Työllinen, jos saisit nykyisestä työpaikasta potkut
kuinka nopeast uskoisit työllistyväsi uudelleen? Ala ja ikä kiinnostaa myös.
Kommentit (22)
Tällä hetkellä aika nopeasti. Viimeksi viime viikolla kyseltiin kiinnostusta vaihtaa työpaikkaa. Tilanne voi kuitenkin olla jo parin vuoden päästä aivan toinen. Ikää on 50 ja ala it-ala, josta mulla on hyvin pienen erikoisalueen useamman vuosikymmenen asiantuntijuus.
En työllistyisi enää ollenkaan. Ikä 55 ja teen tietotyötä.
Vierailija kirjoitti:
Takuulla en työllistyisi, jos nyt saisin potkut. Ala ja ikä työmarkkinoiden alinta kuonaa: olen 44-vuotias toimittaja.
Eikö tämmöisessä tilanteessa olis viisainta opiskella uusi ammatti? Jos olet terve ihminen niin sullahan on työvuosia ainakin 20 jäljellä. Kannattaisi opiskella esim. lähihoitajaksi tai joku hoito- ja sosiaalialan ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä aika nopeasti. Viimeksi viime viikolla kyseltiin kiinnostusta vaihtaa työpaikkaa. Tilanne voi kuitenkin olla jo parin vuoden päästä aivan toinen. Ikää on 50 ja ala it-ala, josta mulla on hyvin pienen erikoisalueen useamman vuosikymmenen asiantuntijuus.
Cobol? Fortran? Kovin montaa systeemiä ei enää pyöritetä viime vuosituhannen meriiteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cobol? Fortran? Kovin montaa systeemiä ei enää pyöritetä viime vuosituhannen meriiteillä.
Kyse ei ole ohjelmointikielestä vaan sovellusalueesta. Kielet ja teknologiat ovat vaihtuneet vuosien varrella.
En työllistyisi enää. Ikää 53 ja toimistotöitä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuulla en työllistyisi, jos nyt saisin potkut. Ala ja ikä työmarkkinoiden alinta kuonaa: olen 44-vuotias toimittaja.
Eikö tämmöisessä tilanteessa olis viisainta opiskella uusi ammatti? Jos olet terve ihminen niin sullahan on työvuosia ainakin 20 jäljellä. Kannattaisi opiskella esim. lähihoitajaksi tai joku hoito- ja sosiaalialan ammatti.
En ole tuo aikaisempi kirjoittaja, mut mut.
Saanko laittaa tohon lähihoitajaan yäks yäks 😁.
Toimittajia kuit tarvitaan jatkossa:
hänelle tulis kys ehkä fleelancer vaan sitten.
Varmaan aika nopeasti, olen 21-vuotias varastotyöntekijä, teen siis tämmösiä duunarihommia kun vielä ei ole ammattia alla. Varastohommia, siivoushommia ja myyjän duuneja riittää, eli juurikin niitä hommia joita itse pystyn nyt tekemään. Tarkoitus on kyllä pian lähteä takaisin koulun penkille.
Olen 27-vuotias sairaanhoitaja, kyllä varmaan aika äkkiä työllistyisin.
Jaa-a. Voi olla että työllistyisinkin, on aika hyvä CV. Työ hallinnossa, johtoasema. Ikää 46 vuotta. Tilanne on vain se, että siinä tilanteessa en haluaisi enää työläiseksi vaan yrittäisin keksiä jonkun muun tavan tulla toimeen.
Olen tehnyt lähihoitajan töitä ja varastohommia, nyt opiskelen sairaanhoitajaksi. Uskoisin työllistymisen olevan omalla kohdallani aika hyvä....:D
Vaikeaa sanoa...No kyllähän sitä varmaan jotain työtä sais (ns. Duunarihommat), mutta oman alan töitä ei välttämättä irtoais ainakaan heti..
Lähtisin opettelemaan taas uuden ammatin (joka olisi neljänteni) koska nykyinen työnantaja on alueen suurin ja jos minun ammattiryhmästäni luovutaan, tarkoittaa se sitä ettei täällä työllisty muuallekaan ko. ammatilla. Muutto ei tule kyseeseen. Työkkäri ei kyllä varmaan puolla kolmatta ammattia omaehtoisena että saisin päivärahat vaan pitäisi ottaa opintotuki ja -laina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole ohjelmointikielestä vaan sovellusalueesta. Kielet ja teknologiat ovat vaihtuneet vuosien varrella.
Centura? Catia? Joku 3D-malleihin ja nimikkeisiin liittyvä sovellus?
Mulla on 4 vuoden määräaikainen sopimus, joten jos nyt kesken sopimuksen mut jotenkin irtisanottaisiin, siihen varmaan liittyisi jotain, minkä takia en enää ikinö työllistyisi ainakaan omalle alalleni, ehkä mihinkään. Muuten olen alalla, jossa on 3 rahoituksenhakukierrosta vuodessa ja työllistymismahdollisuudet on siis myös käytönnössä 3 kertaa vuodessa. Jooka kierroksella pitäisi yrittää, mutta jos kolme ekaa ei ollenkaan tärppää, odotusarvo voi jatkossakin olla huono.
1.7. alkaen aloitan uudessa työpaikassa joka tapauksessa. Uuden työpaikan saamisessa kesti 2 viikkoa siitä, kun päätin että nyt saa riittää. Edellisestä työpaikasta minut irtisanottiin ilman työvelvoitetta ja sain tämän nykyisen neljän viikon sisällä.
Työ IT-alalla, koulutus niinkin hehkeä kuin medianomi. Olen onnekas, koska olen päässyt eri työpaikkojen kokemuksen kautta erikoistumaan tiettyihin juttuihin, joita harva tekee.
Olen 41 ja it-ala. En varmasti saisi enää töitä tältä alalta. Inhoan nykyistäkin työtä, joten ei potkujen saaminen ehkä paljonkaan edes harmittaisi.
En varmaan työllistyisi ollenkaan, ainakaan omalle alalle. Vaatetusala, 30-v.