Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen raskauden oireet

Vierailija
12.05.2016 |

onko toisessa raskaudessa "lievemmät" oireet kuin ensimmäisessä?
Oloni on outo, samankaltaisia oireita kuin ensimmäisessä raskaudessa, mutta jotenkin lievempiä..
Saattaa olla ihan muutakin ,mutta miten teillä muilla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sanottua ole. Itellä oli muuten samanlaiset eka ja toka raskaus, mutta toisessa pahoinvointia oli koko raskauden ajan, ekassa 3 ekaa kuukautta.

Vierailija
4/11 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan nyt toista lastamme, ensimmäinen raskaus oli oireiden vahvuuden vuoksi erittäin rankka. Esimerkiksi pahoinvointi oli todella voimakasta ja olinkin sairaslomalla ensimmäiset 2kk. Pelkäsin silloin aivan kamalasti seuraavaa raskautta, sillä halusimme kuitenkin useamman lapsen. Monta kertaa ehdin vannoa ettei ikinä enää.

No, päätimme sitten yrittää toista ja plussasin noin puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Viikkoja on nyt 15 tasan, eikä oireista tietoakaan! Ainoastaan menkat on jääneet pois, ja esimerkiksi suklaata tai muuta makeaa ei tee mieli, mutta siinäpä ne. Täysin päinvastainen raskaus ainakin tähän mennessä, mitä edellinen.

Olen pohtinut että johtuisiko oireiden vähyys siitä, että tämä toinen olisi eri sukupuolta (tietoa ei vielä ole, vahva tyttö-olo minulla tosin on, esikoinen on poika) vaiko siitä että kroppa olisi jo tavallaan tottunut raskaanaolemiseen. Kokemuksia muilta kaipaisin myös minä :)

Vierailija
5/11 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta kesti pahoinvointi koko raskauden, mutta tokasta taas muutaman ensimmäisen kuukauden.

Kolmannessa olen nyt aivan alussa, mutta järkyttävä pahoinvointi! Kummassakaan ei näin alussa ollut näin kamalaa.

Vierailija
6/11 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Minulle on iskenyt ihme makean himo aina välillä, sekä vessakäynnit tihentyneet.

Muttei ole suurta raskauden Vaistoa tullut

Ap

Vierailija
7/11 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu että toinen raskaus on ihan hirveä verrattuna ekaan, mutta oikeasti taitaa olla aika samaa luokkaa. Jatkuva kamalan etova olo, närästää pienesti, väsyttää ihan järjettömästi! Tuntuu varmaan pahemmalta, koska nyt ei saa levätä samalla tavalla (pitäö vahtia taaperoa), ja muutenkin on alla jo "epäleppoisa" vauva-arki.

Vierailija
8/11 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut toisessa raskaudessa paljon oireita

Vierailija
9/11 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla eka ja toka oli aika samanlaiset mutta kolmas tuntuu pahemmalta, ehkä johtuu siitä kun olen nyt vanhempi liki 40v.

Vierailija
10/11 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä millaiset oli ihan ensioireet? Kovempia? Lievempiä?

Ap

Vierailija
11/11 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi