Apua rintojen valumiseen yöllä!
Viikkoja on vasta 24+1 ja odotan esikoista, silti rinnat vuotaa jo nyt. On ne vuotanut jo monta viikkoa, mutta nyt se alkaa olla erittäin häiritsevää.
Yöllä tuntui koko ajan kuin olisi nukkunut märän lakanan päällä ja tottahan se olikin. Paita oli laikkuja täynnä aamulla ja kun yöllä kuumuuksissani otin paidan pois niin lakana oli rintojen kohdalta märkä. Rintani ovat aika isot, normaalistikin 70E ja ne varmasti painautuu yöllä sen verran että valuu koko ajan. Päivällä en vielä ole huomannut ainakaan paidan kastuvan.
Onko teillä jotain hyviä kikkoja tähän ongelmaan? Rintaliivejä en mielellään käyttäisi kun ne on kuitenkin aika tukevia, varmaan olisi epämiellyttävää nukkua ne päällä. Mietin, että pitäisiköhän käydä ostamassa jotkut omaa kokoa isommat kaarituettomat liivit, joihin sitten voisi laittaa liivinsuojukset? Tässä on kuitenkin vielä 3,5kk imetykseen ja sitten varmaan joutuu nukkumaan pitkään rintsikat päällä.
Kertokaapas kokemuksia ja neuvoja!
Tytteli-83 rv 24+1
Kommentit (7)
mainioimmat yökäytössä ja sinne vaan kertakäyttöisiä liivinsuojia. Tämä pehmoinen liivi (toppi) tukee juuri sen verran kuin yöllä tarvitsee, eikä paina inhottavasti.
Itse odotan myös vielä ja rinnat todella tarvitsevat öisin, sekä nyt äitiyslomalla kotona ollessa tukea, enkä halua pitää ahdistavia rintaliivejä. Joku urheilutoppi voi siis ajaa saman asian, mutta näiden liivien plussa on niiden pehmeys. Suosittelen erittäin lämpimästi!!!Sijoituksenakaan ei ole mikään suuri n.11 euroa ja saa tilattua netistä esim. Taikapilvestä, toimitusaika 1-2 pvää..
Kannattaako mun vielä tilata imetystoppia/liivejä jos tissit tästä vielä kasvaa. Eihän se mahdu sitten mun päälle enää imettäessä.
Onkohan niillä tämmöisiä utopisia kokoja siellä. Tuotahan voisi tietysti kokeilla. Pitäisköhän ostaa vähän isompi koko, niin mahtuis ainakin sitten myöhemmin. Kuitenkin varmaan käyttäisin toppia vaan yöllä. Pitääkin käydä vilkaisemassa netistä tuota toppia...
Tuntuu hurjalta, että 75A kokoiselle käy M ja sitten 70-75DD-kokoiselle myös M.
Jos ostan kaupasta liivit, niin ne pitää olla kokoa 70E, eli 70DD. Silloin ne on tapeeksi tukevat. Mutta en voisi kuvitellakaan nukkuvani yöllä niin napakoilla liiveillä.
Eli pitäisikö minun tilata L-koko. Se kuitenkin roikkuu tuossa rajoilla jos rinnat vielä tästä paisuu. Vai pysyykö liivinsuojukset sitten paikoillaan jos toppi on vähän löysä?
Tytteli-83
riippuu (heh) tosiaan rintojen mallista, onko carriwellin malli hyvä vai huono. itse ostin ensin liian pienen koon, palautin ja vaihdoin isompaan. en ole mikään megaisorintainen, about 75C, mutta silti piti ottaa XL. tai muistaakseni otin ensin M-koon ja yritin vaihtaa L-kokoon mutta sitä ei ollut varastossa, XL oli ihan ok, vähän väljä mutta ihan käytettävissä öisin. mulle se carriwell ei ollut superhyvä, mun rinnat jotenkin liian kaukana toisistaan tai väärän muotoiset tai jotain...
mulla toiminut parhaiten noppies-merkkiset liivit, niitä myy ainakin bebes. ovat myös kaarettomat ja toppimalliset. suosittelen lämpimästi, käyvät sekä yö- että päiväkäyttöön. ovat mulla vieläkin käytössä, imetän esikoistani vielä.
ja liivien koosta vielä- alussa kuppikoko voi tosiaan kasvaa mutta muutaman kuukauden imetyksen jälkeen tasaantuu eli vaikka ostaisi odotusaikana sopivat liivit, ne voivat olla maidonnousuaikaan liian pienet ja taas parin kuukauden päästä taas sopivat.
t.expatti rv 18
En tykkää yhtään mitään liivejä tai muita pitää yöllä ja tuo suojasi hyvin ainakin muuta sänkyä ja patjaa kastumiselta. Sama kikka oli sitten käytössä kun lapsi syntyi. Silloin sitä maitoa vasta yöllä valuikin =)
itelläni on kuppikoko 85E/F ja kyllä tuossa XL:ssä tuntuu olevan vielä tilaa hyvin venyä. Uskoisin että ketjun aloittaneelle riittäisi M, jos ympärysmitta tuon verta pieni. Kannattaa kysyä vaikka vielä sieltä, keneltä tilaa ja ainahan on olemassa lainmukainen vaihto/palautusoikeus.
Iglu rv33+1
ei taida olla. jos et halua käyttää rintsikoita, liivinsuojat pysyvät paikallaan napakamman urheilutopin sisällä. tai voit kokeilla jotain sloggin ym. joustavaa materiaalia olevaa aluspaitaakin, kunhan on tarpeeksi napakka koko.
toppia voi käyttää yöliiveinä imetyksen aikanakin. itse käytin carriwellin toppimallista liiviä pari ekaa imeskuukautta. sen jälkeen mulla ei rinnat vuotaneet enää niin paljon joten käytin yöpaitana t-paitaa jonka vaihdoin päivittäin.
yksi vaihtoehto on taittaa joku pehmeä, ohutta kangasta oleva pyyhe yöpaidan sisään mutta jos on kovin levoton nukkuja niin pyyhe tuskin pysyy paikallaan.
rintojen vuotaminen on ihan hyvä merkki, se tarkoittaa että maitoa tulee sitten vauvalle synnytyksen jälkeen!