Kuinka pian vauvan syntymästä olet palannut töihin?
Mieheni sanoi, että voisi jäädä vauvan kanssa kotiin, mikäli saan työpaikan, jossa tienaan enemmän kuin hän. Itse olen kokenut tämän todella rankkana vauvan kanssa kotona (vaikka vauva vasta 2kk) ja tällainen ratkaisu voisi toimia ihan hyvin meidän perheessämme. Vauva on ollut yhtä paljon kummankin meidän kanssa. Päivät minun, illat isän.
Onko se pyhäinhäväistys, jos menen töihin vauvan ollessa alle puolivuotias?
Kommentit (21)
sen jälkeen vaihdamme isän kanssa kotona oloa niin, että minä palaan töihin ja isä on lopun vanhempainvapaan vauvan kanssa. Meille loistava ratkaisu, minulla on aina ollut työnarkomaanin vikaa, mies sen sijaan odottaa todella innoissaan että saa olla vauvan kanssa kotona sen neljä kuukautta. Sen jälkeen vauva aloittaa ryhmiksessä, ollessaan siis 9kk. Samassa hoitopaikassa on myös isoveli.
töihin kun esikko 9kk ja kuopuksesta 1v4kk
esikkomeni hoitoon kun täytti 2v ja kuopus 1v6kk on vielä kotona hoidossa, menee syksyllä hoitoon. olemme eri aikaa töissä
Anna ajan vähän kulua. Arki voi olla puolen vuoden tai vuoden päästä hyvin toisenlaista kuin nyt.
Itse olin ensimmäisen kanssa kotona 3,5 v, toisen kanssa 6 kk ja kolmannen kanssa 3 kk.
Itse en siis näe tuollaisessa ratkaisussa mitään huonoa, meillä on toiminut loistavasti. Aina löytyy niitä jotka " Ei sitten millään voi ymmärtää.. Ja jotka " Ei sitten ikinä, ikinä voisi noin niin"
=)
Vierailija:
Itse olin ensimmäisen kanssa kotona 3,5 v, toisen kanssa 6 kk ja kolmannen kanssa 3 kk.Itse en siis näe tuollaisessa ratkaisussa mitään huonoa, meillä on toiminut loistavasti. Aina löytyy niitä jotka " Ei sitten millään voi ymmärtää.. Ja jotka " Ei sitten ikinä, ikinä voisi noin niin"
=)
Ihan hyvin isä voi jäädä hoitamaan lasta! Hänhän on lapsen toinen vanhempi! Ei siinä pitäisi kellään olla mitään paheksuttavaa.
Varhainen töihinmeno voi kyllä hankaloittaa imetystä, jos siis imetät. Ei lapsen kuitenkaan tarvitse korviketta alkaa juoda, vaan lypsääkin voi jos haluaa.
ja aion ottaa työn vastaan jos sellaista tarjotaan. Lapsi nyt 1 v 8 kk. Ja päiväkotipaikka otettiin silloin, kun menin sijaiseksi ja sitä ollaan pidetty varuiksi, jotta on hoitopaikka jos/KUN töitä saan.
Eli jos oma " mielenterveytesi" sen vaatii, ja jos miehesi on innokas jäämään kotiin, mene ihmeessä töihin.
Meillä tällä hetkellä toisella lapsella ikää 5kk, ja tuntuu että olisi ihana päästä jo töihin, mutta kun ei ole työpaikkaa mihin mennä:(!
itse aion olla aitiyslomalla puoli vuotta ja sen jälkeen jatkaa opiskelujani. en ymmärrä miten jotkut paheksuvat nykynaisten valintoja. tottakai menet töihin jos haluat.:)Vierailija:
itseasiassa 9 paivan ikainen. Siita lahtien tein toita satunnaisesti viikonloppusin ja viikollakin. Virallisesti palasin vakituiseen tyohon pojan ollessa 3 kk. Meilla on aivan ihana ja pateva hoitaja.
Valitettavasti taalla muualla ei voi valita niin tarkasti kuin Suomessa.
kun tyttöni on 10 kk. Olen myös kokenut kotona oloa aika raskaaksi ja menen ilo mielin töihin ja tyttöni mennee perhepäivähoitoon. Jaksan olla paremoi äiti kun pääsen pois kotoa välillä... Jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee
eikä paluusta vielä tietoa kun ei ole työpaikkaakaan odottamassa.
Mä ainakin ihmettelen kovasti sitä, että miksi hemmetissä on se lapsi pitänyt tähän maailmaan tehdä jos sitä ei jaksa hoitaa! Vasta 2kk mennyt, no huh huh ja vielä on aika helppoa tuo lapsen hoito, kun ei lapsi muuta tee kuin nukkuu, syö ja itkee.
Käyttäkää pliis ehkäisyä!!!
Mies palas sit töihin vuoden päästä siitä, ja oltiin kaikki tyytyväisiä.
Vierailija:
eikä paluusta vielä tietoa kun ei ole työpaikkaakaan odottamassa.Mä ainakin ihmettelen kovasti sitä, että miksi hemmetissä on se lapsi pitänyt tähän maailmaan tehdä jos sitä ei jaksa hoitaa! Vasta 2kk mennyt, no huh huh ja vielä on aika helppoa tuo lapsen hoito, kun ei lapsi muuta tee kuin nukkuu, syö ja itkee.
Vierailija:
Mä ainakin ihmettelen kovasti sitä, että miksi hemmetissä on se lapsi pitänyt tähän maailmaan tehdä jos sitä ei jaksa hoitaa! Vasta 2kk mennyt, no huh huh ja vielä on aika helppoa tuo lapsen hoito, kun ei lapsi muuta tee kuin nukkuu, syö ja itkee.
Mikä helvetti siitä ÄIDISTÄ tekee niin paljon paremman hoitajan (maitoa lukuun ottamatta)?
Vierailija:
eikä paluusta vielä tietoa kun ei ole työpaikkaakaan odottamassa.Mä ainakin ihmettelen kovasti sitä, että miksi hemmetissä on se lapsi pitänyt tähän maailmaan tehdä jos sitä ei jaksa hoitaa! Vasta 2kk mennyt, no huh huh ja vielä on aika helppoa tuo lapsen hoito, kun ei lapsi muuta tee kuin nukkuu, syö ja itkee.
kotiin. Uskon muutenkin, että lapseni saa minulta enemmän ajatuksia ja virikkeitä kuin jos homehtuisin 3 vuotta kotona.
Vierailija:
Sen voi pitää kumpi vaan. Joten jos teillä ap on sellainen tilanne, että mies jäisi vauvan kanssa kotiin ja sinä menisit töihin, niin eihän siinä ole mitään ihmeteltävää :) Niin voi tehdä, isä on vauvalle ihan yhtä pätevä ja hyvä vanhempi kuin äiti.
Minä itse en olisi voinut luopua vauvan kanssa kotona olosta tuossa vaiheessa vielä, mutta minä olenkin minä :) Ei tosiaan se tee sinusta yhtään huonompaa äitiä tai ihmistä, että annat isällekin mahdollisuuden kokea " ykkösvanhempana" olon. Hienoa muuten, että teillä mies on asiasta kiinnostunut.
Tehkää juuri teidän perheelle sopiva ratkaisu.
valita. Pitaako lapset siis jattaa tekematta (esim. abortoida) jos kerta on muitakin intohimoja kuin lapset? Tai jos on varaa palkata hoitaja?
Mut seon mun ongelma, ei lapsen tai isän. Ja tasottuu varmasti aika pian.
Vierailija: