Miten normalisoida syöminen?
Tavoitteena olisi saada jonkunlaista rytmiä syömiseen. Olen hyvin herkästi lihova enkä voi syödä paljon mitään, kun heti lihon. Ruokavalioni on kutistunut arkisin kahteen weetabixiin ja yhteen proteiinipatukkaan. Lisäksi juon kahvia vähintään 10 kuppia päivässä. Viikonloppuisin syön enemmän, mutta silloinkin pyrin välttämään herkkuja ja minimoimaan syömiseni. Minulla ei ole syömishäiriötä, mutta en vaan pysty syödä enempää, kun lihon heti.
Olen normaalipainoinen, mutta näytän lihavalta. Minulla ei ole usein näläntunnetta, mutta tiedän, että näin ei pitäisi syödä ja haluaisin ruokavalion terveellisemmäksi. Tykkään herkuista ja ne korvatakseni syön sen proteiinipatukan. Kaikki aiemmat yritykseni syödä säännöllisesti ja terveellisesti ovat kaatuneet siihen, että paino on alkanut nousta ja sitä en missään tapauksessa voi sallia. Joudun jo nyt jättämään paljon asioita (esim. kylpyläkäynnit) tekemättä, koska en kehtaa mennä lihavuuteni takia. Ikää minulla on 41 vuotta eli monenlaista syömistapaa olen jo ehtinyt kokeilla.