Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä rekrytoijista?

Vierailija
11.05.2016 |

Rekrytointipalveluja tarjoavia yrityksiä on tällä vuosikymmennellä noussut kuin sieniä sateella ja jopa kaupan kassalle työtä hakevan saattaa joutua käymään päivän kestävän rekrytapahtuman läpi.

- Onko tämä mielestäsi tarpeellista vai onko tässä touhussa jo menty ehkä liian pitkälle?
- Onko omakohtaisia kokemuksia niin hyvässa tai pahassa?
- Arvostatko ammattia?

Mulla ei hirveästi ole heistä kokemusta, ainoastaan pääsykokeissa. Töihin hakiessa olen ollut toimitusjohtajan juttusilla, pk-yrityksiä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan siellä pitää jonkun olla välistä vetämässä.

Vierailija
2/5 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille yrityksille rekryfirman käyttö tulee halvemmaksi kuin hoitaa rekrytointiprosessi itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin että yrityksissä itse tietävät paremmin millaista ihmistä etsivät.

Vierailija
4/5 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä rekryfirmoista, mutta meidän firman hr- osaston tiukan seulan läpi pääsee kyllä luvattoman monta asennevammaista. Onnistuneimmat valinnat tehty silloin kun esimies on itse valinnut tekijän ilman monivaiheista rekryprosessia. Näin on jouduttu joskus tekemään kun on pitänyt saada nopeasti joku palkattua, eikä ole ollut aikaa viedä rekryprosessia läpi.

Vierailija
5/5 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta - täysin turha ammattikunta. Useimmat eivät edes tiedä mitään alasta, jolle rekrytoivat, eivätkä osaa vastata kysymyksiin yrityksestä ja varsinkaan mihinkään sellaisiin joilla olisi merkitystä työhyvinvoinnin kannalta, kuten työilmapiiri ja -kulttuuri ym. Rekrytointi on muutenkin nykyään mennyt melkoiseksi huuhaaksi. Erityisesti juuri nämä rekrytoijiksi kutsutut merkonomit ynnä muut jakkupukupellet ovat siitä hyvä osoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi