Voiko naisesta päätellä onko hän parisuhteessa lihovaa tyyppiä?
Monilla naisilla on taipumus kerätä ylimääräisiä kiloja, kun ovat parisuhteeseen päässeet. Voiko tuota taipumusta ennustaa jotenkin etukäteen, kun tuntuu tyhmältä haaskata aikaa ja energiaa naiseen, joka sitten parisuhteessa alkaa paisumaan kuin pullataikina. Mistä tunnistaisi nämä naiset, jotka pitävät kroppansa kunnossa myös sinkkuelämän päätyttyä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Yhdestä asiasta saat 100% varman tiedon: katso hänen äitiään.
Äitini oli ihan eri vartalonmallia kuin minä. Pienirintainen päärynä, kun itse pienireitinen ja isorintainen ja hanakampi keräämään massaa. Itse samaa mallia kuin molemmat isoäitini.
Olen itse alkanut lohtusyödä, kun mies harrastaa henkistä väkivaltaa. Luulen laihtuvani helposti, jos eroan. Nyt on koko ajan ahdistunut ja stressaantunut olo, kuin olisi loukussa, ja se lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen miehen kaskettiin tutustua naisen äitiin, koska siitä sai osviittaa tulevaisuuteen. Sekä fyysisesti että psyykkisesti nainen alkaa muistuttaa omaa äitiään jossain vaiheessa.
Sitä ei moni halua myöntää.
Tämä pätee myös toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Yhdestä asiasta saat 100% varman tiedon: katso hänen äitiään.
No eipä kannattane, mun äiti oli 155cm pitkä ja painoi "parhaimmillaan" 90kg. Mä oon 162 ja raskauden loppuvaiheessa painoa oli 70kg, normipaino on ollut jo 25v 55kg. Vartalonmalli on aivan sama kuin isälläni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen mun mielestä näkee jo seurusteluaikana onko nainen aktiivinen, itsestään huolehtiva, pitää hyvästä terveellisestä ruuasta, urheilullinen jne. Jos on niin aika harva kuitenkin heittää lössiksi naimisiin mentyään - toki sellaisia on.
Mulla on tullut 38 vuodessa vain 8 kiloa lisää - bmi 20 > 23, eli ainakin omalla kohdalla pitää paikkansa. Käytössä on vielä sopivia vaatteita vuodelta 93 ja 02:)
Mulla kävi kyllä päinvastoin. Seurusteluaikana vedin askillisen tai pari tupakkaa päivässä ja istuin baarissa kiskomassa kaljaa monena päivänä viikossa. Mitään liikuntaa en harrastanut, en edes omistanut lenkkareita. Sitten lapsen saatua homma muuttui täysin. Tupakointi ja baarit jäi, alkoi juoksu- ja kuntosaliharrastus jonka myötä kilot tippui ihannelukemiin. Ja on kestänyt jo 15 vuotta tuo jälkimmäinen elämäntapa. (Mies on kyllä lihonut ainakin 20 kg)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mielummin sinkku kuin miehen kanssa, jos olen hänelle pelkkä ruoto.
Näin voi kommentoida vain ylipainoinen. Hoikka tietää että on miehelle muutakin kuin "ruoto".
Kyllä mä näen ylpeyden ja innostuksen mieheni silmissä kun olemme vaikka hänen työjuhlissaan yhdessä. Mikäs kaunista ja huoliteltua vaimoa on esitellä:D Ja kotona malttaa tuskin pitää käsiään irti vielä näin 20 vuoden jälkeenkin:) Mutta toki mieskin on samoissa mitoissa kuin 20v sitten, ehkä muutaman kilon hoikempi jopa.
Sulla ei varmaan ole mitään käsitystä, millaista on olla ruma/ näkymätön nainen.
Niinpä. Ja tosiaankaan pelkkä hoikkuus ei takaa sitä, että olisi miehille näkyvä tai jotain panopuuta merkityksellisempi nainen.
Eipä sitä paljon voi päätellä. Kannattaa katsella tarpeeksi vanhaa, sillä jos on keski-iässä vielä hoikka, on sitä siitä eteenpäinkin.
Monesti naiset rakastuessaan päivittävät tapansa miehen tapoihin. Liikkuvaa elämää viettävä nainen voi rakastuttuaan kokkailla miehelle ruokaa ja tehdä iltapalaksi voileipiä, joita syödään illalla sohvalla elokuvaa katsellen. Siitä ne kilot alkaa kertyä pikkuhiljaa.
Mä en ymmärrä ollenkaan, miten naiset lihovat parisuhteessa. Itselläni vaikutus on juuri päinvastainen: olen hoikemmassa ja paremmassa kunnossa vakiintuneessa parisuhteessa, kuin sinkkuna. Jotenkin toisen seurassa ei tule tarvetta syödä liikaa ja tottakai sitä haluaa näyttää hyvältäkin toisen vuoksi. Sinkkuna minulla taas elintavat kääntyvät hieman epäterveellisemmiksi ja tulee useammin mässyteltyä herkkuja yksin, kun kukaan ei ole näkemässä. Ja lisäksi tulee käytyä viihteellä ja juotua alkoholia enemmän. Parisuhteessa rutiineistakin on jotenkin helpompi pitää kiinni (liikunta, ruokailurytmi..).
Se on naisen tahdonvoimasta kiinni lihooko vai ei.. Ensin lihoin ja toisessa suhteessa en.
Olkaa parempia ja ahkerampia miehiä, niin nainen ei sorru syömään stressaantuneena.
Yllättävän monet miehet ovat lihavia, vaikka he eläisivät yksin...
Saanko rahat takaisin, kun naisen äiti on hoikka, syö terveellisesti ja liikkuu vapaa-aikanakin mutta tyttärensä eli vaimoni on laiska liikkumaan ja aktiivinen syömään? Ainakin itse olo tuntuu petetyltä kun ei ole äitinsä tapoja perinyt.
Minun mielestäni suurin syy lihomiselle parisuhteen aikana on se, kun ei välitetä itse tehdä ruokaa. "Mennäänkö pitsalle?" "Joo mennään vaan!" Ja noidankehä on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Saanko rahat takaisin, kun naisen äiti on hoikka, syö terveellisesti ja liikkuu vapaa-aikanakin mutta tyttärensä eli vaimoni on laiska liikkumaan ja aktiivinen syömään? Ainakin itse olo tuntuu petetyltä kun ei ole äitinsä tapoja perinyt.
Tätä ehkä pitäisi kysyä joltakin joka tuntee kulttuuriasi jossa morsiamesta on tapana maksaa, mutta suomalaisessa kulttuurissa ei oikein ole tapana antaa takuita... äidin ulkonäöstä riippumatta.
Ap:n kannattaa lähteä siitä oletuksesta, että jokainen vanhenee ja rupsahtaa tavalla tai toisella, on se sitten lihominen tai uurteet tai tyhjinä roikkuvat pienet rinnat ja kadonnut pylly. Se on sitten positiivista plussaa, jos se tapahtuu hillitymmin kuin toisilla.
Toisaalta, saattaa olla että ap joutuu pyydystämään vuosittain uuden uhrin, joten lyhyen tähtäimen suunnitelmat riittänevät.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kiinnittää huomiota omiin elintapoihin. Jos sinä istut kaikki illat telkkarin ääressä sipsipussin ja kaljatölkin kanssa, ja viikonloput menevät baareissa, saattaa löysä elämäntapasi tarttua naiseenkin. Äkkiä niitä kiloja kertyy varsinkin, jos on aiemmin syönyt terveellisesti ja urheillut paljon. Jos tuo elämäntapa ei tartu, suhde tuskin kestää kovin pitkään sen urheilullisen ja aktiivisen naisen kanssa.
Tästä olen samaa mieltä. Kun vielä asuin yksin söin terveellisesti ja liikuin. Muutin yhteen miehen kanssa, joka voi syödä mitä vain lihomatta ja istuu kaikki illat joko koneen tai telkkarin ääressä. Meni vuosi ja huomasin että kiloja on kertynyt jo. Kumppani katsoo rehuja pitkin nenänvarttaan ja harmistuu jos haluan tehdä erilaista ruokaa itselleni, eikä ymmärrä etten voi syödä niinkuin hän. Ja kyllähän se laiskottelutapa tarttuu.
Vierailija kirjoitti:
Olkaa parempia ja ahkerampia miehiä, niin nainen ei sorru syömään stressaantuneena.
VMP eiköhän se nainen ole vastuussa siitä syömisestään. Kuulostaa muuten hieman ontolta kostolta: "Kalevi jos et nyt käyttäydy niin alan syömään oikein urakalla että mursuksi muutun".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP eiköhän se nainen ole vastuussa siitä syömisestään. Kuulostaa muuten hieman ontolta kostolta: "Kalevi jos et nyt käyttäydy niin alan syömään oikein urakalla että mursuksi muutun".
Miehethän perustelevat uskottomuuttaan aina naista pettämisestään syyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Monilla naisilla on taipumus kerätä ylimääräisiä kiloja, kun ovat parisuhteeseen päässeet. Voiko tuota taipumusta ennustaa jotenkin etukäteen, kun tuntuu tyhmältä haaskata aikaa ja energiaa naiseen, joka sitten parisuhteessa alkaa paisumaan kuin pullataikina. Mistä tunnistaisi nämä naiset, jotka pitävät kroppansa kunnossa myös sinkkuelämän päätyttyä?
Mun mielestä se vanha viisaus pitää paikkansa että kun katsot sitä naista tai miestä jonka kanssa mietit loppuelämäsi jakamista niin lisää häneen 20 kiloa ja näet minkälaisen ihmisen kanssa sen sitten jakaisit. Ihmiset eivät välttämättä edes lihoa mutta se kakskyt kiloa tulee vuosina eli vyötärö häviää ja olemus rupsahtaa. Toisaalta jos ihastut jo muutaman lapsen pyöräyttäneeseen naiseen niin totuus on siinä edessäsi, mitä luultavammin nainen ei edes muutaman uuden raskauden jälkeen muutu siitä mihinkään:) Tietysti kannattaa ensin tarkistaa ettei nainen ole justiinsa ollut jollain tehojumppa-dieettijaksolla jkoska sellaisesta rupsahtaa aina takaisin alkutekijöihinsä kahden seuraavan vuoden aikana.
Olen itse yli nelikymppinen nainen ja huomannut että nuo edellämainitsemat asiani ovat poikkeuksetta tapahtuneet niin tutuille kuin tuntemattomille joiden elämää jostain syystä olen päässyt näkemään. Jostakin syystä raskaudet, yösyötöt ja valvomiset eivät tasiasesti vaikuta samoin joka naiseen. Se miten ne vaikuttaa, sen näkee vasta kun niitä lapsia on jo. Olen myös huomannut että mitä vanhempana nainen tekee ekan lapsen sitä nopeampi ja syvempi se rupsahdus on. Vuosia tippuu laariin yhtäkkiä kymmenen lisää
Sulla ei varmaan ole mitään käsitystä, millaista on olla ruma/ näkymätön nainen.