Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkevä vauva bussissa

Vierailija
13.05.2016 |

Äiti selailee puhelinta kun vauva karjuu kuin tapettava ja vauvan taaperoiässä oleva isoveli yrittää rauhoitella vauvaa laulamalla Tuiki Tuiki Tähtöstä. Missä menee vikaan?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauvan hädän saa jättää huomiotta jos sitä ei saa hoidettua? Eikö äidin tehtäviin kuulu silitellä itkevää lasta vaikka itku ei sillä lakkaisikaan? Ilmaista että äiti on tässä kun toista itkettää?

Vierailija
22/31 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyti lässyti lässyti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvan hädän saa jättää huomiotta jos sitä ei saa hoidettua? Eikö äidin tehtäviin kuulu silitellä itkevää lasta vaikka itku ei sillä lakkaisikaan? Ilmaista että äiti on tässä kun toista itkettää?

Koliikkivauvan äitinä voin todeta, että ei sitä jumalatonta karjumista saa loppumaan vaikka kuinka silittäisit, ottaisit syliin tai tekisit mitä tahansa. Sain pitkiä katseita kun kävin vauvan kanssa kaupassa ja vauva vain itki ja minä lastasin ostokset ripeästi koriin huomioimatta vauvaa sen enempää. Jos olisin siinä alkanut silittämään tai pitämään sylissä niin olisi jäänyt ostokset tekemättä. Pointtini oli siis että esim. Koliikkivauvan kanssa se homma nyt vaan on niin, että vauva itkee PALJON ja kotihommat on silti pyöritettävä. Joten ei kannata tuomita ketään kun et tilannetta tiedä oikeasti.

Vierailija
24/31 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuvassa bussissa vauvaa ei voi turvallisesti ottaa syliin, eikä mikään silittely useimpia vauvoja rauhoita. Jos jäät bussista pois, saa se taapero raivokohtauksen eli olet kahden kiukuttelevan lapsen kanssa vieraalla bussipysäkillä. Siellä puistossa taapero pääsee leikkimään ja vauvan voi turvallisesti ruokkia.

Kun sain toisen lapsen, mua nauratti huoneessa ollut ensikertalaisäiti, joka yritti hiljentää vauvansa itkua hokemalla hyshys... teho oli ennustettavasti nolla.

Mutta ap olisi onnellinen, jos tapauksen äiti ei veisi lapsiaan puistoon vaan pitäisi lapset neljän seinän sisällä poissa häntä häiritsemästä (tämä ilmeisesti olisi sitä hyvää vanhemmuutta).

Vierailija
25/31 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan normaali näky julkisessa kulkuneuvossa? Tee kuten minä, käytä omaa autoa niin ei tarvitse kuunnella älämölöä.

Pointti tässä ei nyt ole se että mökä jotenkin haittaisi, vaan se että äiti somettaa lapsen huutaessa ja ainoa ketä kiinnostaa on vauvan isoveli. Ap

Tai sitten laittoi viestiä jollekin, vaikka juuri siitä että ollaan bussissa, vauva huutaa ja ihmiset tuijottaa ja oltaisiinpa jo perillä.

No tuohan se auttaakin tilanteeseen aivan hirveästi...

Mikä siihen auttaisi sitten? Ottaa vauvan ja isomman pois rattaista ja menee istumaan? Jää pois seuraavalla pysäkillä vaikka matkaa määränpäähän olisi vielä monta kilometriä? Tunkee jotain väkisin vauvan suuhun? Tekee sirkustemppuja? 

Ei, anna mä arvaan sun vastauksen: ei mene vauvan kanssa bussiin ollenkaan, niinkö? 

Ei vauvaa saisi jättää huutamaan niin, ettei vastaa huutoon. Vaikka huutoa ei saa loppumaan, niin silti siihen pitäisi reagoida, esim ottaa vauva syliin, jolloin hänen hätäänsä vastataan.

Vierailija
26/31 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan normaali näky julkisessa kulkuneuvossa? Tee kuten minä, käytä omaa autoa niin ei tarvitse kuunnella älämölöä.

Pointti tässä ei nyt ole se että mökä jotenkin haittaisi, vaan se että äiti somettaa lapsen huutaessa ja ainoa ketä kiinnostaa on vauvan isoveli. Ap

Tai sitten laittoi viestiä jollekin, vaikka juuri siitä että ollaan bussissa, vauva huutaa ja ihmiset tuijottaa ja oltaisiinpa jo perillä.

Mikä siihen auttaisi sitten? Ottaa vauvan ja isomman pois rattaista ja menee istumaan? Jää pois seuraavalla pysäkillä vaikka matkaa määränpäähän olisi vielä monta kilometriä? Tunkee jotain väkisin vauvan suuhun? Tekee sirkustemppuja? 

Ei, anna mä arvaan sun vastauksen: ei mene vauvan kanssa bussiin ollenkaan, niinkö? 

Ei vauvaa saisi jättää huutamaan niin, ettei vastaa huutoon. Vaikka huutoa ei saa loppumaan, niin silti siihen pitäisi reagoida, esim ottaa vauva syliin, jolloin hänen hätäänsä vastataan.

Ei vauvaa voi liikkuvassa bussissa ottaa turvallisesti syliin ja johan se sai koko ajan huomiota sisarukseltaan, vaikkei siitä mitään apua ollut. Bussista kesken matkan pois jääminen on kyllä vihoviimeistä typeryyttä kyseisessä tilanteessa, kun matka-aika on lyhyt.

Vierailija
27/31 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ap sinä mennyt sinne lepertelemään vauvalle, vähän näyttänyt Huonolle Äidille mallia miten vauvoja hoidetaan. Av-aloituskin olisi paljon pontevampi. 

Vierailija
28/31 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät mitä se äiti teki. Etti ehkä osoitetta tai vaikka jonku viraston yhteystietoja? Vauva ehkä jotenki kipeä ettei mitkään hyssyttelyt auta. Se puhelin kun on muutakin kuin sometusta varten!!! Älä arvostele kun et kuitenkaan tiedä asian todellista laitaa.

Vierailija
29/31 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät mitä se äiti teki. Etti ehkä osoitetta tai vaikka jonku viraston yhteystietoja? Vauva ehkä jotenki kipeä ettei mitkään hyssyttelyt auta. Se puhelin kun on muutakin kuin sometusta varten!!! Älä arvostele kun et kuitenkaan tiedä asian todellista laitaa.

YLEMPÄNÄ SIIS KYSYMYS SULLE 3

Vierailija
30/31 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin tuntuu kauhealta kun pitäisi aina selittää tuntemattomillekkin miksi toimii julkisillapaikoilla jollain tapaa vaikka on vauva mukana. Tekisi mieli puolustella aina kaikille "Minä nyt tässä pikaisesti koitan netistä katsoa kerkeämmekö vaihtamaan bussia keskustassa. En minä tahalleen anna lapsen hernostua, mutta kun pitäisi tietää mihin bussiin seuraavaksi hyppää ennen kuin ollaan pysäkillä".

"En minä nyt aijo jäädä lapsen kanssa tähän auringonpaisteeseen istumaan. Tiedän että vaunuissa lämpötila nousee nopeasti, mutta nyt huimaa sen verran että pikaisesti istun ja syön lapselta piltin. Äläkä huoli, kyllä lapaelle on silti ruokaa varuilta mukana. En minä kaikkea syö."

"En minä itselleni näitä alkoholijuomia osta vaan ajattelin yllättää miehen, että hän saa juoda muutaman ja rentoutua. Ei hän siis lapsen nähden juo vaan vasta kun vauva on saatu nukkumaan. Ja siis minähän tietenkin olen koko ajan vesiselvänä että vauvalla ei ole mitään hätää. Eikä mieskään yleensä juo! Ajattelin vain että josko se haluaisi työviikon jälkeen rentoutua."

Vierailija
31/31 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vauvaa voi liikkuvassa bussissa ottaa turvallisesti syliin ja johan se sai koko ajan huomiota sisarukseltaan, vaikkei siitä mitään apua ollut. Bussista kesken matkan pois jääminen on kyllä vihoviimeistä typeryyttä kyseisessä tilanteessa, kun matka-aika on lyhyt.

Tää on huvittavaa: "Ei vauvaa voi liikkuvassa bussissa ottaa turvallisesti syliin". Silti monesta äidistä on turvallista jättää vaunut itsekseen, ja kiivetä bussin penkille istumaan. Kun asiasta huomauttaa, vastaus on: "vittu, tee sää vain työtäsi". Puistolan tuplavaunumamman vastaus oli: "Jos sinä joudut jarruttamaan, lentää siinä muutkin matkustajat", tällä perusteella hän jätti vaunut itsekseen.

T: bussikuski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä