta huumorista. Jotkut jutut on mauttomuudessaan typeriä mutta sananvapauden nimessä kaikki pitää hyväksyä tai on sama koittaa kieltää kaikki.
Huumori mikä naurattaa on niin subjeksiivista että siitä voi kiistellä yhtä paljon kuin siitä mikä on hyvää ruokaa. Yksi yhtäläisyys kuitenkin löytyy, molemmissa yksinkertaisuus toimii.
Tuoreilta äideiltä katoaa totaalisesta huumarintaju, varsinkin sarkasmi.
Äityishulluudesta riippuen, tätä jaksoa kestää 1-2 vuotta.
Olen huomannut saman. Jokin aika sitten telsusta tullut Monty Python's The Meaning og life palautti mieleen mitä on hyvä huumori. Tosin sen ajan yhteiskunta oli niin Briteissä, kuin muuallakin aikalailla toisenlainen ja vitsien aiheita riitti.
Uusimmassa Katso-lehdessä Ihmebantun käsikirjoittaja Jani Volanen sanoi mielestäni osuvasti: "-Mitä roisimpaan asiaan edetään, sitä tarkempi sen kanssa pitää olla. Jutun takana täytyy olla älyä ja hyväsydämisyyttä. Jos ei ole, se on halpaa ja pahimmillaan pelkkää ilkeilyä."
Tuota ilkeilyä on näkynyt mielestäni liikaa, joskin ihan viime aikoina tilanne on hieman parantunut. Pari vuotta sitten jäi itseltäni mm. Putouksen katselu kokonaan siinä esiintyneen ilkeilyn vuoksi. Ei naurattanut yhtään, vaan olo oli kuin alakoululaisten koulukiusaajien touhuja seuratessa. Puitteet vaan oli kalliimmat.