Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Helsingin taksit ei saa ajaa Länsiterminaaliin?

Vierailija
11.05.2016 |

Tänään noin klo 16.30 taksikeskus ilmoitti, että heillä ei ole mitään sanomista siihen, että Länsiterminaalissa yli 150 ihmistä jonottaa taksia. Ne muutamat paikalle uskaltautuneet kuljettajat sanoivat, että oikeastaan sinne ei saisi ajaa, vaikka raitiovaunut on pois liikenteestä.
Mikä ihmeen no-zone se Länsiterminaali oikein on? Taksikeskus sanoi, että ei riitä autoja, mutta rautatieasemalla oli 18 taksia odottamassa kyytiläisiä. Kai sieltä nyt edes 6 olisi joutanut ajoonkin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5, älä sinäkin nyt ala bullshittiä suoltaa.

Todellisuudessa taksit saavat ajaa ja ottaa asiakkaita sekä lentokentältä että Länsiterminaalista. Ja odottaa siellä tolpalla. Jos taksit ovat sattuneet olemaan juuri ajossa tai eivät ole halunneet lähteä hakemaan örveltäviä Tallinnan laivalta saapuvia, niin se on toinen juttu.

Sinä ap tuskin olet samalla sekunnilla kyennyt tarkistamaan taksitilanteen sekä Länsiterminaalissa että rautatieasemalla. Klo 16 jälkeen on yksi päivän tilauspiikeistä, joten voi hyvin olla, että klo 16-17 niitä takseja ei ole ollut lähettää lisää Länsiterminaaliin. Siinä vaiheessa kun sinä olet päässyt Länsiterminaalista Rautatieasemalle kello onkin jo ollut enemmän ja kotiinpaluutilaukset ajettu.

T. Taksia viisi vuotta ajanut

Oletko sinä kuullut sellaisesta ihmevempaimesta kuin puhelin? Länsiterminaalista voi soittaa asemalla odottavalle kaverille ja kysyä, että montako autoa siellä on vapaana. Kaveri kävelee ulos laskemaan ne autot Ja usko tai älä - ihan samalla sekunnilla on tieto molemmilla puhelinta käyttävillä! Eikö maailma olekin ihmeellinen!

Joopa joo, älä selitä.

Joka tapauksessa siinä assalla on neljän jälkeen prime time. Ei kannata lähteä säntäilemään yhtään mihinkään, asiakkaita tulee solkenaan. Töistä palaavia, ja paljon myös - ylläripylläri - Ruotsinlaivoille pyrkiviä. Ne kun lähtee klo 17, Katakanokalta ja Olympiaterminaalista tosin, ei Länsiterminaalista.

Silti sieltä sai taksin viereiseen verkkokauppaan, kun kaveri tuli minua hakemaan. Kesken matkan hän sanoi kuskille, että mennäänkin terminaaliin ja nappasi minut matkaan ja pyysi sitten palaamaan asemalle. Kuskin ei siis kannattanut lähteä sinne minua noutamaan, vaikka palatessa niistä paristäkymmenestä asemalla odottavasta taksista oli yhä 6 samaa paikalla kuin kaverin sieltä lähtiessä. Hän otti kuvan varmistaakseen, miten ripeä on autojen vaihtuminen, mutta nähtävästi asiakkaita ei silti tullut ihan solkenaan, koska osa autoista ei koko tuona aikana ennättänyt ajoon.

Vierailija
22/25 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, millä logiikalla nämä kaksi on sama asia?

"Meillä ei ole nyt vapaita takseja, ei voi mitään."

Ja

"Emme saa lähettää taksia Länsiterminaaliin, se on kielletty"

Sä nimittäin väität, että nuo on sama asia. Ei ole. Vedä nyt itkupotkuraivarit, kun jouduit vähän kävelemään, mutta silti Länsiterminaaliin saa taksit ajaa. Jos ne ei ehdi, se on toinen juttu.

Missä olen kirjoittanut noin? Sinä väität noin, minä väitän aloituksessani ihan muuta. Lue se uudestaan.

Taksikeskus ei sanonut, että ei ole vapaita takseja. Se sanoi, että autoja ei riitä. Kaksi eri asiaa. Kaiketi huomasit, että vapaita takseja kyllä olisi siellä asemalla jne.

Toiseksi taksikeskus ei sanonut, että on kielletty lähettämästä takseja Länsiterminaaliin. Kuljettaja sanoi, että oikeastaan sinne ei saisi ajaan. Kaksi eri asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoholahden metroasemallekin voi kävellä.

Vierailija
24/25 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan järkevä taksiautoilija ei viitsi nyt ajaa sinne, kun Mechelininkadun sumppuremotti tukkii koko liikenteen. Ei paljon muutaman kilometrin kyyti ilahduta, kun joutuu kökkimään ruuhkassa tunnin. Mä en ainakaan menis, jos en asuis tääällä. Argh. Niin sysipaskasti suunniteltu remppa ettei rajaa.

Vierailija
25/25 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu sama. Käsketty kävelemään taksitolpalle, koska keskuksella ei ole oikeutta välittää takseja ravintolan ovelle. Ihmettelin miten ihmeessä kävelen yöllä yksin puiston läpi tolpalle. Onneksi sain taksin lennosta vaikka sekään ei ole sallittua. Sain taksin joka toi ihmisiä ravintolaan. Ja keskus nimenomaan sanoi ettei heillä ole lupaa välittää takseja sinne. Ei niin että takseja ei ollut vapaana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi