Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imettäisittekö jossain muualla kuin inva-vessassa!

Vierailija
11.05.2016 |

Kyllä taas niin korpes kupla otsassa odotella vessan vapautumista, kun joku oli sen imetyskopikseen ominut.. imettäisitte vaikka penkillä tms mutta kun pyörätuolissa olen niin tavalliseen vessaan en sovi!!

Miksei näitä asioita käydä läpi neuvolassa, että mikä on sovelias paikka imettää.. eli siis imettäkää missä tahansa muualla, kuin invavessassa! Ugh. Olen puhunut.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi voi herraisä. Mikä oikeus invoilla on aina päästä vessaan nopeasti? Jos ei rakko kestä on varmaan katetri.

Kauan jouduit odottamaan?

Invavessat on puhtaampia kuin ne pienet kopperot. Lisäksi kaikkiin yleisiin vessoihin ei tosiaan mahdu vaunut. Varsinkaan koppiin!

Itse käyn pissalla invavessassa vaunujen kanssa.. En halua jättää vauvaa yksin sinne kopin ulkopuolelle.

Vierailija
22/40 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just luin aloituksen missä kehoitettiin imettämään vaikka vessassa, se kun on niin ällöä kun rinta vilahtaa... ruokahalut menee ja niinpäinpois..

Mut mikähän pakko on mennä sinne ainoaan invavessaan? Kun normikoppeja olisi vaikka kuinka.

Ja kyllä, imetys on ällö näky.

Joissakin paikoissa nämä kaksi on yhdistetty ja joissain on tilat imetykselle erikseen tai ei ollenkaan.

Mut muuten....äitis tais olla ällö näky kun sua imetti.

Eli mietipäs sinäkin nyt kaksi kertaa ennenkö haukut ihmisiä! Aina on invalidit ulisemassa kuinka heitä tuijotetaan ja osoitellaan sekä haukutaankin ja mitä teet sinä?! Haukut luonnollistakin luonnollisempaa tapaa ruokkia pieni ihmisen alku! Kumpi siinä on ällöä; rinta vai vauva?

Osasitko kommunikoida rakentavasti tälle äidille, että jatkossa toimisi toisin? Ehkä ei ollut huomannut ajatella eikä pahalla ainakaan siellä imettänyt.

Joissain paikoissa on niinkin, että ei niitä rullatuoli-ihmisiä nyt ihan vilisemällä siellä ole niin voisi kuvitella kerkiävänsä imettää nopeasti.

Olisit koputtanut ja kysynyt, että onko siellä joku? Mikä sekin aika huonotapaista.

Ja toiseksi! Minäpä kerron sulle, että olen äiti ja olen myös liikuntarajoitteinen, mutta se ei välttämättä näy noin pienessä hetkessä kun kävellen ulos vessasta! Eli tarvitsen sitä tukea jne. Eli saan aivan rauhassa mennä sinne lapsineni ja asioida aivan kuten sinäkin!!!!

Vai mistä päättelit, että imetti????

Tyhmyys kukoistaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonaliikkumiskielto imetysikäisten vanhemmille.

Vierailija
24/40 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään ravintolassa kävin vaihtamassa vaipan inva vessassa, koska siellä oli hoitopöytä, siellä oli myös potta, eli on muutkin ihan oikeutettuja sitä vessaa käyttämään. Jos tiedät, ettei imetykseen menee kauaa ja vauvalle riittää pikkuhörpyt rauhoittuakseen, on ihan ok myös imettää siellä vessassa, jonka ovessakin on vauvanhoitohuoneen merkki. Itse imetin aina huivin kanssa, koska en tykkää näytellä tissiäni koko kansalle, vaikka se on ihan luonnollista, enkä paheksu niitä, jotka ronskisti ovat tissi paljaana. Ei vaikuta minun elämääni.

Sitten myöhemmin kävi joku mummo vetämässä melkoset jötärit sinne samaan inva vessaan, jossai vaihdoin vaipankin. Pöytämme oli aika lähellä vessan ovea ja melkonen tuulahdus sieltä tuli. Tätä en ymmärtänyt alkuunkaan, miksei voinut mennä normi vessaan, kun sellasta pystyy käyttämään, vaikka ei siihen invaan jonoa ollut. Silti!

Vierailija
25/40 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan pyytää ravintoloihin erilliset imetystilat.

Vierailija
26/40 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi varmaan pyytää ravintoloihin erilliset imetystilat.

No jos ei voi ravintolassa pöydässä imettää, niin sit ei pidä siellä imeväisen kanssa asioidakaan. Ravintolaan riittää se yks isompi koppi, johon pääsee vaihtamaan vaipan ja liikuntarajoitteiset asioillensa. Mammakahvilat ja stokka erikseen.

