Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selvisitte alkuraskaudesta?

6+3
11.05.2016 |

Viikkoja 6+3
Järkyttävä lamaannuttava väsymys koko ajan, pakko nukkua ainakin yhdet päikkärit jos pystyy. Nyt muutama päivä sitten alkoi jatkuva huono olo ja yökkääminen, kerran olen oksentanut.. mitään ruokaa ei tee mieli ei kylmää eikä kuumaa.. Nyt kaikki vinkit ja keinot kehiin, miten selvitä tästä? Oikeasti olen niiin iloinen raskaudesta mutta tällä hetkellä silti niin henkisesti kuin fyysisestikin väsynyt..jopa kauppareissu vie voimat ja saan pelätä oksennanko.. esikoista odotan..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän jälkeen olen jo ihan loppu..miten jaksaa ainakin ensim. Kolmannes ? :(

Vierailija
2/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat sairaslomaa jos fyysisesti olo on aivan kamala. Mulla takana 3 raskautta ja keskimmäisessä raskaudessa alkuraskauden pahoinvointi oli aivan kamalaa, oksentelin töissä ja kotiin tultuani saatoin nukkua koko päivän. Kaikissa raskauksissa mulla on ollut myös todella kovaa uupumusta, sellaista jota en muuten koskaan koe, sellaista jota ei nukkumalla saa pois. Mulla auttoi pahaan oloon salmiakki ja kirpeät hedelmät, yleensä yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä siinä oikein muu auta, kun ajatella, että kyllä tää tästä helpottaa, ja keskittyä niihin positiivisiin puoliin, yleensä olo vähän helpottaa viikkojen kuluessa, tuo tila ei kestä ikuisesti.. Ja että ootappa vaan loppuraskautta, sillon ottasit taas mieluusti väsymyksen ja pahoinvoinninkin, kun vaan pääsisit siitä tukaluudesta ja meloni perseessä-tunteesta jne jne... :D No, joka tapauksessa, kyllä se kaikki unohtuu siinä vaiheessa, kun vauva syntyy, epämukavuus on sen arvoista. :)

Vierailija
4/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..ei kai tässä muu auta..päivä kerrallaan toivoa että tämä etova olo loppuu

Vierailija
5/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin suurin oire oli se väsymys, en ollut ollenkaan tajunnut että se voi olla niin lamaannuttavaa. En edes yrittänyt kun selvitä arjesta, töistä suoraan kotiin ja sohvalle, nukkumaan välillä jo ennen ysiä, ei mitään ohjelmaa viikonlopuille. Kävi kyllä mielessä että mistä sitä virtaa olisi löytynyt jos kotona olisi ollut esim taapero lisäksi... 😌 se kuitenkin helpotti siinä kahdennetoista viikon kohdalla, siivosin into piukeana kotona vaan hokien että ihanaa kun jaksaa tehdä jotain. Tsemppiä ja nuku vaan niin paljon kun mahdollisesti, omaa kroppaasi kuunnellen. Muuta ehdit sitten myöhemmin kun taas jaksat.

Vierailija
6/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raskaus oli ihan hirveää. Olo oli ihan ok vasta rv 38 eteenpäin. Alussa oli ihan kauheaa pahoinvointia melkein puoleen väliin asti, mutta voin lohduttaa että kenelläkään muulla tutulla ei oksentelu ollut kestänyt kuin muutaman viikon. Toivotaan että sullakin helpottaa pian.

Voimia sinne. Tiedän tuon tunteen kun tulee epäiltyä miten kestää koko raskauden jos alussa jo on ihan vuodepotilas. Mutta omalla kohdalla alkuraskaus oli kauheinta ikinä. Siitä olo vaan parani pikkuhiljaa.

Vierailija
7/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiraskaudessa sluibailu on mahdollista :(

Vierailija
8/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kun ajattelin, että ainakin tiedän olevani raskaana kun on pahat oireet. Pari päivää oli välissä täysin oireetonta ja ehdin jo säikähtää keskenmenoa. Oireet palasivat ja olin huonossa kunnossa, mutta iloinen, sillä tiesin olevani raskaana.

Vierailija
9/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista ..yriteyään jaksaa ei täs muuta voi..Toivon todella että saan saikkua !

Vierailija
10/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailusta ei kannata ainakaan stressata ekan kolmanneksen aikana. Alkio ei paljoa ravintoa tarvitse, eli syö vaikka raskausmonivitaaminia, ja sen jälkeen alkio ottaa tarvitsemansa sinun varastoistasi. Ei voi väkisin syödä. Kyllä se helpottaa tokalla kolmanneksella. Mehujäät saattavat auttaa pahaan oloon, vaikkeivat kovin terveellisiä olekaan :D Samoin suosittelen mansikoita, vaikka vähän jäisinä.  Väsymykseen ei auta mikään, valitettavasti. Edes nukkuminen :D Koita jaksaa! Minulla tällä hetkellä menossa tuplaoireet, kun odotan kaksosia viikolla 8.

Vierailija
11/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty syömään kannattaa hakea esim. Ateriankorvike pirtelöitä ja juoda niitä ettei verensokeri laske!

Vierailija
12/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua..tuplaoireet ! Jaksamisia myös :)

Vierailija
13/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin banaaneilla, sipseillä, salmiakilla ja valmis-smoothieilla. Ja lepäämällä. Kyllä se siitä helpottaa!

Vierailija
14/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi raskaus takana, pahoinvointia oli muistaakseni rv 8-12, sitten helpotti. Olo itseasiassa lähti ekan kolmanneksen jälkeen paranemaan hirmuisesti, loput 6kk oli aikalailla hyvä olo, jopa siellä ihan lopussakin mitä nyt vatsa vähän oli tiellä.. :) toivottavasti sinulla käy samoin, tsemppiä ja onnea! Ajattele positiivisesti :)

Vierailija
15/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa, että olisin selvinnyt. Kamalaa se oli. Toiste en halua kokea samaa.

Vierailija
16/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin kokeilin sitten syödä keittoa kun teki mieli ja kuinka kävikään oksensin.. :(

Vierailija
17/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin kaiken vapaa-ajan ja söin just sitä mitä mieli teki ja pysyi sisällä, vaikka se olisi ollut pelkkä mehu ja jätski. Laihduin ihan reilusti tuosta huolimatta mutta ei siihen kuole. Kakkosta odottaessa, en tiedä miten selvisin.

Vierailija
18/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku oli kamalaa mullakin. Otin välillä saikkua kun yökkäily ei vaan meinannut loppua. Nukuin päivät ja yöt, silti väsytti. Taisin syödä vaan jätskiä :D sitten se alko helpottaa, oisko ollut 10-12 viikon jälkeen. Ja loppu odotusaika oli ihan kuin tavallista elämää, raskautta ei edes huomannut :)

Tsemppiä!

Vierailija
19/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, muutaman kuukauden kuluttua et muista tuota ollenkaan :) Ei ollut käynyt mielessäkään vuosiin ennenkuin nyt luin tämän. Tsemppiä, kyllä se siitä helpottaa :)

Vierailija
20/31 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin kaiken  samantien kun  olin syönyt tai juonut. Viikkoja meni näin ja laihduin 5 kiloa. Sitten alkoi hellittää väsymys ja pahoinvointi ja sainkin loppuraskaudesta ihan kiitettävästi kiloja :).

Toisen kanssa sitten taas samat olotilat ja kauppareissuilla ym. kävin oksentamassa tien laidoilla pusikkoon. Rankkaa oli. Tsemppiä siis odotukseesi !