Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niskahartiaseutu jumissa, tänää läks selästä tunto yhtäkkii!

13.05.2016 |

Niskahartiaseutu ollut pitkään jumissa, lääkäreissä käyty ja fysioterapiassa ko kädetkin "katoillut"/puutuilleet.

Tänään olin kävelyllä avomiehen siskon kanssa, ja yhtäkkiä hävis selkä! Paniikissa sit takas kotiin äkkiä, ja peilin eteen tekee kaikki neurologiset testit, jotka ok (puhe toimi koko ajan, kieli normaali, irvistys, hymy ym ok). Sit sohvalle pitkälleen, ja anoppi rauhotteli ja sano jonku vaan menneen iha jumiin. Myöhemmi tutki selkää, mut ei löytäny avattavia jumeja. Pintatunto on tallella sillä tunsin koko ajan kosketuksen ja nytkin tunnen ko makaan sängyllä. Osa selästä tuntuu ja osa ei.

Oon pienesti paniikissa ja itken, en tiedä tuleeko nukkumisesta mitään. Taidan soittaa huomenna päivystykseen.

Kommentit (262)

201/262 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mutta sais tietää ees jotain. Niskat on iha perkuleen kipeät, etenkin tost iha ylhäältä.

202/262 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, ylilääkärillä käyty. Paljon lisätutkimuksia tulossa. Verikokeita, sydämen ultraäänitutkimus, ehkä hermoratatutkimus, HYKSiin lähti joku perinnöllisyysjuttukysely ja ensiviikolla on kaularangan mri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/262 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä siellä!

Täällä yksi, jolla on hiljattain tutkittu paljon kaikenlaista outojen oireiden takia. Oireina on ollut niska- ja hartiakipujen lisäksi poskiontelotulehdusmainen kova poski- ja ohimosärky sekä korvasärky, joihin olen syönyt antibioottejakin ilman vaikutusta. Nyt on sitten kuvattu pää ja tutkittu veresta monenlaista, eikä mitään vikaa ole. Diagnoosi jännitysniska, tension neck. Se niskasta tuleva kipu voi säteillä kuulemma juuri poskiin ja korviinkin, jos syntyy tietyllä alueella syvissä lihaksissa. 

204/262 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sulla selvisi. Mulla kipua pahempaa on puutuminen ja tunnottomuus, jalatkin on välilä ihan pumpulia, eikä mistään tuu mitään. Särkyä on lähinnö niskassa ja selässä, muuten on puutumista ja tunnottomuuksia, jotka ei oo yhtään kivoja :/

205/262 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermoratatutkimus tehdään sittenkin. Tuli kirje tänään.

206/262 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niska iha julmetun kipee, ja molemmat kädet puuduksissa. Välil meinaa vasentakaa tuntee :(

Vierailija
207/262 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

208/262 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaularangan magneettikuvissa kävin tänään, tuloksia voin kuullemma kysellä 2viikon päästä (lääkärin soittoaika vasta 22.7, tuolloin 4.pvä voin soittaa hoitajalle ja kysyä onko ehditty katsoa).

Hermoratatutkimus kans parin viikon päästä.

Kädet o ranteista alaspäin välillä iha pumpulia, mut näillä mennään.. Jalat puutuilee, kaksoiskuvia on päivittäin ja oon iha uupunut.

Vierailija
209/262 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin Jumi ja paha. Kovin hitaasti etenee

Vierailija
210/262 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tähän mitään uutta?

211/262 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tähän mitään uutta?

Kaularangan MRI oli kunnossa, samoin ENMG. Ei mitään poikkeavaa. Mulla on kädet kuin spagettia, sormet pahiten ko niitä meinaa oikeen tunteakkaan. Jaloissa puutumisia. Voimattomuuden tunnetta raajoissa. Huimausta aina välillä ja päänsärkyä, ja paska tasapaino.

Ny pari pvää ollu iha voimaton olo.

Vierailija
212/262 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

213/262 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutoksia olossa. Huomenna sydämen ultraäänitutkimus. Ensviikon loppupuolella fysiatriasta soitellaan.

Vierailija
214/262 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luulis kohta löytyvän jo syy oireisiin. Miksi sydän tutkitaan? Voiko pumppu aiheuttaa jotain tuollaista?

215/262 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen ultraäänitutkimus koettu ja kaikki kunnossa, joten ei mulla sitä fysiatrian epäilemää marfania voi olla, näin sano se lääkärikin. Ja siks toi sydän katsottiin.

Sirdaludit kävin hakemassa, jos ne auttais niskoihin, ni sais päänsäryn pois. Ei ne muihin vaivoihin auttane.

Nyt pitää odotella viikko lääkärin soittoa. Melkei tekis miel varata iha aika omaan tk ja pyytää lähete, mut ne lienee kyllästyneitä muhun.

216/262 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tapahtunut.. Pääsen kyllä osastokuntoutusjaksolle lokakuussa.

On kyllä jännät kädet. En tiedä onko normaalia, mutta en tavallaan tunne liikeratoja. Niitä lihasten tai niveien liikehdintöjä. Käsiä jos roikotan vartalon molemmin puolin seistessä, niin se tuntuu epämiellyttävälle ko tuntuu et onko ne ees siinä, ja kun koukistan käsiä ni tuntuu vaan käsien taipeet ko taivekohdsn ihot kohtaa. Hankala selittää tämmöstä. Mut jos vaikka sidon tukkaa ponnarille ni kyllä mä tiedän missä ne kädet menee, mut ei tunne. Äh, ymmärtääköhän tästä mitään?

Vierailija
217/262 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
218/262 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos toi on mineraalien puutoksesta johtuvaa?

Vierailija
219/262 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos toi on mineraalien puutoksesta johtuvaa?

Kaikki labrat kunnossa.

Rintarangan ja lannerangan mri:tä odottelen.

-ap

Vierailija
220/262 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku apu löytyy