Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika menossa huomenna yksityiselle lääkäriasemalle ja vakuutuksesta asiaa!!! Auta, jos osaat!!

Vierailija
23.02.2006 |

Eli siis en saanut aikaa tälle viikolle terveyskeskukseen ja päivystykseen en mene sillä 2 viikkoa sitten käytiin eikä siellä tutkittu kunnolla joten varasin ajan huomiselle yksityiselle lääkärille.

Aiemmin ei olla käyty kun poika on ollut suht terveenä.

Meillä on lapselle sairaskulu- ja tapaturmavakuutus eli siis vakuutuksen tulisi korvata ainakin osittain tuo lääkärissä käynti. Mutta miten se käytännössä tapahtuu? Pitääkö mun ottaa jotain vakuutuspapereita jo lääkäriin mukaan vai pitääkö sieltä pyytää vakuutusta varten jotain?

Kiva jos joku viitsisi auttaa. mulla ei tosiaan ole aiempaa kokemusta asiasta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka sitten jälkikäteen toimitat vakuutusyhtiölle ja maksavat sitten korvauksen tilillesi. Säilytä kuitit (lääkäri ja apteekki). Pyydä myös apteekista kuitti vakuutusta varten.

Riippuu vähän firmasta, mutta esim. Ifillä korvausilmoituksen voi tehdä myös netissä. Kätevää.

Vierailija
2/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin kaikissa vakuutusyhtiöissä toimittavan seuraavalla tavalla:

Saat lääkäriasemalta kuitin, jonka toimitat vakuutusyhtiölle. Se on sellainen A4:sen kokoinen valkoinen kuiti, ei sellainen pankkikorttikuitti. Apteekista pitää pyytää vakuutusyhtiötä varten laskelma, jos tulee lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin pitää muistaa mainita lääkärille, että menee vakuutukseen, jotta lääkäri kirjoittaa paperiin diagnoosin. Muuten vakuutusyhtiö ei hyväksy. Useimmat lääkärit ovat itse kysyneet asiasta.

Mitään papereita ei tarvitse ottaa lääkäriin mukaan, mutta muista toki säilyttää kaikki kuitit ja laput. Apteekistakin antavat erilaisen kuitin kun sanoo, et menee vakuutukseen.

Sitten vaan otat kaiken mahdollisen, siis kuitit, mukaan kun menet vakuutusyhtiöön. Vakuutuspapereita ei tarvi sinnekään mukaan, sillä ne näkee tiedot koneelta.

Vierailija
4/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan. Meillä voi esim. laskuttaa köntässä vuoden laskut niin että menee vaan yksi omavastuu.

Vierailija
5/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sun tarvitse ottaa mitään mukaan muutakuin osaat sanoa missä vakuutus on, ne antaa sulle lapun sieltä ja sillä sit haet rahat itselles...jossaikin vakuutuksia on suoraan vähennettävä systeemi, mutta esim.meillä jouduimme aluksi maksamaan itse ja sitten hakemaan kirjallisesti rahat...MUISTA pyytää lääkäriltä todistus käynnistä!!!!

Vierailija
6/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärikäynnin samaan hakemukseen. Tulee teille edullisemmaksi kun hakemuksen yhteydessä menee vain yksi omavastuu. Eli on sama vaikka laitat yhden tai useamman, aina menee vain yksi omavastuu.

Vierailija
7/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä vakuutusyhtiössä, hae Kelan korvaukset lääkärinlaskuista jos ei ole suorakorvausta lääkäriasemalla, säilytä kaikki laput mitkä laskuihin liittyvät. Ota talteen myös resepti ja lääkkeiden maksukuitti. Mikäli vakuutus korvaa matkakuluja, laita paperille matkapäivät ja mihin on ajettu autolla ja montako kilometriä matkalla ajettiin. Vakuutusyhtiöihin kuten sinne Tapiolaan voi nykyään soittaa ja tehdä vahinkoilmoituksen puhelimessa. Samalla saat neuvoja kuinka toimia jatkossa mikäli kuluja tulee lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä