Miksi Helsingin taksit ei saa ajaa Länsiterminaaliin?
Tänään noin klo 16.30 taksikeskus ilmoitti, että heillä ei ole mitään sanomista siihen, että Länsiterminaalissa yli 150 ihmistä jonottaa taksia. Ne muutamat paikalle uskaltautuneet kuljettajat sanoivat, että oikeastaan sinne ei saisi ajaa, vaikka raitiovaunut on pois liikenteestä.
Mikä ihmeen no-zone se Länsiterminaali oikein on? Taksikeskus sanoi, että ei riitä autoja, mutta rautatieasemalla oli 18 taksia odottamassa kyytiläisiä. Kai sieltä nyt edes 6 olisi joutanut ajoonkin?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ap, millä logiikalla nämä kaksi on sama asia?
"Meillä ei ole nyt vapaita takseja, ei voi mitään."
Ja
"Emme saa lähettää taksia Länsiterminaaliin, se on kielletty"Sä nimittäin väität, että nuo on sama asia. Ei ole. Vedä nyt itkupotkuraivarit, kun jouduit vähän kävelemään, mutta silti Länsiterminaaliin saa taksit ajaa. Jos ne ei ehdi, se on toinen juttu.
Missä olen kirjoittanut noin? Sinä väität noin, minä väitän aloituksessani ihan muuta. Lue se uudestaan.
Taksikeskus ei sanonut, että ei ole vapaita takseja. Se sanoi, että autoja ei riitä. Kaksi eri asiaa. Kaiketi huomasit, että vapaita takseja kyllä olisi siellä asemalla jne.
Toiseksi taksikeskus ei sanonut, että on kielletty lähettämästä takseja Länsiterminaaliin. Kuljettaja sanoi, että oikeastaan sinne ei saisi ajaan. Kaksi eri asiaa.
Ruoholahden metroasemallekin voi kävellä.
Kukaan järkevä taksiautoilija ei viitsi nyt ajaa sinne, kun Mechelininkadun sumppuremotti tukkii koko liikenteen. Ei paljon muutaman kilometrin kyyti ilahduta, kun joutuu kökkimään ruuhkassa tunnin. Mä en ainakaan menis, jos en asuis tääällä. Argh. Niin sysipaskasti suunniteltu remppa ettei rajaa.
Minulle on sanottu sama. Käsketty kävelemään taksitolpalle, koska keskuksella ei ole oikeutta välittää takseja ravintolan ovelle. Ihmettelin miten ihmeessä kävelen yöllä yksin puiston läpi tolpalle. Onneksi sain taksin lennosta vaikka sekään ei ole sallittua. Sain taksin joka toi ihmisiä ravintolaan. Ja keskus nimenomaan sanoi ettei heillä ole lupaa välittää takseja sinne. Ei niin että takseja ei ollut vapaana.
Silti sieltä sai taksin viereiseen verkkokauppaan, kun kaveri tuli minua hakemaan. Kesken matkan hän sanoi kuskille, että mennäänkin terminaaliin ja nappasi minut matkaan ja pyysi sitten palaamaan asemalle. Kuskin ei siis kannattanut lähteä sinne minua noutamaan, vaikka palatessa niistä paristäkymmenestä asemalla odottavasta taksista oli yhä 6 samaa paikalla kuin kaverin sieltä lähtiessä. Hän otti kuvan varmistaakseen, miten ripeä on autojen vaihtuminen, mutta nähtävästi asiakkaita ei silti tullut ihan solkenaan, koska osa autoista ei koko tuona aikana ennättänyt ajoon.