verkkokauppiaat! saatteko palautuksista alv:n takaisin?
Kuulemma suurin osa verkkokaupoista ei saa mut jos saat niin teetkö kuitin jokaisesta palauyuksesta tai miten?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma suurin osa verkkokaupoista ei saa mut jos saat niin teetkö kuitin jokaisesta palauyuksesta tai miten?
Jättääkö tämä suurin osa myös rahat palauttamatta asiakkaille?
Olen palauttanut rahat asiakkaille ja nyt käymässä niin että alveja ei saa takaisin ja kuulemma muutkaan verkkokaupat ei saa. Siksi kiinnostaa miten muut nämä hoitaa. Kyseessä yli 10 000 e rahasummasta : (
Vierailija kirjoitti:
Olen palauttanut rahat asiakkaille ja nyt käymässä niin että alveja ei saa takaisin ja kuulemma muutkaan verkkokaupat ei saa. Siksi kiinnostaa miten muut nämä hoitaa. Kyseessä yli 10 000 e rahasummasta : (
Vaihda nyt ihmeessä jo kirjanpitäjää. Olet tainnut säästää tässä kohtaa railakkaasti.
Teen laskun, myyn 300e (sis alv.)
Kirjanpito-ohjelma laskee, että olen verottajalle velkaa 58e.
Asiakas ei maksakaan kuin 200e, koska palauttaa tuotteita 100 e edestä.
Myynti vähenee siis 100e, mutta olen saanut tuotteet takaisin myytäväksi.
Näinollen kirjaan myyntiin -100, jolloin maksankin alvia vain 38 euroa.
(Pyöristykset ei mene sentilleen).
Mitä sä tarkoitat tuolla kysymykselläsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda nyt ihmeessä jo kirjanpitäjää. Olet tainnut säästää tässä kohtaa railakkaasti.
Kirjanpitäjällä on sun pankkitunnukset? Olisi kiva nähdä, missä ne hillot nyt on.
Eli saan maksuyhtiöltä laskun jossa ei näy alvia vain palautussumma. Verottaja ei tätä hyväksy koska laskussa ei näy alvia...
Vierailija kirjoitti:
Eli saan maksuyhtiöltä laskun jossa ei näy alvia vain palautussumma. Verottaja ei tätä hyväksy koska laskussa ei näy alvia...
Lasket itse siitä alvin osuuden, sehän on ama kuin myyntikuitissa kyseisen tuotetteen tai palvelun kohdalla. Miten alvit tilität verottajalle?
Vierailija kirjoitti:
En nyt käsitä tätä kuviota. Ymmärrän myös, että et ehkä pysty kertomaan tässä kaikkia yksityiskohtia. Mutta verottajalla on tosi päteviä asiakaspalvelijoita, soita sinne ja kysy asiasta.
Sillä jos olet ihan normaalisti myynyt, niin ostajahan on voinut vähentää alvin ostoinaan. Sitten on taas yksi asia, mitä asioita lain mukaan pitää laskussa näkyä...
Oudolta kuulostaa näin äkkiseltään, mutta voihan se olla että tuohon joku järkevä selitys on, kun tietäisi koko tapauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjällä on sun pankkitunnukset? Olisi kiva nähdä, missä ne hillot nyt on.
Olen yrittäjä että kirjanpitäjä (tilitoimistoyrittäjä) ja todellakin neuvon asiakasta niin, että palautuksista ei muodostu myyntiä. Muussa tapauksessahan sinulla olisi liian isot tuloverotkin alv:n lisäksi. Sinulla ei taida olla kirjanpitäjää ja jos on niin äkkiä palaveri tai jos sotku hänen syytään, vaihtoon saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen nähnyt noita Paytrailin tilityslaskelmia. He jättävät alv:n merkitsemättä, koska eivät voi olla varmoja alv-perusteesta tai sitten heidän ohjelmamoka. Mutta sinähän olet se MYYJÄ, joka tiedät sen veron ja teet itse alv-merkinnät toteamalla, että on palautettu arvonlisäverollista myyntiä. Erityisen helppoa, jos myyt vain yhdellä verokannalla. Jos et ole myynyt yhtään nollaverokannalla, on kaikki palautukset luonnollisesti samaa verokantaa kuin myyntikin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tee itse hyvityslaskua palautetuista tavaroista?
T. Kirjanpitäjä
Vinks, yrittäjä on itse vastuussa kirjanpidostaan, vaikka kirjanpitäjä olisi tehnyt virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen nähnyt noita Paytrailin tilityslaskelmia. He jättävät alv:n merkitsemättä, koska eivät voi olla varmoja alv-perusteesta tai sitten heidän ohjelmamoka. Mutta sinähän olet se MYYJÄ, joka tiedät sen veron ja teet itse alv-merkinnät toteamalla, että on palautettu arvonlisäverollista myyntiä. Erityisen helppoa, jos myyt vain yhdellä verokannalla. Jos et ole myynyt yhtään nollaverokannalla, on kaikki palautukset luonnollisesti samaa verokantaa kuin myyntikin.
miten nyt kätevimmin hoitaisin koko vuoden palautusasiat kuntoon? Ohjelmassa toki tiedot mut ei paperikuitteja kun eletään nykyaikaa : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten nyt kätevimmin hoitaisin koko vuoden palautusasiat kuntoon? Ohjelmassa toki tiedot mut ei paperikuitteja kun eletään nykyaikaa : )
Teetkö itse sitä kirjanpitoasi? Kuinka paljon sitä alvia on maksettu liikaa per kuukausi suurin piirtein ja kuinka paljon yhteensä koko vuodelta ja ilmoitatko kuukausittain, neljänneksittäin vai vuosittain?
Paperikuitteja et tarvitse alvien tilitykseen, koska näet summat koneeltasikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tee itse hyvityslaskua palautetuista tavaroista?
T. Kirjanpitäjä
miten tän kätevimmin hoitais? "Muutamasta" laskusta kyse (yli 10 000e)... tiedot löytyy ohjelmasta muttei paperikuitteja
Täh?
Mikä tämmöinen kysymys on. Tietenkin palautettu tuote vähentää myyntiä.