Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikennesääntöjä noudattamaton autoilija opettele väistämään pyörää ja kävelijää ei pitäisi olla kovin vaikeaa.

Vierailija
12.05.2016 |

Juuri kun hain leipää kaupasta huomasin tilanteen jossa auto tuli risteykseen josta se oli kääntymässä ilman vilkkua ja pyörä tuli pyörätietä suojatien/jatkeen yli auto viime tingassa tajusi sentään jarruttaa kun pyörä oli jo joutunut pysäyttämään kokonaan pyörätien jatkeelle. Tästä aiheesta on nyt puhuttu täällä pari vuotta ja tuntuu siltä että monien liikennesäännöistä välittämättömien/piittaamattomien autoilijoiden ymmärrys liikenteestä on huonontunut. Pyörää ei enää haluta nähdä vaan minäminä on tärkeää vaikka olisikin itse väistämisvelvollinen. Autoilijan virheen huomasi onneksi tämä kilpapyörällään pyöräilyshortseissaan polkija joka tulikin tilanteeseen sopivalla rauhallisella nopeudella ja ehti siksi hyvin jarruttaa ettei auto tule päälle.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että tämä on tosi yleistä nykyään joskus voi nähdä kymmeniä vastaavia tilanteita joissa ei väistetä kävelijää tai pyörää silloin kun olisi siihen velvollinen. Tämä on huolestuttava piirre. Poliisin olisi syytä ottaa teemaksi valvoa ja sakottaa tällaista käytöstä. Näitä tapahtuu jo nykyään niin usein

Vierailija
2/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen ensin Audillani, sinä köyhä narisija odotat vuoroasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskista tullaan ylinopeutta oma hahmotuskyky täysin katveessa vailla mitään väliä siitä jos joku jää alle.

Vierailija
4/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa

Vierailija
5/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten audi-mies tuossa jo totesi tämä on iso ongelma eikä hän aiokkaan noudattaa liikennesääntöjä. Poliisi voisi ottaa kortin pois tuollaiselta munanjatkepelleltä, vaikka tuskin se piittaamatonta estäisi ajamasta. Tosin leasing yhtiölle soitto voisi auttaa ettei se saisi enää vuokrattua autoa.

Vierailija
6/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan pyöräileviä trikooperseitä! Poljetaan ajotiellä hullunkiilto silmissä vaikka vieressä kulkisi pyörätie. Ei se autoilija ehdi reagoida, kun trikooperseillä ei ole itsesuojeluvaistoa! Oli laki mikä hyvänsä, niin kukaan ei halua päälle ajaa, myös pyöräilevän pitäisi sovittaa vauhtinsa sellaiseksi, että ehtii havannoida risteyskohdat!! Mua ei satu jos hullut polkee auton kylkeen.

Vierailija
7/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe on vakava ja täällä trollit yrittää heti häiritä keskustelua. Se kertoo jo asenteesta jossa ei haluta keskustella tai kunnioittaa sääntöjä. Näitä audi suhareita joilla on sääntöjen tuntemus katveikossa näyttää olevan jo liikaa kun niitä näkee päivittäin. Parasta eivät häiritsisi muiden turvallista liikkumista ollenkaan(tajuaisivatpa sen itse) jos eivät osaa/halua taata turvallista liikkumista myös muille.

Vierailija
8/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menen ensin Audillani, sinä köyhä narisija odotat vuoroasi.

Kenties trolli, mutta tämä tuntuu olevan ihan yleinen asenne. Ja koskee itseasiassa autoilijoiden asenteita moottoripyöriä kohtaan.

Minä kuitenkin ennemmin hieman joustan "oikeuksistani", koska tämänkaltaisia Audi-kuskea on vaarallisen paljon liikenteessä.

Vierailija
9/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vihaan pyöräileviä trikooperseitä! Poljetaan ajotiellä hullunkiilto silmissä vaikka vieressä kulkisi pyörätie. Ei se autoilija ehdi reagoida, kun trikooperseillä ei ole itsesuojeluvaistoa! Oli laki mikä hyvänsä, niin kukaan ei halua päälle ajaa, myös pyöräilevän pitäisi sovittaa vauhtinsa sellaiseksi, että ehtii havannoida risteyskohdat!! Mua ei satu jos hullut polkee auton kylkeen.

Ja sinä rattiraivoaja voisit hidastaa oman vauhtisi risteyksessä sellaiseksi, että näet siihen tulossa olevat pyöäilijät. Ja vaihda autosi japanilaiseen, niissä toimii vilkut.

Vierailija
10/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntyvä auto väistää aina risteävää tietä ylittävää pyöräilijää. Auto väistää pyöräilijää myös silloin, kun kärkikolmio tai stop-merkki on ennen pyörätien jatketta. Autoilija väistää aina suojatietä ylittävää kävelijää. Vaikeaako? Ei pitäisi olla, mutta silti meinaan jäädä päivittäin alle.

Vierailija
11/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilija tekee virheen jos pyörä joutuu jarruttamaan risteyksessä jatkeen päälle jos pyörällä on etuajo!