Vierailija
27/40 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos invavessa on myös lastenhoitohuone niin ihan ok siellä on imettää. Toki jos tietää että imetys kestää kauan on vähän ajattelematonta varata ainoaa invavessaa niin pitkäksi aikaa. Mutta jos se on ainoa lastenhoitotila niin ei siitä voi aloittajan tapaan raivota. Kitise sille yrittäjälle joka tiloista vastaa. Itse en kylläkään ilkeä vessassa imettää, aina on löytynyt joku muu suht rauhallinen nurkkaus ja imettää voi huomaamattomasti ilman että levittää tissit kaikkien nähtäville.

Vierailija
28/40 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just luin aloituksen missä kehoitettiin imettämään vaikka vessassa, se kun on niin ällöä kun rinta vilahtaa... ruokahalut menee ja niinpäinpois..

Mut mikähän pakko on mennä sinne ainoaan invavessaan? Kun normikoppeja olisi vaikka kuinka.

Itse olet ällö näky. Ja jos pidätyskyky on tuota luokkaa, hanki vaippa tai katetri itsellesi.

Enpä usko että kukaan huvikseen vessassa imettää, varsinkaan invavessassa, ovat usein jonkun "spesiaalitapauksen" jäljiltä törkyisessä kunnossa. Tämän vuoksi en tykkää, että invavessat ja lastenhoitohuone ovat samassa.

Vierailija
29/40 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nyt vessassa muutenkaan hoitaa muuta kuin tarpeelliset pissaamiset/kakkaamiset/siteenvaihdot yms. Ruokailu, myös vauvan, on suotavaa hoitaa muualla, esim penkillä sivummalla tai kahvilan nurkassa. Vessaa ei sovi pantata kuin pakolliseksi ajaksi.

Vierailija
30/40 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne invavessat usein ole myös lastenhoitopaikkoja? Muutenkin, samalla lailla me muutkin joudutaan odottelemaan vessajonossa.

Tiesitkö, että kaikki invavessan käyttäjät eivät voi kauan odottaa esim. Suolistosairaat?

Vierailija
31/40 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne invavessat usein ole myös lastenhoitopaikkoja? Muutenkin, samalla lailla me muutkin joudutaan odottelemaan vessajonossa.

Tiesitkö, että kaikki invavessan käyttäjät eivät voi kauan odottaa esim. Suolistosairaat?

No heitäkään ei ymmärretä, koska se ei näy päälle päin vaan saavat haukut siitä. Ohiksena. Joskus on tilanteita, että se invavessa on ainoa vessa, mitäs sitten? Ne jotka eivät ole invalideja, eivät saa käydä vessassa? 

Vierailija
32/40 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin paikoissa nämä kaksi on yhdistetty ja joissain on tilat imetykselle erikseen tai ei ollenkaan.

Mut muuten....äitis tais olla ällö näky kun sua imetti.

Eli mietipäs sinäkin nyt kaksi kertaa ennenkö haukut ihmisiä! Aina on invalidit ulisemassa kuinka heitä tuijotetaan ja osoitellaan sekä haukutaankin ja mitä teet sinä?! Haukut luonnollistakin luonnollisempaa tapaa ruokkia pieni ihmisen alku! Kumpi siinä on ällöä; rinta vai vauva?

Osasitko kommunikoida rakentavasti tälle äidille, että jatkossa toimisi toisin? Ehkä ei ollut huomannut ajatella eikä pahalla ainakaan siellä imettänyt.

Joissain paikoissa on niinkin, että ei niitä rullatuoli-ihmisiä nyt ihan vilisemällä siellä ole niin voisi kuvitella kerkiävänsä imettää nopeasti.

Olisit koputtanut ja kysynyt, että onko siellä joku? Mikä sekin aika huonotapaista.

Ja toiseksi! Minäpä kerron sulle, että olen äiti ja olen myös liikuntarajoitteinen, mutta se ei välttämättä näy noin pienessä hetkessä kun kävellen ulos vessasta! Eli tarvitsen sitä tukea jne. Eli saan aivan rauhassa mennä sinne lapsineni ja asioida aivan kuten sinäkin!!!!

Vai mistä päättelit, että imetti????

Tyhmyys kukoistaa

Ensinnäkään, en ole imetystä vastaan, päinvastoin! Rintamaito on parasta ravintoa lapselle ja hänen on sitä saatava, vaikka sitten kauppakeskuksessa.

Toivoin vain, ettei imetykseen varattaisi invavessaa, koska esim. pyörätuolilla on mahdottomuus änkeä normivessakoppiin. Tiedän, ettei meitä liikuntavammaisia aina näy katukuvassa, mutta se ei edelleenkään oikeuta invavessaa panttaamaan imetystarkoituksessa: imetyksen voi hoitaa missä vain; penkillä sivummalla, kahvilassa, ostoksia tehden vauva kantoliinassa.. you name it.

Tapaukseni äiti selitti vessan panttausta sillä, että vauva ei voi syödä hälyssä. Ja kyllä, odottelin reilun vartin oven takana, ennenkuin koputin. Tietenkin äiti vetäisi hernepellon nenäänsä ja itsekin olin aika kyrpiintynyt ja vessakäynnin tarpeessa.. keslustelu ei ollut rakentava, sen myönnän.

Normivessaan jonottanut tyttökolmikko jopa tarjoutui minua, reilu 100 kiloista naista, taluttamaan asioilleni normivessaan, mutta totesimme sen olevan liian riskaabelia. Hekin hämmästelivät invavessan panttausta.

Ap.

Vierailija
33/40 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihinottoako siellä suoritettiin?

Vierailija
34/40 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas niin korpes kupla otsassa odotella vessan vapautumista, kun joku oli sen imetyskopikseen ominut.. imettäisitte vaikka penkillä tms mutta kun pyörätuolissa olen niin tavalliseen vessaan en sovi!!

Miksei näitä asioita käydä läpi neuvolassa, että mikä on sovelias paikka imettää.. eli siis imettäkää missä tahansa muualla, kuin invavessassa! Ugh. Olen puhunut.

Todella vaikea uskoa, että näitä yhteentörmäyksiä usein tapahtuisi.

Vierailija
35/40 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en saa imettää invavessassa, sit mie en saa imettää ravintolassa, sit mie en saa imettää lentokoneessa..ei vaan, 3 lasta pykäsin maailmaan ja imetin kotona, muuten käytettiin pulloa. Terveitä nuoria aikuisia ilman allergioita ovat vaikka kahdelle riitti maitoa vain 1 kk. Ei mua häiritse nähdä imetystä julkisesti, mutta hiukkasen ärsyttää tämä imetys- hypetys.

Vierailija
36/40 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inva vessa on usein kanssa se hoitopöydällinen vessa. Invavessat on yleensä siistimpiä ja tilavempia.

Jos jostain syystä mun olis pakko imettää vessassa niin valitsen invavessan. Niissä kun ei ramppaa koko ajan väkeä niinkuin normivessassa.

Mutta tietysti mieluiten imetän lastani kaikkien nähden vaikka kuinka ällöttäis sua,syöthän sinäkin siten että muut näkee,niin myös vauvani.

Vierailija
37/40 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain invavessoissa on ovessa hoitohuoneen merkki ja sisällä sekä hoitopöytä että tuoli imettämistä varten. Silloin kyllä koen, että tilan haltija nimenomaan toivoo, että imetys suoritetaan siellä vessassa. Turha silloin on imettäjälle valittaa. Vastasyntyneen imetyskerra voi helposti kestää puoli tuntia.

Vierailija
38/40 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen normikoppeja? Ai niitä pieniä, missä ei mahdu kunnolla edes kääntymään? Miten sinne voi ängetä vauvan kanssa? Ja vaunutko jätetään ulkopuolelle? Siitähän se haloo syntyisi. Ja vielä siitä, että varataan vessa, jota enimmistö haluaa käyttää koko ajan. Invavessa on siitä hyvä, etä sille on niin harvoin käyttöä. Useimmiten invavessa onkin samalla lastenhoitohuone, siellä on alas laskettava taso, jossa vaipan voi vaihtaa.

On ihan hirveää olla imettävä äiti nykypäivänä. Mikään paikka ei ole hyvä. Imetystä kuitenkin pitää tehdä pienen vauvan kohdalla joskus tunninkin välein ja ei sinne kotiinkaan voi jäädä neljän seinän sisälle.

Koittakaa ymmärtää äitejä. Pientä myötätuntoa ja kärsivällisyyttä. Tuskin kukaan tahallaan tekee mitään, vaan koittaa keksiä parhaimman ja vähiten ihmisiä ärsyttävän keinon imettää.

Vierailija
39/40 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion imettää vastaisuudessakin invavessassa aina kun sellainen on tyhjiltään. Hyvin monessa paikassa kun se invavessa on myös lastenhoitokoppero. Kukaan ei vessassa kuitenkaan tuntikausia köki. Sun paskahätä voi odottaa sen aikaa kun vessa on käytössä. Keuhkoaisitko samalla tavalla myös siinä tapauksessa, että vessasta kömpisi toinen pyörätuolilainen?

Vierailija
40/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä, kun monet on väittäneet että invavessat on siistimpiä kuin tavisvessat. Törkeimmät vessat mitä mä oon nähnyt ovat olleet invavessoja. Ollut paskat pitkin pöntön rengasta, kusta runsaasti pitkin pönttöä ja lattiaa jne. Onneksi ei ole enää imeväisikäisiä lapsia, mutta en imettäisi vessassa. En syö itsekään wc-tiloissa.