Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Jos tietäisit 100 prosentin varmuudella,
Kysymys
13.05.2016 |
että ollessasi alle 5-vuotias,jompikumpi tai molemmat vanhemmistasi olisivat käyttäneet sinuun vakavaa henkistä/fyysistä ja/tai seksuaalista väkivaltaa,mitä tekisit? Tämän asian olisivat vahvistaneet useat tahot.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minä muistan hämärästi lapsuudestani, että äitini on lyönyt minua. En tiedä, tapahtuiko niin yhdesti vai useita kertoja. Vuosi sitten niskastani löytyi vanha murtuma, jonka synnystä minulla ei ole mitään muistikuvaa.
Pidän mahdollisena, että jompi kumpi perheenjäsenistä on sen takana. Isoveljeni oli myös minua kohtaan väkivaltainen, kun olin lapsi ja nuori. Hän on kuitenkin pyytänyt anteeksi ja anteeksipyyntö kattaisi myös tuon murtuman, jos sen voisi osoittaa johtuvan veljeni pahoinpitelyistä. Äitini on vähän mutkikkaampi tapaus. Hän on aina painanut kaiken villaisella. En ole nykyään erityisen läheisissä väleissä häneen.
AP selvästi tarkoittaa, että tilanne olisi kiistaton. Oma tilanteeni taas on hiukan tulkinnanvarainen, kun mitään suoranaisia todisteita ei ole, joten vastaukseni ei ole paras mahdollinen. Toivottavasti se kuitenkin kelpaa: pidän tiettyä etäisyyttä äitiini. Hän ei esimerkiksi ole käynyt kodissani kuin kerran. Silloinkin hän tonki kaappini, joten hän ei ole erityisen tervetullut. Tapaamme kyllä aika ajoin, mutta en juurikaan puhu tärkeistä asioistani hänelle. Muutenkin varon tilannetta, jossa hän saisi aiheen puuttua elämääni.