Tässä äskeisessäkin kaupanedusta tapauksessa autoilija teki virheen ei pitäisi olla noin vaikeaa osata liikennesääntöjä!! Autoilija aloitti reagoimisen kun pyörä oli jo käytännössä pysähtynyt. Näitä näkee monia päivittäin.

Vierailija
12/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattiraivo no just :D Päästän kaikki jalankulkijat aina ensin ja pidän ajoni hyvinkin rauhallisena varsinkin risteysalueilla! Sitä meinaan, että se pyörä kiitää jäätävää vauhtia ja vaikka olet katsonut ettei ketään tule, niin kiitävä pyöräilijä voi olla silti kyljessä! Niillä pyörillä se uskomaton vauhti on. Siinä sopii miettiä ottaako kisaa auton kanssa. Liikun itse myös pyörällä ja talutan pyöräni aina suojatien ylitse, etten aiheuta autoilevalle paniikkia kovalla vauhdilla!!!!!

Vierailija
13/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisipa autoilijat nämä säännöt ja kunnioittaisivat muiden turvallisuutta. Tämä on niin yleistä nykyään. Oliko se hesarissa parivuotta sitten ollut kampanja jonka mukaan pyöräilijät eivät tunne sääntöjä on kouluttanut(ehkä tahtomattaan) joukon autoilijoita, jotka oikeasti luulevat että kun he ajavat autoa ovat he  oikeassa aina ja se joka ajaa pyörää on aina väärässä! Hävettääköhän niitä toimittajia jotka ovat saaneet tämä perusteettoman pyörävihan liekkeihin, heidän artikkelinsa antoi luvan monille vihata pyöriä? Pitäisi ottaa yhteyttä ja kysyä.

Vierailija
14/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellekään ajotien yli polkevalle en muuten tietä anna! Se on näköjään niin saatanan vaikee ymmärtää, että ajotiellä suojatien yli on talutettava pyörä AINA! Olen huomannut itse, että autoilijat antaa tietä joka kerta, kun nousee kiltisti satulasta ja taluttaa.

Vierailija
15/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääntyvä auto väistää aina risteävää tietä ylittävää pyöräilijää. Auto väistää pyöräilijää myös silloin, kun kärkikolmio tai stop-merkki on ennen pyörätien jatketta. Autoilija väistää aina suojatietä ylittävää kävelijää. Vaikeaako? Ei pitäisi olla, mutta silti meinaan jäädä päivittäin alle.

Kuka ajotaidoton tätäkin alapeukuttaa?

Vierailija
16/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä missä täysin normaalia vauhtia ajanut pyörä esitetään kiitävänä ohjuksena on ollut liikkeellä viimeaikoina. Syöttekö te jotain rauhoittavia jos naapurin äiti polkupyörällään on aina se kiitävä ohjus teistä joka legendanne mukaan tulee kylkeen. Onnettomuuden tilastoissa ovat toisin päin, auto on se joka ajaa pyöräilijän päälle, koska ei välitä liikennesäännöistä, eikä havainnoi ympäristöä, tulee liiankovaa risteykseen, sekä valehtelee pyöränopeutta ohjusmaiseksi niin kovaksi ettei ole aikaa muka reagoida. Tämä on puppua ja ainoastaan autoilijan pään sisään jäänyt valheellinen selitys miksi hän ei itse ei noudattanut liikennesääntöjä. Miten ne muka on autoilijoille noin vaikeita että joutuu valehtelemaan peittääkseen oman virheensä?

Vierailija
17/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, jos pyöräilijät opettelisi säännöt. Harva heistä muistaa, että suojatiellä ei saa ajaa pyörällä tai että kesken matkanteon ei saa siirtyä ajoradalta suojatielle (tämäkin nähty eli ajetaan fillarilla kadulla, halutaan kääntyä vasemmalle, mutta koska silloin joutuu väistämään vastaantulijoita niin koukataan suojatielle ja ollaan silloin omasta mielestä niitä, joiden vuoksi autoilijan tulee pysähtyä).

Vierailija
18/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja vanhukset on asia erikseen! Mutta, kun ne kiitävät trikooperseet on yleensä aikuisia äijiä.

Vierailija
19/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua ainakin sattuu jos Audiin tulee lommo!

Vierailija
20/62 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tilanne missä pyöräilijä jää taluttajana pyörätien jatkeen eteen odottamaan, että joku auto armahtaisi ja päästäisi hänet yli on ainakin 6-7 seuraavalle autolle merkki ettei tarvitse antaa tilaa pyöräilijälle. Tämä on yleistä myös sellaisten keskuudessa jotka noudattavat muuten kääntyessään pyörien huomioimista. Se että he antavat itselle tässä tapauksessa luvan mennä ensin johtuu huonoista esimerkeistä joita täälläkin mainostetaan. "En anna tilaa mutta olen nähnyt että joku jossain vaiheessa antaa kunhan ensin jalkautuu vaikka olisinkin väistämisvelvollinen". Nämä sitten paasaavat muille säännöistä??? Onko se niin että tehkää kuten sanon älkää kuten teen? Lain mukaa olette velvollisia antamaan tilaa mutta ette anna. Tämä on röyhkeää lakien ja säädösten halveksuntaa.