Saako lähetteen raskauden keskeytykseen näin aikaisin?
Huomenna gyne, viikkoja nyt vasta 4+1. Saanko jo lähetteen lääkkeelliseen keskeytykseen vai pitääkö odottaa myöhempiä viikkoja?
Kommentit (23)
Saat lähetteen. Sinut ultrataan ja todetaan raskaus ja saat lähetteen. Itse sain joskus muinoin 3+1 viikkoa yksityiseltä lähetteen.
Se on sitten oma juttunsa, miten tilaa löytyy sieltä naistenklinikan puolelta. Voi olla ettet pääse toimenpiteeseen aivan seuraavana päivänä jos sitäseuraavanakaan, riippuen kunnastasi ja kyseisen klinikan ruuhkista. Mutta kyllä tuo terveydenhuollon henkilöstö yrittää parhaansa pitää huolen että kaikki hoituu.
Kyllä se siitä! Huoletta vaan hakemaan lähete.
Kiitos vastauksestasi. Siksi ajattelin mennä näin alussa, jos kutsussa polille menee kauan. Vaikuttaakohan lääkkeelliseen keskeytykseen mitenkään se, että tulin jälkiehkäisystä huolimatta raskaaksi? Tietääkö kukaan? Ap
Raskauksia menee niin monet luonnostaan kesken varhaisilla viikoilla että ite en sotkisi vielä hormoneilla kroppaani.
Syke löytyy parin viikon päästä, sitten kai viimestään onnistuu jo.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Siksi ajattelin mennä näin alussa, jos kutsussa polille menee kauan. Vaikuttaakohan lääkkeelliseen keskeytykseen mitenkään se, että tulin jälkiehkäisystä huolimatta raskaaksi? Tietääkö kukaan? Ap
Lääketieteellinen keskeytys osaa erottaa, kuka on käyttänyt varsinaista ehkäisyä ja kuka jälkiehkäisyä. Tästä syystä se ei tehoa ollenkaan jälkiehkäisyä käyttäneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Saat lähetteen. Sinut ultrataan ja todetaan raskaus ja saat lähetteen. Itse sain joskus muinoin 3+1 viikkoa yksityiseltä lähetteen.
No nyt kuulostaa paskanjauhannalle. 3+1 vaiheessa alkio on vasta noin vuorokauden pari ollut kiinnittyneenä kohdun seinään eikä sitä saa millään parhaallakaan raksaustestillä näkymään vain viikon päästä hedelmöittymisesta positiivisena tuloksena! Eikai kukaan lääkäri ole niin sekopää että antaa raskaudenkeskeytyslähetteen kun edes menkat ei ole myöhässä vaan niihin lähemmäs viikko aikaakin O.O
voit saada lähetteen mutta ennen keskeytystä ultrassa pitää näkyä kohdussa sikiö että voidaan varmistua ettei ole esim kohdunulkoinen.
Mä mietin luonnonkansojen keskenmenoja ja nehän syö raakaa papaijaa ja raakaa persiljaa. Voisko sitä kokeilla? Mä toivon myös ylikaiken etten ole raskaana.
Lähetteen saa, mutta aika gynen polille tulee raskausviikoille 7-8 paikkeille
Vierailija kirjoitti:
Lähetteen saa, mutta aika gynen polille tulee raskausviikoille 7-8 paikkeille
Höpö höpö, lähete tulee tavallisesti viikossa-kahdessa.
Siis kutsu, tarkoitan. T. Edellinen sönkkääjä
Vierailija kirjoitti:
voit saada lähetteen mutta ennen keskeytystä ultrassa pitää näkyä kohdussa sikiö että voidaan varmistua ettei ole esim kohdunulkoinen.
Pilkunn*ssintaa, mutta kyseessä on alkio – ei sikiö.
Lähetteen toki voi saada, mutta ainakaan meillä ei gynen polille saa kutsua kuin joskus 8.-9. viikon paikkeilla.
tk-lääkäri
Lääkärinä mieleen jäänyt nuori nainen, joka haki raskauden keskeytystä sosiaalisin syin ja paperit tehtiin. Nainen pyysi kiirehtimään lähetettä, koska oli tulossa jotkut juhlat, joissa tulisi käyttämään alkoholia, ja sehän ei raskaana olevalle olisi suotavaa. Samainen nainen myös harmitteli, että alkuraskaudessa oli käyttänyt alkoholia reippaammin, kun ei tiennyt vielä olevansa raskaana.
Itse olen tehnyt keskeytyksen c-vitamiinilla ja persiljalla.
Tk-lääkäri, miksi poliaikaa viivytetään noin pitkälle, kun lääkkeellisessä keskeytyksessä pyritään mahd. varhain antamaan lääkkeet, ehdottomasti ennen rv. 9:ä?!
Vierailija kirjoitti:
Tk-lääkäri, miksi poliaikaa viivytetään noin pitkälle, kun lääkkeellisessä keskeytyksessä pyritään mahd. varhain antamaan lääkkeet, ehdottomasti ennen rv. 9:ä?!
Minä en siitä päätä, ne päättää gynen polilla Ja kyllä lääkkeillä on keskeytetty monesti vielä lähellä 12. viikkoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en siitä päätä, ne päättää gynen polilla Ja kyllä lääkkeillä on keskeytetty monesti vielä lähellä 12. viikkoakin.
Apua! Toivottavasti en joudu noin kauaa odottamaan! :(
Syke on kai löydyttävä ennenkuin keskeytyksen voi aloittaa? :/