Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja ruokakauppa...

Vierailija
10.05.2016 |

en yleensä ihan periaatteessa halua valittaa hyvästä puolisostani, mutta tällainen sinänsä pieni juttu ärsyttää:

Mies inhoaa ruokakaupassa käyntiä. Meillä on yhteinen auto ja liikumme työmatkat ym. yhdessä ja käymme kaupassa usein siinä samalla. Miehen mielestä kaupasta pitää päästä nopeasti pois, joten kaikkea tarvittavaa ei ehdi haalia kärryyn, joten sitten se ikävä kauppareissu pitää tehdä uudelleen heti seuraavana päivänä. Miehen mielestä esim. Pastaa, riisiä, ketsuppia tai mausteita ei tarvitse ostaa koskaan, sillä "niitähän on aina kaapissa". Kiva sitten tehdä ruokaa kun puolet tarvikkeista puuttuu. Lisäksi, jos on tiedossa että pari seuraavaa iltaa on todella kiireisiä, niin kauppaan ei voi mennä tänään, jos tämä päivä vielä pärjätään ilman. Ja sit seuraavana päivänä ihmetellään kun kaapit on tyhjänä ja kauppaan ei ehdi.
Sain avautua, kiitos!
AI niin, mies ostaa kyllä synttärilahjoja ym, mutta korttia, lahjapaperiam tai teippiä ei tarvitse ostaa koskaan, koska "niitähän on aina kaapissa". Kiva sit viedä kummilapselle lahja muovipussissa...

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kauppaan ja ostat kerralla 10 pussia makaronia ja 10 pakettia riisiä jne mitkä säilyy. Sitten kasaan ne mihin tahansa ja jos mies siitä sanoo niin sanot että pakko hamstrata kun sinä aina sanot että täällä on jo vaikka ei ole. Näin sinä et joudu käymään uudestaan kaupassa kun hän hätäinen.

Vierailija
22/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-nettiruokakauppa

-käyt kaupassa yksin

-ostoslista

Miesvihaprovohan se taas tämäkin. Vai kaupassako  vasta mietitte mitä ostaa ja mitä ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuli sitten joku henkilökohtaisuuksiin menevä pösilö (mies?) pilaamaan tämänkin keskustelun...

Vierailija
24/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-nettiruokakauppa

-käyt kaupassa yksin

-ostoslista

Miesvihaprovohan se taas tämäkin. Vai kaupassako  vasta mietitte mitä ostaa ja mitä ei?

Kuules kun en todellakaan tunne vihaa rakasta miestäni kohtaan. Saati sitten miehiä kohtaan ylipäänsä. Tämä yksittäinen kauppa-asia sen sijaan ärsyttää. Ihme vastauksia tuli tähänkin ketjuun.

Vierailija
25/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä  voit rauhassa kiertää kaupassa kun mies odottaa autossa. Vihkisormukset ei ole käsiraudat.

Juuri näin.

Ymmärrän ap:n ärsytyksen tosin hyvin. Oma mieheni ei ole samanlainen, ei häntä ahdista kaupassa käynti, mutta hänelläkin on xy-kromosomisyndrooma eli hän ei näe kokonaisuuksia. Hänkin kuvittelee, vielä viisikymppisenä, että kaappiin sikiää tyhjästä ilmasta perusasiat kuten vessapaperit, jauhot, sokerit, pakkauspaperit jne.

Ap, jos kyse on kustannuksista, perustakaa yhteinen ostostili, johon panette ruokaostoksiin käytettävät rahat. Sitten sinä käyt ostoksilla rauhassa ja ostat, mitä tarvitsee. Tukit miehen suun heti, jos alkaa mussuttaa, että ei sitä nyt tartte... "Alatko sinä hoitaa meidän ruokaostokset? Jos et, niin turpa rullalle ja heti."

Mies voi puolestaan ottaa hoitaakseen jotakin muuta, vaikka pyykit tai viikkoimuroinnin. Katsokin, ettei jää kompensoimatta ruokaostosten tekoa, siitä on kumminkin oma vaivansa.

Vierailija
26/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auton trakia käymme yhdessä kaupassa(paljon lapsia ja minulla ei ajokorttia). Hamstraan aina kaapit täyteen ja kävellen haen sitten lähikaupasta maitoa, hedelmiä yms.

Vierailija
27/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen mies. Nykyään jää istumaan lasten kanssa kaupan sisällä olevalle penkille ja mä hoidan ostokset, hän toimii maksumiehenä.

Edelleen jaksaa kyllä valittaa että kauppalaskut ovat liian kalliita, vaikka mitään ylimääräistä en osta. Olen sanonut että mene sitten itse ostamaan tuotteet. No eipä mene.

Vierailija
28/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon vässyköitä täällä, mies perseilee ja länkyttää ja nainen kyyristelee ja juoksee kaupassa kun miehen silmä välttää.

Siis hä... miksi kyyristelisin ja kävisin ostamassa salaa mieheltä jos kerron meneväni mieluummin yksin hakemaan kaupasta vaikka salaatit?

Vierailija
29/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän mä ostankin, ja mies kiitää samaa aikaa kassalle ja jupisee, et ei sitä tarvii. Siinä sitten kipasen hakemaan lopussa olevan ( miehen mielestä turhan ) pesuaineen ja loput jää kun toinen vaan tekee sitä lähtöä. Ja käy se mies välillä yksinkin kaupassa, ostaa esim. Kilon lihaa ja ihmettelee kotona et eikö meillä olekaan salaattia, kermaa ja perunoita...

T. Ap

Joo kuullostaa ihan mun mieheltä. Lupasi tehdä ihanat pippuripihvit yhtenä viikonloppuna. Mä olin lauantaipäivän töissä ja kun kun tulin kotiin oli naudansisäfileepihvit valmiina lautasella odottamassa paistamista. Kysyin sitten, että mitä lisäkettä lsittaa pihvien kanssa, niin ei ollut sitä ajstellut. No minä sitten kuorin ja lohkoin perunat uuniin ja kysyin oliko tehnyt mshdollisesti jo pippurikastikkeen valmiiksi? No ei ollut, eikä ollut ostanut kermaakaan. No minä sitten suurustin jauhoilla maidosta "pippurikermakastikkeen"-korviketta, pippuriakin oli jäljellä juuri ja juuri riittävästi kastikkeeseen. Kysyin sitten, että laitetaankos vielä jotain salaattia ja katselin samalla jääkaappiin, että ei taida salaattia meidän jääkaapista löytyäkään. Viipapaloin sitten vähän kurkkua ja tomaattia kulhoon jaa siinäpä meidän vihersaatinkorvikkeemme olikin. Tämän jälkeen vahdin perunoiden kypsymistä, ilmoitin miehelle milloin on sopiva aika ruveta paistamaan pihvit. Kun mies paistoi pihvit,niin minä katoin sillä välin pöydän. Olipa ihana tulla työpäivän jälkeen "valmiiseen" rjokapöytään. Ei auta valittaa, itsehän olen miehen valinnut.

Vierailija
30/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-nettiruokakauppa

-käyt kaupassa yksin

-ostoslista

Kuules kun en todellakaan tunne vihaa rakasta miestäni kohtaan. Saati sitten miehiä kohtaan ylipäänsä. Tämä yksittäinen kauppa-asia sen sijaan ärsyttää. Ihme vastauksia tuli tähänkin ketjuun.

Minkälaiset vatsaukset arvon rouvalle sitten kelpaisivat? Minusta olet saanut ihan hyviä neuvoja.

Vierailija
31/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon vässyköitä täällä, mies perseilee ja länkyttää ja nainen kyyristelee ja juoksee kaupassa kun miehen silmä välttää.

Siis hä... miksi kyyristelisin ja kävisin ostamassa salaa mieheltä jos kerron meneväni mieluummin yksin hakemaan kaupasta vaikka salaatit?

Miksi sitten uliset niistä salaateista? "yhyy, mulla on ongelma mutta en kyllä aio tehdä asialle mitään"

Vierailija
32/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten uliset niistä salaateista? "yhyy, mulla on ongelma mutta en kyllä aio tehdä asialle mitään"

Kenelle mä nyt siellä kaupassa niistä salaateista yksin ulisinkaan?

Vierailija
33/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä siis ole ostoslistaa????????????????????????????????

Vierailija
34/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ukko vois sit hoitaa omat ostoksensa ja sä omat? ja molemmat tekis omat ruuat niin näkis se tolvanakin mitä aineita on ja mitä ei

Vierailija
35/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki! tää on vähän off the topic, mutta koitin miettiä missä saisin tän näkyville. Auttakaa minua, nuorta opiskelijaa ja vastatkaa tähän stokka kyselyyn niin pääsette mukaan stokkan lahjiksen arvontaan! :)) Ei vaadi henkilökohtasia tietoja eikä vastaus tietoja käytetä muuhun kuin koulutyöhön! Please help :) kiits kaikille ja onnea arvontaan:) 

http://goo.gl/forms/JTTjyEg4iI

Vierailija
36/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sä jätä sitä miestä odottamaan autoon. Tai teet ostoslistan yhdessä niin, että sä kysyt onko pastaa ja mies katsoo sinne kaappiin, että onko sitä.

Vierailija
37/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä auton trakia käymme yhdessä kaupassa(paljon lapsia ja minulla ei ajokorttia). Hamstraan aina kaapit täyteen ja kävellen haen sitten lähikaupasta maitoa, hedelmiä yms.

Hanki myt hyvä nainen itsenäisyytesi nimissä se ajokortti.

Vierailija
38/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi vastata, miksi roikotat sitä miestä kaupassa mukana?

Vierailija
39/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestä oikein hyvin jos hehtaariPrismassa aletaan ihmettelemään maustehyllyn edessä että oliko sitä liivatetta vai ei , sitten juostaan maitohyllyltä pesuainehyllylle, sieltä lihatiskille ja takaisin maustehyllylle hakemaan se kurkuma kun se olikin se eikä liivate. Ja palataan lihatiskille hakemaan se maksamakkara, mistä kurvataan vielä hakemaan se pesuainehyllyyn jäänyt huuhteluaine.

Jos kauppa jossa käytte kerran jatkuvasti matkanne varrella on teille niinkin tuttu, teette loogisesti kaupan mukaan etenevän kauppalapun.

Tätä ette ilmeisesti ole harrastaneet koskaan, koska et vastaa kysmykseen onko teillä ostoslistaa.

Vierailija
40/72 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestä oikein hyvin jos hehtaariPrismassa aletaan ihmettelemään maustehyllyn edessä että oliko sitä liivatetta vai ei , sitten juostaan maitohyllyltä pesuainehyllylle, sieltä lihatiskille ja takaisin maustehyllylle hakemaan se kurkuma kun se olikin se eikä liivate. Ja palataan lihatiskille hakemaan se maksamakkara, mistä kurvataan vielä hakemaan se pesuainehyllyyn jäänyt huuhteluaine.

Jos kauppa jossa käytte kerran jatkuvasti matkanne varrella on teille niinkin tuttu, teette loogisesti kaupan mukaan etenevän kauppalapun.

Tätä ette ilmeisesti ole harrastaneet koskaan, koska et vastaa kysmykseen onko teillä ostoslistaa.

Mäkin suosittaisin sitä ostoslistaa, mutta en ymmärrä kyllä miestä joka menee kauppaa jupisemaan asiasta. Miksi mies tunkee mukaan kauppaa jos se on hänelle vastenmielistä yhdessä puolison kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi