Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Elohiirten torstaituhinat***

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannelille:Häntä pystyyn ja kohti uusia haasteita!

Pepperille:Antoisaa kehityskeskustelua!

Loppuviikkossa ollaan taas ja hiihtolomat alkavat olla kohta " menneen talven lumia" . Muu perhe palaa ylihuomenna kotiin pohjoisesta ja olen siitä kovin iloinen. Olen siis ollut koko viikon pienimmän kanssa kahden kotosalla ja kaipaan muita ihan kamalasti. Näinä hetkinä sitä aina ymmärtää miksi olen halunnut suuren perheen. Minua kun ei häiritse hälinä ja jatkuva pieni kiire. Olen tuntenut itseni ihan laiskaksi ja saamattomaksi tällä viikolla...Olen kyllä nauttinut ulkona syömisestä, se on minusta ihanaa.

Eilen oli pakko mennä liivi-ostoksille, sillä vanhat liivit eivät mahdu enää päälle ja yksillä ei oikein selviä. Alan muistuttaa Dolly Partonia :).

Olen imettänyt ensimmäistä lastani täysimetyksellä 3kk ja 6kk kaiken kaikkiaan , mutta kolmea viimeistä olen täysimettänyt 6kk ja sitten osittain vuoteen asti. Saapa nähdä kuinka nyt käy. Imettäminen on ollut minulle sopiva juttu, váikkakin se on sitonut minut totaalisesti vauvaan pitkäksi aikaa, sillä meillä ei ole pullo eikä hörpyttäminen mukista tai lusikasta kelvannut. Ensimmäisellä kerralla en muistanut juoda ja syödä tarpeeksi ja taisin olla aivan liian väsynyt ja kärsimätön. Maitoa tuli tosi vähän, vaikka kuinka yritin imettää. Seuraavilla kerroilla otin paljon rennommin ja tajusin että mikäli lapsi jää nälkäiseksi, annan lisämaitoa ilman tunnontuskia! Lisämaitoa ei sitten tarvitukkaan.

Olen kokenut tämän raskauden aikan ihan outoja fiiliksiä. Minusta on jotenkin haikeaa odottaa viimeistä kertaa. Se realiteetti, että tämä on viimeinen raskauteni saa minut liikuttumaan. Sisareni sanoo, että minulla on ikuinen vauvakuume ja vaikka minulle tällä kertaa tehdäänkin sterilisaatio synnytys-reissulla, tulen kuumeilemaan kaikesta huolimatta...Huoh!

Nyt taidan poistua ja jättää palstailutilaa muille. Palaan lukemaan viestejänne päivän aikana. Antoisaa päivää kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 13+2

Vierailija
2/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ensin kommentoida. Opemamma tuntui niin tutulta toi sun alun kirjoitus. Meillä isäntä ja pojat 2kpl lähtivät juuri laskettelemaan Himokselle. Kohta on ihan orpo olo kun puolet porukasta puuttuu. Tytöt leikkivät rauhallisesti keskenään. Mitä nyt kuopus käy välillä pyörähtämässä jaloissa.

Imetyksestä on kanssa ollut puhetta. Itse olen imettänyt kaikkia sen 2kk. sitten on tullut stoppi. Kaikilla vähän erisyistä. Esikoisella koliikki ja terkka suositteli kiinteitten alotusta jotaka aloitettiin 2,5kk. siihen jäi imetys.

Toinen lapsista oli synnyttyään 2 viikkoa sairaalassa tehoyksikön puolella kun paino ei noussut. Sai maidon siellä pullosta ja nenämahaletkusta niin kotona ei osannut syödä rinnasta ja mulla koko ajan pelko persiissä et saako tarpeeksi maitoa. sitä oli pullosta helpompi kontrolloida.

Kolmas lapsista syntyi kun toinen oli 11kk ja aloitin kyllä imettämisen mutta taisin omaa laiskuuttani alkaa antaa pullosta että mieskin pystyi osallistumaan yösyöttöihin. Olin sen 2kk imetyksen jälkeen todella puhki.

Neljännen kohdalla tuli taas se 2kk täyteen ja kitisi vaan kokeilin lisämaitoa ei tulosta sitten otettiin soseet kehiin n3kk niin johan rauoittui kitinät.

Viidennen kanssa olin asennoitunut että nyt onnistun nyt imetän. Kaikki meni hyvin. Nautin jopa imetyksestä. yöimetyksetkin joita oli useota niin hoidin niin että vauva jäi imetyksen jölkeen meijän sänkyyn nukkumaan. Muut olin siirtänyt aina pinnasänkyyn takas. Kunnes sitten jälkitarkastuksessa todettiin ettei vuoto ollut loppunut ja sain lähetteen sairaalalle ultraan ja sieltä löytyi kohdusta palanen istukkaa. Vauva oli liki sen 2kk kun jooiduin kaavintaa ja kaverini oli miehn apuna kotona ja vauva sai pullosta maidon. Pääsin yöksi kotiin mutta vauva ei oikein halunnut syödä rintaa vaikka kuinka tarjosin. Pari päivää jaksoin taistella ja kuunnella sitä huutoa kunnes annoin pullosta ja johan rauhoittui. Olin itse todella pettynyt kun en taaskaan onnistunut.

Nyt aattelin myöskin kokeilla ja yrittää mutta en ota asiasta stressiä jos ei onnistu. ihan terveitä noista on tullut vaikka en sen pidempään ole heitä imettänyt. itsellä vaan oli pari tuttua jotak syyllistivät vielä sopivasti siitä kun en onnistunut imettämään tämän pidempään.

Omaa napaa vointi on hyvä. Masu kasvaa kohisten. Äitiyshousut on ollet kovassa käytössä. Ainoo huono puoli niissä on että ovat vyötärältä liian isoja. Mulla pitkät jalat ja muuten hoikka niin joudun punttien pituuden takia ottamaan koon 38/40( kun normaalisti käytän 34 tai 36 pitkillä punteilla) joka on sit vyötäröltä liian iso onneks on kuminauhat joita voi kiristää.

Ens maanantaina on neuvola. Pääsee kuuntelemaan sydänääniä ihanaa. hemoglobiini on varmasti laskenut ihan hirveesti kun on tullut eräänlainen väsymys takaisin.

puuhis ja tytöt 99,02,05 ja pojat 97,00 jotka isin kanssa laskettelemassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun väsyttää. Oli pakko katsoa eilen miesten curling, joten pääsin nukkumaan vasta lähempänä puolta yötä (normaalisti sammun viimeistään kymmeneltä). Kolmen aikaan heräsin ensimmäisen kerran ihmettelemään, kun ei nukuta ja sitten esikoinen herätteli puoli kuudelta. Onneksi on taas kohta viikonloppu!!

Iltapäivällä olisi se kehityskeskustelu, joten kerron sitten huomenna, miten kävi! Juuri nyt on sellainen olo, että taidan kertoa asian ihan ensimmäiseksi (voi esimies parkaa - se varmaan lentää pyllylleen kun kerron). Alkaa nimittäin jo vähän kyllästyttämään tämä joka aamuinen pähkäily vaatevalintojen kanssa. Mutta saas nähdä. Voi olla, että mieli muuttuu loppumetreillä.

Mies sai eilen maalattua vauvanhuoneemme valmiiksi! Siitä tuli kyllä söpö. Anoppi oli eilen käymässä ja totesi ensimmäisenä, että taitaa olla sukupuoli selvillä, kun seinät siniseksi maalasitte¿ No, emme ole vielä edes varmoja, tuleeko siitä huoneesta vauvan huone vai muuttaako esikoinen ehkä sinne. Huone on nimittäin merkittävästi suurempi, kuin esikoisen huone ja poika on pari kertaa todennut, että haluaisi muuttaa isompaan¿ Aika näyttää, mitä teemme sen huoneen suhteen. Esikoisen huone on nyt limen-vihreä, joten ei sekään kovin " tyttömäinen" väri ole. Vaikka olen kyllä joskus nähnyt sisustuslehdessä tyttöjen huoneen, jossa oli limeä ja vaaleanpunaista ja se oli pirteän näköinen.

Omasta olotilasta vielä sen verran, että tunnen itseni tosi raihnaiseksi - varsinkin iltaisin. Tämä on vähän outo tilanne, kun esikoisesta olo oli mitä mainioin melkein loppumetreille saakka. Nyt on jo liitoskipua (!) ja lonkkakipuja liikunnan jälkeen. Öisin pikkukaveri painaa, enkä saa nukuttua. Ja muutenkin tuntuu, että yhtä puuskuttamista tämä meininkin tällä hetkellä. Saa nähdä mitä tästä tulee, kun ei vielä olla edes puolessa välissä, ja olo on jo nyt tällainen.

Hiphei, olen töiden jälkeen menossa kasvohoitoon. Mies on varmaan huolissaan mun " rupsahtamisesta" , kun hommasi mulle lahjakortin ;). Hieno homma, en koskaan saa aikaiseksi varata aikaa ja edellisestä kerrasta on liian kauan.

Mukavaa talvista torstaipäivää kaikille!!!

Pepper (17+0)

Vierailija
4/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepperille kovsati tsemppiä keskusteluun ja HAnnelille voimia käydä taistoon kerrassaan epäoikeudenmukaisen arvion kanssa!

On kyllä ihanaa, että taas on torstai ja huomenna perjantai...Viikonloppuna toxsin tiedossa anopin 60-vuotisjuhlat ja ne ressaa jollain tasolla. Ensinnäkin mieheni on veljensä kanssa soittanut kymmenisen kertaa eestaas keskenään ja meittineet lahjaa äidilleen. Puhelut päättyy aina samaan lauseeseen " Katotaan, jos tässä tulis jotain ideaa mieleen" . Argh, eilen juuri miehelle sanoin, että ei hänkään hommaa lahjaa minun äidille, joten turha kuvitella, että kantaisin vastuun hänen äitinsä lahjasta. Olen kyllä ehdotellut kaikkea laskuvarjohypystä (ilman varjoa tietenkin ;-) Kalevala-koruun, mutta vielä nuo miettivät. Toisekseen juhlat alkavat klo 14, jolloin anoppi hyvin vielä tietää meidän lasten nukkuvan. Hän kuitenkin haluaa meidän menevän sinne ajoissa, joten saa nähdä, miten tuo yhtälö toimii. STRESSIÄ!

Värestä oli puhetta. Itse vastustan valtavasti näitä tyttö-poika-väriasetelmia. Törmään niihin niin virkatyössäni LTO:na kuin tässä nykyisessä hommassani lastenvaateosastollakin. Jo ennen lasten tuloa päätin, etten ikinä opeta esim. että punainen on tyttöjen väri. Ei ole ollut kerta tai kaksi, kun joku poika on naama punaisena itkenyt päiväkodissa, kun omat kurikset on kotona ja ainoat lainakurikset ovat punaiset...Kerran eräs äiti saoi, että hänelle voi töihin soittaa, jos tytöllä ei ole jotain tarvittavaa vaatetta, niin hän hakee kotoa oikeanvärisen. Ei tarvitse tytön hävetä sinisissä sukkahousuissa tai vihreissä hanskoissa. APUA!

Kun esikoisemme syntyi, meillä oli hänelle valmiina Brion puna-sininen haalari ja keltainen hattu. Kun vauva osoittautui pojaksi, miehen veljen vaimo kiikutti vaatteet pojan päällä nähtyään meille välittömästi oman poikansa vanhan vihreän haalarin. Syynä se, että keltainen ja punainen ei ole poikien värejä. Voitte arvata, käytinkö ikinä vihreää haalaria. Samoin hän osti kuopuksellemme uudet tutit, koska itse olin ostanut sellaisen, jossa oli keltaista. Pitää olla sinistä tai vihreää.

Tykkään käyttää meidän punatukkaisilla pojillamme esim. oranssia ja keltaista, mutta muutenkin kaikkia värejä vaaleanpunaista tai pinkkiä lukuunottamatta. Myös poikien leikkihuone on oranssi (yksi seinä), unihuone pitäisi pian maalata siniseksi (mutta väri viittaa uneen, ei siihen, että siellä nukkuu poikia). Meidän makkari on lime.

Nyt oikein innostuin tästä väriasiasta, mutta pakko vielä kertoa, että meidän kaverimme tykkäävät myös pukea tyttönsä moniin muihinkin kuin punaisiin väreihin. Kerran heidän kanssa ulkoillessamme meidän pojalla ja heidän tytöllä oli tismalleet sama ulkoiluasu oranssi-beige ja samanlaiset Kivat-pipot, mutta meidän pojalla punainen ja heidän tytöllään sininen ;-)

Erikseen on sitten ns. tyttö- ja poikakuviot, joita meidänkin liikkeen vaatteissa usein on. Tytöille vaaleanpunaisia kukkia ja sydämiä, pojille autoja ja hirviöitä. Tosi vaikea kyllä välillä löytää vaatetta, joka kävisi sekä tytölle että pojalle, jos samassa perheessä on molempia.

Nt lounaan laittoon ja pojat nukkumaan. " Mahtuu" muidenkin kirjoituksia tänne.

Pumpuli 17+1

Vierailija
5/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä samoilla linjoilla. Inhoan sitä väriasettelua, että nämä ovat poikien ja nämä tyttöjen värejä. Esim. meidän kolmevuotiaan pojan lempiväri on tummanpunainen ja siksi olen hänelle ostanut paljon punaisia vaatteita. Itseasiassa ko. väri hänelle sopiikin tosi hyvin. Hän ei taas pidä lainkaan tummanvihreästä, joten en ole sen värisiä vaatteita edes hankkinut. Pojalla on paljon sinisiä vaatteita - luonnollisesti - mutta myös punaisia, oransseja, beigejä jne. Kun poika valitsee uuden auton tms. kaupasta, on väri aina se punainen :).

Pumpulille myös tsemppiä anopin 60-v. juhliin. Minulla olisi oman äitini vastaavat edessä kesällä (viikko ennen laskettua-aikaa) ja niistä tulee varmaan karmeat juhlat. En ole kovinkaan hyvissä väleissä äitini kanssa...

Vierailija
6/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sisustus kärpänen on iskenyt minuunkin. eilen mainoksia lukiessani innostuin meidän vessan sisustamisesta. Allaskaappi, peilikaappi jne. Isäntä oli ensin vähän vastakarvaan kyseli vaan, että olenko tosissani. Pikku hiljaa hänkin lämpesi ajatukselle ja näin ollen meidän vessa saa uuden ilmeen. Mattojen uusimista suunnittelen myös. Osaakos kukaan neuvoa mistä saisi valmiita kappoja lastenhuoneen ikkunaan. Nolona joudun tunnustamaan etten osaa ommella.

No tämä tältä erää. Päivän jatkoja kaikille.

pubu ja Unski rv14+6

Vierailija
7/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on mennyt aikaa siitä kun olen viimeksi kirjoitellut. Välillä oli hirmu epävarma olo, eli mietin miten tuolla masussa jaksellaan. En halunnut kirjoitella mitään.. Maanantaina oli onneksi neuvola ja se olikin taas tosi mukava ja helpottava käynti! Sydänäänet oli hyvät ja sen jälkeen vielä ultrattiin. Sain jälleen uuden kuvan sintistä joka tomerasti touhusi masussa. Ai että oli taas ihana näky! :) Paino ei ollut mulla noussut yhtään mitä kovasti ihmettelen, koska mussutan kaikkea aivan kauheasti. Ja hb oli entistäkin parempi. Tosi hyvä mieli jäi tuosta käynnistä.

Pahoinvoinnistakaan ei ole tarvinnut kärsiä puoleentoista viikkoon, ihanaa! Väsynyt olen tällä viikolla ollut, johtuen olympialaisista ;) sekä pojan yskästä ja nuhasta, joiden takia on yöt menneet sängyssä pyörien.. Tänään pienelle nousi vielä kuume joten nyt ollaan kotona.

Olin aikonut kertoa raskaudestani töissä joko tänään tai huomenna, mutta tuskin pääsen töihin huomennakaan joten kertomatta jää. Ensi viikko onkin lomaa joten kerron vasta sen jälkeen. Jokohan sen sitten huomaa jo mahastakin..?! :)

Ihanaa odotusta kaikille!

tumpe rv 15+5

Vierailija
8/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki Elohiirulaiset luuraavat :)??

No niin, se mun tavoitekeskusteluni on nyt ohi. Ja niinpä siinä sitten kävi, etten kertonut raskausuutisestani. Keskustelu oli antoisa kaikin puolin, mutta missään vaiheessa ei tullut sellaista tilaisuutta, että olisin voinut asian luontevasti tuoda esiin. Ja en sitä sitten enää viitsinyt edes paljastaa, kun olimme jo pari tuntia kaikkea keskustelleet. Ilmeisesti ei esimieheni edes epäile mitään...

Nyt on helpottunut olo - tätähän minä toivoinkin. Voin jatkaa vielä toistaiseksi töissä tuttuun tapaan. Maha on alkanut sen verran pullottaa viimeisen viikon aikana, että tiukkaa alkaa tekemään nämä seuraavat viikot. Ajattelin, että jos viimeistään kuukauden kuluttua kerron, tai ehkä kahden viikon kuluttua, kun on rakenneultra takanapäin. Tiedän, että kohta tämä on paljastettava. Olen silti iloinen tästä pienestä " jatkoajasta" , jonka sain olematta vielä " pian äitiyslomalle jäävä pallomaha" :)

Kiitos vielä kaikille asiaani kommentoineille!!

Pepper (17+0)

Vierailija
9/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän sitä luurataan.

Olen kanssa ollut ihan järkyttynyt, miten vauvojen vaatteet onkin niin sukupuolisidonnaisia. Ne on oikein jaoteltu kauppoihinkin tyttöjen ja poikien puolelle. On ollutkin yllättävän helppoa olla ostelematta vielä paljon mitään, kun vaatteista suurin osa on niin kamalia! Jos ei tiedä, onko tulija poika vai tyttö, on lähinnä valkoisia vaatteita tarjolla, ja niissäkin on aina tytöille pitsiä ja pojille kaulukset. Luulin jo ostaneeni ihan samanlaiset siniset ja punaiset potkarit Lindexiltä, mutta kotona vasta huomasin, että punaisissa olikin tietysti röpöreunat ja sinisissä sileät, pojat kun ei kruusauksia tarvitse. Höh.

En tajua yhtään, miksi vastasyntyneiden pikkupoikien bodyjen pitäisi näyttää kauluspaidoilta - eihän ne mitään bisnestä ole tekemässä... Ja tytön tehtävä on sitten ilmeisesti vain olla kaunis syntymästään asti hörhelöissään! (Pieni feministi näyttää heräilevän minussa.) Vaikka tietäisinkin jo vauvan sukupuolen, haluaisin silti iloisia, neutraaleja vaatteita kaikissa väreissä. Eikä kaikissa tarvisisi edes lukea englanniksi mitään ihme tekstejä! En tykkää teksteistä omissakaan vaatteissa, niin miksi sitten vauvan pitäisi mainostaa koko ajan jotain vaatteillaan.

Omissa lapsuuskuvissa 70-80-lukujen taitteessa on kaikilla niitä " ihania" ruskeita, oransseja ja myrkynvihreitä vaatteita - niin tytöillä kuin pojillakin. Silloin ei kyllä yhtään kiusattu värien takia, vaikka kulki isoveljen vanhoissa vaatteissa.

Joo, sukupuolella on väliä kestovaipan taittelussa ja sitten seuraavaksi kutsuntojen aikaan. Vaikka parhaillaanhan se naistenkin haku armeijaan on menossa. Mutta sivariin ei taida vielä naiset päästä, ellei ensin keskeytä armeijaa.

Tasa-arvotorstaita!

t. Picapica ja Peukaloinen rv 15+1

Vierailija
10/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin minäkin nettiin. Meillä kun se muutto oli viime kuun vaihteessa ja samalla piti operaattorin vaihtua niin tää uus operaattori oli hukannut meitin tilauksen jonnekkin ja vasta eilen saatiin tänne uuteen osoitteeseen netti auki.

Meillä muksut riehuu edelleen aamusta iltaan mut multa onneks kadonnut se etova olo ja väsymys, muutenkin kaikki ollut neuvolassa ok. Jopa se neuvolatätikin muuttunut hieman mukavammaksi.

Ostin kaupasta voileipäkakku ainekset ja nyt lähden väsää kakkua. Muutaman päivän jo tehnyt mieli niin pakko on alkaa tekee...=)

Vierailija
11/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enään näköjään kerkiä kuin silloin tällöin kirjoitella...

Itseasiassa olenkin kovasti kyläillyt ja kutsunut vieraita viime päivinä. jotenkin on energinen olo...kivaa!

Eilen kävin neuvolassa. Mun aika oli jotenkin onnistuttu hävittämäään ja odotin siellä puoli tuntia tuon vilkkaan esikoisen kanssa (kivaa!). Ja kun viimein joltain kysyin, niin löytyihän se " täti" sieltä ruokatunnilta... Oli siis jokin sekaannus koneella. Paperilta, kalenterista kyllä aikani löytyi.... No, joka tapauksessa, pikaisesti mitattiin verenpaine ja kuunneltiin pienen sydämen sykettä :) Kaikki ok.

Liikkeet ne vaan voimmistuu päivä päivältä. Nyt ei enään tarvi arvuutella onko kyseessä vauvan liikkeet -on! Ihan selviä tumpsauksia tuntuu :)

Taitaa olla porukat lomailla kun on tällä viikolla näköjään suht hiljaista näillä palstoilla...

Mekin saatetaan mennä johonkin hotelliiin tai kylpylään viikonloppuna. Tosin epäilen pääseekö enään mihinkään näin lyhyellä varoajalla, lomakausi kun tosiaan sattuu olemaan.

Väreistä on ollut puhetta. Taitaa nuo vaatevalmistajat tahallaan valmistaa sukupuolisidonnaisia vaatteita, onhan silloin menekki puolet isompi... ??? Olisi ihanaa kun kävisikin samat vaatteet tytöille ja pojille, mutta valitettavan harvoin näin on. (Vaikka kotona kyllä käytän tytöllä pojilta saatuja vaatteita.)

Nyt täytynee mennä ruokaa taikomaan pöytään...

Katzu ja asukki 17 tasan :)

Vierailija
12/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva Pepper, että kehityskeskustelu sujui rattoisasti ja sait sitä aikaa kertomiselle. Nyt voi tosiaan sitten itse valita, eikä ole pakotettu mihinkään.

Täällä se paha olo jatkuu. Eilen oli aika hyvä olo, mutta tänään sitten kahta kauheempi. voih kun loppuisi jo (valivali....) ja alkaisi tämä energinen vaihe mullakin. Mulla olisi niiiiin kamalasti kaikkea siivottavaa ja pojan pieneksi jääneet vaatteet olen vaan tunkenut minne sattuu ja niitäkin pitäisi pistää kasaan.

Ja minä myös olen värikkäiden vaatteiden kannattaja vaikkakin pojallamme on paljon sinistä johtuen saaduista vaatteista. Vaikeaa löytää tosiaan iloisia, molemmille sopiva vaatteita. Melkein täytisi ruveta itse tekemään. Konekin olisi, mutta se taito on aika ruosteessa. Jos vaikka käväsis kangaskaupassa tässä joku päivä ja etsisi muutaman kivan tilkun.

Eipä muuta, kuin mukavaa iltaa kaikille!

Air+poika12/04+masu13+1