Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikilla muilla on uusi auto ja rahaa ja varaa matkustaa!

Vierailija
11.05.2016 |

Tiedän et lapset pitää tälläistä "kaikilla muillakin on.." mutta meillä kitisijä on perheen isä.Onko todellakin niin,että KAIKKI muut käy lomailemassa,ajaa uusilla autoilla ja on varakkaita,paitsi me?Ollaan lapsiperhe,päälle kolmekymppisiä ja kumpikin työssä mutta ei ilman lainaa olisi varaa ostaa uutta autoa ja lomaan pitäisi säästää,miten kaikilla muilla on varaa?Oon kuulemma vaan huono vaimo.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies tekee hulluna töitä ja arvostan sitä paljon,siirtää suuria summia lainanhoitotilille.Itse olen iltatöitä tehnyt,niin ei tarvi lasten hoidosta maksaa.Mikään ei riitä ja masentunutta ja pettynyttä miestä ikävä katsella.Mietin todella että miten muilla voi aina olla aina kaikkea kun meillä vanhat käteisellä maksetut autot ja vanha paska halpa talo velalla..

Vierailija
22/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole varaa uuteen autoon tai jatkuvaan matkusteluun. Enkä ymmärrä, miksi pitäisi uusi auto ollakaan, sehän on maailman huonoin sijoitus.

Hei, älä käytä sanaa sijoitus kun et ymmärrä mikä se on. Auto on kulutushyödyke, sijoitus tuottaa rahaa. Vai tienaako sinun televisiosi, kahvinkeittimesi ja pesukoneesi sinulle rahaa? Kulutushyödykkeitä näet nekin.

Heh, älä vertaa uutta autoa ja uutta kahvinkeitintä toisiinsa, koska ne ovat ihan eri hintaluokkaa keskenään, ja kahvinkeitin käytetään yleensä loppuun, toisin kuin auto, joka myydään, ja jonak arvo putoaa ihan järkyttävästi heti, kun se ajetaan kaupasta ulos. Sen takia uuden auton ostaminen on lähinnä tyhmää, ellei nyt satu olemaan varakas. Se on rahan kankkulan kaivoon heittämistä, koska käytetyt autot ovat huomattavasti halvempia ja ajavat täysin saman asian.

Koitapa myydä kahvinkeittimesi kaupan ovella...et saa puoliakaan takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole varaa uuteen autoon tai jatkuvaan matkusteluun. Enkä ymmärrä, miksi pitäisi uusi auto ollakaan, sehän on maailman huonoin sijoitus.

Hei, älä käytä sanaa sijoitus kun et ymmärrä mikä se on. Auto on kulutushyödyke, sijoitus tuottaa rahaa. Vai tienaako sinun televisiosi, kahvinkeittimesi ja pesukoneesi sinulle rahaa? Kulutushyödykkeitä näet nekin.

Heh, älä vertaa uutta autoa ja uutta kahvinkeitintä toisiinsa, koska ne ovat ihan eri hintaluokkaa keskenään, ja kahvinkeitin käytetään yleensä loppuun, toisin kuin auto, joka myydään, ja jonak arvo putoaa ihan järkyttävästi heti, kun se ajetaan kaupasta ulos. Sen takia uuden auton ostaminen on lähinnä tyhmää, ellei nyt satu olemaan varakas. Se on rahan kankkulan kaivoon heittämistä, koska käytetyt autot ovat huomattavasti halvempia ja ajavat täysin saman asian.

Kyse oli siitä, että auto ei ole sijoitus vaan kulutushyödyke. Sijoitus tuottaa rahaa, kulutushyödyke syö sitä. Ymmärrätkö?

Vierailija
24/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli siitä, että auto ei ole sijoitus vaan kulutushyödyke. Sijoitus tuottaa rahaa, kulutushyödyke syö sitä. Ymmärrätkö?

Hän ei ymmärrä. Varmaan sama komentoija aina näissä ketjuissa, joissa puhutaan uusista autoista. Hyvin monessa olen nähnyt "auto on paska sijoitus...".

Vierailija
25/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustelemme, mutta ei ole lapsia eikä autoa. Se on valinnoista kiinni.

Vierailija
26/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mies tekee hulluna töitä ja arvostan sitä paljon,siirtää suuria summia lainanhoitotilille.Itse olen iltatöitä tehnyt,niin ei tarvi lasten hoidosta maksaa.Mikään ei riitä ja masentunutta ja pettynyttä miestä ikävä katsella.Mietin todella että miten muilla voi aina olla aina kaikkea kun meillä vanhat käteisellä maksetut autot ja vanha paska halpa talo velalla..

No mitkä ne teidän nettotulot sitten on? Entä lainataakka?

Usein se, että kaikki on vanhaa ja vaatii vähän väliä korjaamista ja parantelua, vie huomattavan paljon rahaa. Ihan huomaamatta.

Vierailija
27/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toivoisi että toinen olisi tyytyväinen ruoasta,puhtaasta paidasta,terveistä lapsista.Kaikki hänellä hyvin ja saa oikeastaan vain käydä siellä töissä ja tehdä rahaa mutta mikään ei riitä.Mut ne on ne teidän miehet jotka siellä töissä kertoo että kaikkea on ja tää pöljä uskoo.

Vierailija
28/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ymmärrä. Varmaan sama komentoija aina näissä ketjuissa, joissa puhutaan uusista autoista. Hyvin monessa olen nähnyt "auto on paska sijoitus...".

Kaikki eivät vaan ymmärrä, olen huomannut.

Itse vaihdan autoni uuteen joka 3. tai 4. vuosi, ja tiedän tarkalleen mitä tuo lysti maksaa. Ihan tietoisesti teen siirtoni, enkä ylläty vaihtokaupoilla kun myyjä tarjoaa satatonnia ajetusta vähemmän kuin silloin 3 vuotta sitten uutena. 😂

Vierailija
29/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotuloista en oikeasti osaa sanoa,brutto 90 000 kumpikin.Olen ollut äl.viime vuoden.Velkaa 60000 per nokka.4 lasta.Leveästi eletään ja minä sen tiedän,kuitenkaan ei tarpeeksi leveästi.

Vierailija
30/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus toivoisi että toinen olisi tyytyväinen ruoasta,puhtaasta paidasta,terveistä lapsista.Kaikki hänellä hyvin ja saa oikeastaan vain käydä siellä töissä ja tehdä rahaa mutta mikään ei riitä.Mut ne on ne teidän miehet jotka siellä töissä kertoo että kaikkea on ja tää pöljä uskoo.

Onhan noissakin asioissa paljon aihetta kiitollisuuteen, totta. Mutta toisaalta on inhimillistä haluta vastineeksi ahkerasta työnteosta jotain enemmän. Kaikki mitä luettelit, on myös monella sossupummilla ilman, että joutuu laittamaan tikkua ristiin. Ehkäpä niillä, joilla miehesi mukaan on varaa kaikkeen, oli kuitenkin omasta mielestään varaa vain yhteen tai kahteen lapseen? Lapsikatraanne maksaa parissa vuodessa saman kuin vähän parempi auto uutena.

Vierailija
31/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettotuloista en oikeasti osaa sanoa,brutto 90 000 kumpikin.Olen ollut äl.viime vuoden.Velkaa 60000 per nokka.4 lasta.Leveästi eletään ja minä sen tiedän,kuitenkaan ei tarpeeksi leveästi.

Siis 90k€ kumpikin eli 180k€ yhteensä, vai 90k€ yhteensä? Jos tuo jälkimmäinen, niin nettonne saattaa olla jotain 55k€ vuodessa. Plus lapsilisät ehkä luokkaa 6k€ vuodessa?

Vierailija
32/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi kolarin sattuessa uusi auto verrattuna vanhaan paskaan kuolema voikin muuttua elämäksi tai paha loukkaantuminen pintanaarmuiksi.

Vierailija
33/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ainakaan varaa mihinkään, autot vanhoja paskoja -98 ja 00 ajettu maailman ääriin, mutta ei mulla ole varaa ostaa mitään, rahaa ei saa säästettyä, asuntolaina 800€/kk, sähkö 200€/kk, vesi 100€/kk, päivähoito 280€/kk ja saan n:2000/kk palkkaa.

Tuohon päälle vielä kaikki muut menot, vakuutukset, netti, puhelin ym.

Nyt ei ollut paljon laskuja, mutta auto piti viedä lasin vaihtoon ja loppukuusta vietävä katsastukseen.

Vierailija
34/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole ainakaan varaa mihinkään, autot vanhoja paskoja -98 ja 00 ajettu maailman ääriin, mutta ei mulla ole varaa ostaa mitään, rahaa ei saa säästettyä, asuntolaina 800€/kk, sähkö 200€/kk, vesi 100€/kk, päivähoito 280€/kk ja saan n:2000/kk palkkaa.

Nyt ei ollut paljon laskuja, mutta auto piti viedä lasin vaihtoon ja loppukuusta vietävä katsastukseen.

Sulla menee veteen 1200 euroa ja sähköön 2400 euroa vuodessa? Jesta.

Vierailija
35/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi kolarin sattuessa uusi auto verrattuna vanhaan paskaan kuolema voikin muuttua elämäksi tai paha loukkaantuminen pintanaarmuiksi.

Totta, uusissa autoissa on turvatyynyt, sivutörmäyssuojat, on turvallisempi verrattuna vanhaan. 

Vierailija
36/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kaksi, sähkölasku kolmen kuukauden välein noin 100€, vesimaksu yht. 20€. Aikamoinen kulutus, jos sähköön menee 200€ kuukaudessa.

Vierailija
37/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhalla autolla ajelu ON uudella ajelua kalliimpaa.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001175826.html

Vierailija
38/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole varaa autoon eikä matkusteluun tai kodin laittoon. Molemmat koko päivätöissä ja yksi lapsi. Lainaakin vain noin 70000€, josta kulutusluottoa noin 5000€. Ollaan vissiin vaan niin pienituloisia... Jaksan kyllä minäkin ihmetellä muiden perusduunareiden "rahavirtaa"...

Vierailija
40/44 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tuossa on siirtoa kuin sähköä ja taas nousi vain 12%.

Lappeenrannan energia on kyllä syvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän