Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskooko joku täällä vielä, että kalorit lihottavat?

Vierailija
14.05.2016 |

Koska näin ei todellakaan ole. Kalorit eivät lihota, hiilihydraatit lihottavat. Keho käyttää täysin eri tavalla kaloreita riippuen mistä ne tulevat. Jos ihmiset tämän tajuaisivat, ylipainoistuminen vähenisi HUOMATTAVASTI.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloriteoria ei ole riittävä selittämään lihomista ja laihtumista, mutta ratkaisukaan ei ole noin mustavalkoinen.

Vierailija
2/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun sanoit. Voisin leipoa teeleipää, johon tulee juustoraastetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juoksumatoissa/ kuntopyörissä on kalorin kulutus, eikä hiilari?

Vierailija
4/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiskohtaiset perustelut ja termien korrekti käyttö (ylipainoistuminen?) vakuuttivat minut täysin. Näin sen täytyy olla.

Vierailija
5/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on totta! Itse lihoin huomaamattani 5kg leivällä ja myslillä. Lopetin ne, ja korvasin ne pähkinäillä ja manteleilla, joita menee päivittäin n.200g. Ja hupsista, laihduin 10kg vuodessa! Vaikka KALORIT paukkuu kyllä joka päivä reippaasti yli kulutukseni;)

Vierailija
6/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kalorit varastoituu kehoon rasvana jos niitä ei kuluta tarpeeksi päivän aikana. Ihan sama mitä syöt.

Vierailija
7/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en usko enää. Kyllä se on se hengittäminen joka lihottaa

Vierailija
8/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on totta! Itse lihoin huomaamattani 5kg leivällä ja myslillä. Lopetin ne, ja korvasin ne pähkinäillä ja manteleilla, joita menee päivittäin n.200g. Ja hupsista, laihduin 10kg vuodessa! Vaikka KALORIT paukkuu kyllä joka päivä reippaasti yli kulutukseni;)

Hyvä yritys, mutta pähkinät ja mantelit sisältävät aika paljon hiilareita.

Vierailija
9/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vaihdoit jossain vaiheessa elämääsi vähän muutakin tai sinulla on hieno aineenvaihdunta. Itse en ainakaan pysty niin hiilarittomaan ruokaan, etteikö tuosta pähkinäläjästä kertyisi rasvaa. Toki minulla varmaan on sitten tosi huono aineenvaihdunta, koska lihon välittömästi pähkinäsuklaasta, mignonmunasta, nakeista ja ranskalaisista tms. 

Vierailija
10/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on varmaan lähinnä hiilihydraattien, rasvojen ja proteiinin väärästä yhdistelmästä. Jos syö rasvaa ja eläinproteiinia, hiilihydraatin määrä tulisi pitää kohtuullisena/niukkana ja keskittyä sen laatuun. Itse olen pitänyt rajana sellaista 30g per ateria, mikä tarkoittaa käytännössä esim. yhtä voileipää tai yksi hieman vajaa annos quinoaa. Vertailun vuoksi yhdessä pakastepitsassa taitaa olla väh. 70g.

Vierailija
11/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen lihoaa silloin jos syö enemmän kuin kuluttaa.

Vierailija
12/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh ei muuten sisällä...manteleissa esim n.3g/100g hiilaria

Vierailija
13/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreita ei edes ole olemassa. Ne ovat vain kuvitteellinen laskenta yksikkö. Vai onko joku muka nähnyt kalorin? Eli siis kalorit eivät todellakaan lihota.

Vierailija
14/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vaihdoit jossain vaiheessa elämääsi vähän muutakin tai sinulla on hieno aineenvaihdunta. Itse en ainakaan pysty niin hiilarittomaan ruokaan, etteikö tuosta pähkinäläjästä kertyisi rasvaa. Toki minulla varmaan on sitten tosi huono aineenvaihdunta, koska lihon välittömästi pähkinäsuklaasta, mignonmunasta, nakeista ja ranskalaisista tms. 

Mainitsemasi esimerkit sisältävät kyllä juuri nimenomaan HIILAREITA rasvan lisäksi. Maustamattomissa pähkinöissä ei ole hiilihydraatteja muuta kuin muutama gramma/100g...

Vierailija
15/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit ovat kirjaimellisesti energiaa ja energia on kirjaimellisesti massaa, sekä tässä yhteydessä että kaikissa muissakin yhteyksissä. Voi olla myös eri mieltä tästä, mutta silloin on kirjaimellisesti väärässä.

Vierailija
16/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaloreita ei edes ole olemassa. Ne ovat vain kuvitteellinen laskenta yksikkö. Vai onko joku muka nähnyt kalorin? Eli siis kalorit eivät todellakaan lihota.

Ootko tosissasi? Kalori on energian yksikkö. Yhtä pätevää olisi sanoa, että watteja tai sekunteja ei ole kukaan nähnyt.

Vierailija
17/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitsemasi esimerkit sisältävät kyllä juuri nimenomaan HIILAREITA rasvan lisäksi. Maustamattomissa pähkinöissä ei ole hiilihydraatteja muuta kuin muutama gramma/100g...

Kyllä tajuan sen itsekin. Eli kerroin, etten voi syödä noita lainkaan tai lihon välittömästi. Jotkut noitakin kuitenkin syövät. 

Enkä usko, että voisin syödä niin vähän hiilareita, että voisin vetää pähkinöitä tuhannella kalorilla päivässä. Itse asiassa en voisi siksikään, että elimistöni ei kestä liikaa rasvaa vaan saan päänsärkyä siitä. 

Vierailija
18/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tajuan sen itsekin. Eli kerroin, etten voi syödä noita lainkaan tai lihon välittömästi. Jotkut noitakin kuitenkin syövät. 

Enkä usko, että voisin syödä niin vähän hiilareita, että voisin vetää pähkinöitä tuhannella kalorilla päivässä. Itse asiassa en voisi siksikään, että elimistöni ei kestä liikaa rasvaa vaan saan päänsärkyä siitä. 

Hmm no ehkä se riippuu ihmisestä...jonkun kroppa toimii rasvalla paremmin kuin toisen... Tai sitten tottumuksesta...empäs tiedä...

Vierailija
19/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itseasiassa on sellainen keho että lihoan vaikka söisin  vähemmän kuin kulutan, se johtuu siitä että vuonna 1914 Nikola Tesla manipuloi geeniperimääni käyttäen vaihtuvia magneettikenttiä niin, että vastaanotan avaruuden tyhjiön kvanttiailahteluista peräisin olevaa nollapiste-energiaa jatkuvasti. Joudunkin tämän vuoksi olemaan jatkuvasti liikkeessä ja tekemään jotain muuta kuin olemaan läski kasa paskaa että universumi ei romahtaisi. Tuon manipulaation vuoksi olen myös ikuisesti 17-vuotias, joten en valita.

Vierailija
20/36 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko enään, eron huomasi kun aloitin karppaamisen.

Rasva tarvitsee imeytyäkseen tehokkaasti kroppaan hiilihydraatteja, ja kun näitä ei ruokavaliossa ole niin se imeytyy huonommin. Perustunee siis siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi