Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa jos on vaan käsilaukku käsimatkatavaroina?

Vierailija
10.05.2016 |

Ollaan lähdössä kaveriporukalla vajaaksi viikoksi Nykiin. Kaikki muut on ottamassa ison matkalaukun, lentolaukun ja käsilaukun. Kun sanoin että otan vain käsilaukun ja matkalaukun niin ihmettelivät miten pärjään.

Mitä ihmettä sinne koneeseen pitää niin paljon ottaa mukaan? Mun laukkuun mahtuu kuitenkin passi, minigrip-pussi nesteineen, lompakko ja puhelin. Eikös ne ole ne tärkeimmät?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on!! Kuka hemmetti raahaa kahta laukkua mukana.

Vierailija
2/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on!! Kuka hemmetti raahaa kahta laukkua mukana.

Siis tarkoitin että ei ole noloa. Käsilaukulla pärjää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen kysymys, "onko noloa". Mä en kauheasti lennä, mutta otan koneeseen repun, jossa on tyyliin vaihtoalusvaatteet ja jotain muuta pientä, jos sattuu niin, että matkatavarat ovatkin vielä matkalla, kun saavun kohteeseen.

Vierailija
4/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuntuvat nolostelevan aivan kummallisista asioista. Taitavat olla niitä huonon itsetunnon omaavia lampaita jotka kulkevat aina muiden perässä eläen elämänsä samalla tavalla kuin ympäristönsä enemmistö.

Vierailija
5/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ikinä ole käsimatkatavaroina muuta kuin käsilaukku :)

Vierailija
6/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäätkö noilla jos matkatavarat katoavat? Tai kaadat kahvit syliin? Varpaat palevat, mihin esim villasukat? Entä ajanviete, kirjat ,lehdit, kudin? Nykiin, kun ei tunnissa lennä.

Vierailija
7/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin noloa että sun kannattaa kököttää koneen vessassa käsilaukkuinesi lennon ajan. Muuten koko koneellinen naureskelee sulle.

Vierailija
8/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen miettiminen ainakin on noloa.

Vierailija
9/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä läksin Miamiin ostoksille ilman matkatavaroita. Virkailija totesi : "Hyvin pakattu!"

Vierailija
10/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Jenkeissä useinkin pelkillä käsimatkatavaroilla ilman ruumaan menevää laukkua. Ja toisaalta matkustanut usein pelkän passin ja rahapussin kanssa kun ainoa laukku ruumassa.

Miten kukaan ylipäätään kiinnittää huomiota toisen laukkuihin tai laukuttomuuteen..? Häh?

Vierailija
11/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nykin matka toteutuu vuonna papu, mutta pidä hauskaa! mulla oli matkoilla mukana iso matkalaukku, käsilaukku ja reppu.

Vierailija
12/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin käsimatkatavaroihin kuitenkin kamat, joilla pärjää seuraavan vuorokauden, vaihtovaatteet jne. Helpottaa elämää, jos käykin niin, että matkatavarasi ovatkin lentäneet Singaporeen...

Vierailija
13/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mun käsilaukkuun mahtuu tietenkin myös vaihtoalusvaatteet, hammasharja, kirja tms. pientä mutta uskoisin että paikan päältä löytyy vaatteita sun muuta jos laukku eksyy. :) Silläpä ihmettelinkin, että mikä saa jonkun pakkaamaan koko omaisuuden mukaan alle viikon matkalle, että olenko nyt unohtanut jotain tärkeää koska en kauhean usein matkustele.

Ap

Vierailija
14/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on isohko laukku käsimatkatavaroissa aina siksi, että raahaan järkkäriä ja sen akkuja sun muita mukana. Muuten pärjäisin ihan normikäsilaukulla, jossa olisi vaihtovaatteet ja perushygeniat. 

Vierailija
15/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen kysymys, "onko noloa". Mä en kauheasti lennä, mutta otan koneeseen repun, jossa on tyyliin vaihtoalusvaatteet ja jotain muuta pientä, jos sattuu niin, että matkatavarat ovatkin vielä matkalla, kun saavun kohteeseen.

Mäkin ihmettelin samaa. Ap tuntuu ihmiseltä, joka osaa pakata, eli hän selviää NYC:n viikosta ruumaan menevällä matkalaukulla ja käsilaukulla. Noloa kenen mielestä? Lentokenttähenkilökunnanko? En usko että he arvioitsevat matkustajia näiden matkatavaroiden perusteella, elleivät ne ole huonosti pakattuja, liiallisia, muodottomia tai muuten hankalia. He tekevät työtään, heillä on muuta ajateltavaa. 

Koska itse matkustan "kevein kantamuksin" (mitä pitempi matka, sitä vähemmän kamaa), mua ärsyttää nää tolkuttomia käsimatkatavaroitaan kabiinin ylähyllylle survovat tyypit. 

Ap tietää itse, pitävätkö hänen kaverinsa häntä nolona noilla matkatavaroilla. Siihen ei kukaan tässä ketjussa osaa vastata. 

Lentomatka on pitkä, joten lukuihmisenä sujauttaisin käsilaukkuun hyvän kirjan. Ja jos on jotain elintärkeää lääkitystä, niin se myös käsilaukkuun. Matkalaukku saattaa päätyä Ulan Batoriin. Hyvin pakattu, ap, hyvää matkaa! New York on ihana kaupunki!

Vierailija
16/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina käsimatkatavaroissa mukana ns. "selviytymispakkaus", koska aina voi tapahtua jotain (esim. katuu kahvit syliin koneessa/ koneeseen tulee vika ja laskeudutaan ties mille pikkukentälle ja iso laukku pysyy ruumassa odottelun ajan/ laukku katoaa saapuu kohteeseen vasta pari päivää myöhemmin jne.)

Lisäksi minun on vaikea löytää vaatteita "tuosta noin vaan", erityisesti hyvin rintaliivien/bikinien löytäminen on vaikeaa koska pieni ympärys ja isot rinnat --> käsimatkatavaroissa em. mukana, koska en todellakaan voi ostaa jotain H&M tmv. versioita jotka eivät tue tarpeeksi. 

Samoin hyvin istuvien housujen löytäminen yks kaks on vaikeaa, tässä suhteessa rantaloma on armollisempi kun voi tempaista kaftaanin rantakojusta päälle ja mennä sillä, mutta kaupunkilomille huolehdin myös ns. hyvät housut käsimatkatavaroihin mukaan.

Vierailija
17/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mun käsilaukkuun mahtuu tietenkin myös vaihtoalusvaatteet, hammasharja, kirja tms. pientä mutta uskoisin että paikan päältä löytyy vaatteita sun muuta jos laukku eksyy. :) Silläpä ihmettelinkin, että mikä saa jonkun pakkaamaan koko omaisuuden mukaan alle viikon matkalle, että olenko nyt unohtanut jotain tärkeää koska en kauhean usein matkustele.

Ap

Itse pakkaisin vaatteista käsimatkatavaroihin vaihtoalusvaatteet, -sukat ja -paidan. Jos matkatavarat katoaa tai myöhästyy, niin voit käydä ostamassa lisää perillä. Ärsyttävää kun ihmiset tunkevat hattuhyllyt täyteen lentolaukkuja.

Vierailija
18/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n kavereilla on tyhjää matkatavaroissa että saa sitten tuotua kaikki shoppailut kotiin..

Vierailija
19/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helvetin noloa! Sinuna en lähtisi minnekkään kun olet valmis tekemään jotain noin noloa... Siis miten joku kehtaa????

Vierailija
20/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun just päinvastoin. Ota sinne koneeseen vain se mitä tarvitset. Ei tarvitse tapella hyllytilasta, hikisenä kiskoa painavaa laukkua perässä jne. Ihmeesti on stressittömämpi olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän