Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitsi kun lähdin innoissanni perustamaan yhdistystä, kaduttaa

Vierailija
10.05.2016 |

Nyt mä yhtäkkiä olen tilanteessa, että ihmisiä on tullut mukaan, mutta kaikki odottavat, että minä teen kaiken valmiiksi. Eli kuvitelkaa vaikka että kyseessä olisi neulekerho (ei ole, tämä on harvinaisempi). Muut odottavat että minä tuon langat ja ohjeet ja päätän mitä tehdään. Edellisellä paikkakunnalla oli aktiivista porukkaa ja kaikki toivat jotain omaa. Olen ehdottanut, antanut ohjeita kirjallisena, kysellyt toiveita. "Nämä sun tekemät jutut on ihan hyviä, ei me muuta tarvita". Nyt mun pitäisi vaan nätisti päästä irti tästä, sillä en minä tätä tällä tavalla ajatellut, että se sitoo minut ja saan tehdä kaiken yksin. Minun piti olla vain se, joka varaa paikan ja pitää yhteyttä isompaan yhdistykseen. Ne ihmiset on muuten ihan mukavia, joten mun pitäisi jotenkin nätisti lopettaa tämä. Jos vaan sanon, että mulla ei riitä aikaa, kun en ajatellut, että minä yksin järjestäisin tekemisen, onko se ok?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin jo otsikosta, mistä on kyse. Sinun pitää delegoida, tai sitten sovitte jonkun vuorosysteemin, tms. Ja tottakai voit sanoa, että ajatuksesi oli olla vastuussa vain jostain tietyistä asioista, muuhun ei aika riitä. Ja siksi muiden on osallistuttava enemmän.

Vierailija
2/8 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestä tekemistä joka hyödyttää myös sinua, esim nyt siivotaan vessa.

Vierailija
4/8 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuja joka jättää kaikki kesken?

Vierailija
5/8 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Innostuja joka jättää kaikki kesken?

Ei kun minä olin järjestämässä samaa juttua edellisellä asuinpaikkakunnallani, olin mukana vuosikausia. Siellä oli ihan eri tilanne, jos vaikka oli sairas, saattoi soittaa muille, että en pääse ja heillä oli aina tekemistä. Joskus mun järjestämiä juttuja ei edes ehditty ottaa käsittelyyn, kun muilla oli niin paljon omia ja ketään ei haitannut ne kerrat, kun en ollut ehtinyt ja siellä homma pyörii hyvin yhä, vaikka minä olen muuttanut pois, täällä jos lopetan, homma tyssännee siihen koska vetovastuuseen ei ole edes apuriksi halukkaita.

Olen hommassa ollut mukana jo pitkään. Homma ei vaan toimikaan täällä sillä tavalla kuin piti, tai sillä tavalla kuin se yleensäkin muualla toimii. Olen kysellyt, missään muualla se ei ole yhden varassa. 

Ei tossa nyt oikein vessaa voi siivota, kun paikka on muiden omistama ja siellä on omat siivoojat. 

Vierailija
6/8 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säre syrämmes?

Vierailija
7/8 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säre syrämmes?

No ei mikään sinne päinkään. Ei tässä kerätä mitään varoja kellekään vaan tämä on sellaista toimintaa, otin neulekerhon esimerkiksi, vaikka ei sellainen ole, mutta se on samalla tavalla kuvaava. Tai no pienen jäsenmaksun voi maksaa jos haluaa, mutta sekin on vapaaehtoinen ja sekin maksetaan pääyhdistykselle suoraan. 

Vierailija
8/8 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hajottaa itseään epäkiitollisella hommalla. Olen ollut itse samassa tilanteessa, perustajia oli vaan enemmän. Pikkuhiljaa kaikki hommat jäivät parin vastuullisen kannettevaksi, kun muut huomasivat, että yhdistyksenpyörittämisessä onkin paljon hommaa (ry). Kannattaa huomioida omat voimavarat ja heti kun tuntuu, että yhdistys tuntuu enemmän rasitteelta kuin omalta vapaaehtoiselta harrastukselta, siitä on hyvä irrottautua, Muiden on helppo olla mukana toiminnassa, kun ei tarvitse itse mitenkään vaivautua - jos muilla ei ole halua osallistua yhteisen hyvän rakentamiseen, ei kannata itsekään nääntyä töiden alle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän