Juha Sipilän kotikunta saa omat junavuorot , eteläsuomessa karsitaan rajusti
Kommentit (16)
Paikallispoliitikko pääministerinä
Noista junavuoroista päätettiin jo kauan ennen Sipilän tuloa pääministeriksi.
Ja sitä paitsi esim. Kirkkonummella pysähtyy jatkossakin yli kymmenkertainen määrä junia Kempeleeseen verrattuna, vaikka asukasluku ei ole kuin noin kaksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Paikallispoliitikko pääministerinä
Siltarumpupolitiikko ja lisäksi Suomen paras vientimyyjä (pilkkahintaan). Imurikauppias olisi sopivin ammatti.
Eihän tossa mitään uusia junia tule, vaan siitä ohikulkevat junat alkavat pysähtyä siinä. Lukekaa muutakin kuin otsikko. Tiedoksenne, että tuolta alueelta on vuoroja karsittu jo aiemmin.
Ja Tampereelle rakennetaan ratikka yliopistoilta otetuilla miljoonilla. Suomi nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Eihän tossa mitään uusia junia tule, vaan siitä ohikulkevat junat alkavat pysähtyä siinä. Lukekaa muutakin kuin otsikko. Tiedoksenne, että tuolta alueelta on vuoroja karsittu jo aiemmin.
On karsittu aiemmin, mutta nyt ne tuodaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ja Tampereelle rakennetaan ratikka yliopistoilta otetuilla miljoonilla. Suomi nousuun!
Espooseen rakennetaan Länsimetro (Ruoholahti-Kivenlahti) noin kahdella miljardilla eurolla sellaista käyttäjämäärää varten, joka hyvin mahtuisi myös pikaratikoihin. Siihen verrattuna Tampereen raitiotiehen käytettävät 250 miljoonaa euroa eivät ole paljon.
Tuossa ohitetaan kätevästi se fakta, että ilman kaukojunapysähdyksiä Kempeleessä ei pysähtyisi kerta kaikkiaan mitään junia. Muualla Suomessa ei ole lähijunia niin kuin pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Tampereelle rakennetaan ratikka yliopistoilta otetuilla miljoonilla. Suomi nousuun!
Espooseen rakennetaan Länsimetro (Ruoholahti-Kivenlahti) noin kahdella miljardilla eurolla sellaista käyttäjämäärää varten, joka hyvin mahtuisi myös pikaratikoihin. Siihen verrattuna Tampereen raitiotiehen käytettävät 250 miljoonaa euroa eivät ole paljon.
Jaa meinaat, että Tampereen keskustassa on enemmän ihmisiä kuin länsimetron varrella? Hahhah. Raitiovaunut on keskustojen kulkuvälineitä ja erittäin rajatun väestön käytössä. Suomessahan niitä ei ole muualla kuin Helsingin KESKUSTASSA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Tampereelle rakennetaan ratikka yliopistoilta otetuilla miljoonilla. Suomi nousuun!
Espooseen rakennetaan Länsimetro (Ruoholahti-Kivenlahti) noin kahdella miljardilla eurolla sellaista käyttäjämäärää varten, joka hyvin mahtuisi myös pikaratikoihin. Siihen verrattuna Tampereen raitiotiehen käytettävät 250 miljoonaa euroa eivät ole paljon.
Jaa meinaat, että Tampereen keskustassa on enemmän ihmisiä kuin länsimetron varrella? Hahhah. Raitiovaunut on keskustojen kulkuvälineitä ja erittäin rajatun väestön käytössä. Suomessahan niitä ei ole muualla kuin Helsingin KESKUSTASSA.
Sinulla on kyllä pikkuisen väärä kuva Tampereen raitiotiestä kuten myös raitioteistä yleensä. Tampereella ja muualla ns. normaalissa maailmassa ratikoita kulkee/tulee kulkemaan myös lähiöissä, mm. Hervannasta keskustaan. Sille ei ole mitään syytä miksi niitä kulkisi vain keskustassa.
Kempeleen vanhat junapysähdykset loppuivat vuonna 1990 sen jälkeen, kun matkustajamäärät oli tahallaan ajettu alas pysäyttämällä siellä vain yksi juna suuntaansa per päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Tampereelle rakennetaan ratikka yliopistoilta otetuilla miljoonilla. Suomi nousuun!
Espooseen rakennetaan Länsimetro (Ruoholahti-Kivenlahti) noin kahdella miljardilla eurolla sellaista käyttäjämäärää varten, joka hyvin mahtuisi myös pikaratikoihin. Siihen verrattuna Tampereen raitiotiehen käytettävät 250 miljoonaa euroa eivät ole paljon.
Jaa meinaat, että Tampereen keskustassa on enemmän ihmisiä kuin länsimetron varrella? Hahhah. Raitiovaunut on keskustojen kulkuvälineitä ja erittäin rajatun väestön käytössä. Suomessahan niitä ei ole muualla kuin Helsingin KESKUSTASSA.
Sinulla on kyllä pikkuisen väärä kuva Tampereen raitiotiestä kuten myös raitioteistä yleensä. Tampereella ja muualla ns. normaalissa maailmassa ratikoita kulkee/tulee kulkemaan myös lähiöissä, mm. Hervannasta keskustaan. Sille ei ole mitään syytä miksi niitä kulkisi vain keskustassa.
Meillä ei kulje ratikoita kuin Helsingin keskustassa, mutta Tampereellehan sellainen jokapaikkaan kulkeva ratikka täytyy nyt saada. Täällä pääkaupunkiseudulla meillä on katsos junat ja bussit ja veikkaampa, että se tulee sata kertaa halvemmaksi kuin lähteä nyt rakentamaan vielä raitioliikenteelle omia ratoja. Ja kun et selvästi ratikoista mitään tiedä, niin kerron sinulle, että ne ovat ihan HELVETIN HITAITA. Ei sillä edes tekisi mitään keskustojen ulkopuolella kun juosten olisit nopeammin perillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Tampereelle rakennetaan ratikka yliopistoilta otetuilla miljoonilla. Suomi nousuun!
Espooseen rakennetaan Länsimetro (Ruoholahti-Kivenlahti) noin kahdella miljardilla eurolla sellaista käyttäjämäärää varten, joka hyvin mahtuisi myös pikaratikoihin. Siihen verrattuna Tampereen raitiotiehen käytettävät 250 miljoonaa euroa eivät ole paljon.
Jaa meinaat, että Tampereen keskustassa on enemmän ihmisiä kuin länsimetron varrella? Hahhah. Raitiovaunut on keskustojen kulkuvälineitä ja erittäin rajatun väestön käytössä. Suomessahan niitä ei ole muualla kuin Helsingin KESKUSTASSA.
Sinulla on kyllä pikkuisen väärä kuva Tampereen raitiotiestä kuten myös raitioteistä yleensä. Tampereella ja muualla ns. normaalissa maailmassa ratikoita kulkee/tulee kulkemaan myös lähiöissä, mm. Hervannasta keskustaan. Sille ei ole mitään syytä miksi niitä kulkisi vain keskustassa.
Meillä ei kulje ratikoita kuin Helsingin keskustassa, mutta Tampereellehan sellainen jokapaikkaan kulkeva ratikka täytyy nyt saada. Täällä pääkaupunkiseudulla meillä on katsos junat ja bussit ja veikkaampa, että se tulee sata kertaa halvemmaksi kuin lähteä nyt rakentamaan vielä raitioliikenteelle omia ratoja. Ja kun et selvästi ratikoista mitään tiedä, niin kerron sinulle, että ne ovat ihan HELVETIN HITAITA. Ei sillä edes tekisi mitään keskustojen ulkopuolella kun juosten olisit nopeammin perillä.
Jos olisit joskus käynyt katsomassa muita kuin Helsingin ratikoita niin olisit huomannut, että tarvittaessa ne osaavat olla myös PIRUN NOPEITA. Sille ei ole mitään syytä miksei ratikalla voisi ajaa vaikka 100 km/h. Lähiöiden metsiin on helppo ja halpa tehdä sellaista ratikkarataa, jolla voi ajaa lujaa.
Tamperelaiset ja ulkomaiset ratikat eivät myöskään risteyksissä jää odottelemaan tieliikennettä, vaan painavat täyttä vauhtia risteyksen läpi samaan aikaan, kun punaiset valot vilkkuvat ja kellot kilkattavat tieliikenteelle. Pysäkkejäkään ei tarvitse olla sadan metrin välein vaan jos radan varren asutus on jollain osuudella harvaa niin voidaan pysähtyä vaikka vaan 2 kilometrin välein tai vastaavaa.
Suomessakin on kyllä ratikoilla etuajo-oikeus. Eikä ole mitään järkeä lähteä rakentamaan 100km/h kulkevaa ratikkaa, kun on toimivat juna- ja bussiverkostot
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin on kyllä ratikoilla etuajo-oikeus. Eikä ole mitään järkeä lähteä rakentamaan 100km/h kulkevaa ratikkaa, kun on toimivat juna- ja bussiverkostot
Ratikan etuajo-oikeus kyllä Helsingissä tehokkaasti kumoutuu, kun reitille ripotellaan etuuksettomia liikennevaloja, suojateitä ja kolmioita.
Toki ei ole järkevää tehdä nopeaa ratikkaa jos samalla reitillä jo kulkee rautatie. Mutta läheskään joka paikassa ei kulje sopivia rautateitä, ja toisaalta busseilla ajo ei kannata jos matkustajia on paljon (niin kuin esimerkiksi on Tampereen keskustasta Hervantaan).
Onneksimeilläsuomessaeiolekorruptiotaeikähyväveliverkostoja