Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VISA miinuksella 3500 euroa, nyt pitäisi jostain raapia tuo summa. Ideoita?

Vierailija
10.05.2016 |

Tuli kolme suurta, pakollista hankintaa yllättäen ja nyt luottokortti on 3500 euroa miinuksella :( Ikinä en ole tässä tilanteessa ennen ollut, hyvin varoen käyttänyt luottoa. Tuntuu pahalta. Pakollisen 150€:n lyhennyksen pystyn kuukautta kohden hoitamaan, mutta en juuri enempää. Tuolla vauhdilla korot ovat huimat ja summan takaisin maksuun menee ikuisuus.. KAKSI vuotta!!

Mistä ihmeestä saisin nopeasti tehtyä rahaa, jolla kuitata tuo velka? Ideoita?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se auta kuin maksella sillä lyhennyksellä.

Vierailija
2/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää mitkä ne 3 pakollista hankintaa oli ja vielä yllättäen? Vähän ihmetyttää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Visan korot yleensä ole huimat? Toki johonkin asuntoluottoon verrattuna mutta eivät noin yleisesti ottaen. Ja eihän tuo 3500euroa nyt mikään kauhean suuri summa vielä ole.

Vierailija
4/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankala tilanne, ja erittäin riskaabeli. Kuka takaa ettei tule yllättäviä menoja jatkossa? Itse olen ollut samanlaisessa tilanteessa ja se pelivaran puute on raastavaa. En tosin osaa sanoa mistä saisi rahaa, kun en itsekään sitä mistään osannut kehittää. Ei auta kuin maksella kieli keskellä suuta.

Vierailija
5/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa tietää mitkä ne 3 pakollista hankintaa oli ja vielä yllättäen? Vähän ihmetyttää..

Eihän tässä siitä ollut kyse, vaan menojen kattamisesta :O Luepa uudelleen.

Hmm.. itse varmaan koettaisin hieman korottaa tuota lyhennystä, vaikka 180 euroon. Onnistuisiko?

Vierailija
6/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä siitä ollut kyse, vaan menojen kattamisesta :O Luepa uudelleen.

Hmm.. itse varmaan koettaisin hieman korottaa tuota lyhennystä, vaikka 180 euroon. Onnistuisiko?

Jos kysyt neuvoja täältä, niin kerro nyt jumalauta että mihin olet törsännyt 3500 niin että menot on olleet niin tärkeitä, että on pitänyt höylätä luottokortti noin pahasti pakkaselle?

Vierailija
7/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä hyvä ihminen mielikuvitustasi jos niin kiinnostaa ja ihmetyttää. Oletko koskaan kuullut kattoremontista? Ja siihen liittyvistä kustannuksista? Työ, materiaalit jne? Vai teetkös sinä itse uuden katon omasta paskastasi keittelemästäsi massasta? Sehän ei maksaisi mitään.

Vierailija
8/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä hyvä ihminen mielikuvitustasi jos niin kiinnostaa ja ihmetyttää. Oletko koskaan kuullut kattoremontista? Ja siihen liittyvistä kustannuksista? Työ, materiaalit jne? Vai teetkös sinä itse uuden katon omasta paskastasi keittelemästäsi massasta? Sehän ei maksaisi mitään.

Harvoin kuulee kattoremonttia maksettavan luottokortilla. Yleensä lähettävät laskun ja siihen saa varmaan aika helposti maksuaikaakin jos tekee tiukkaa. Mutta mitä olivat 3 hankintaa? Pääset vähemmällä kun kerrot asian, etkä jankkaa.

Vierailija
9/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ihmiselle tulle vaikka mitä yllättäviä asioita eteen, esim. joko omat tai jonkin läheisen terveysmenot, esim. iso hammasremontti. Noista saa äkkiä tuhansia euroja kasaan. Tai autoon tulee iso remontti eteen ja auto on käytännön elämän kannalta välttämättömyys. Esimerkkejä löytyy monia.

Vierailija
10/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin kattoremppaan asuntolainaa. Korko 1,5

Vierailija
11/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tarvis vähän lisätietoa... Ikä? Ammatti? Omaisuus?

Jos olet nuori, kysyisin apua vanhemmilta.

Jos pystyt, tee ekstravuoroa jossain välissä.

Myy omaisuutta

Ota hetkeksi lisätyö

Kyllä ton summan saa vielä maksettua, kunhan saat sen pois ennen seuraavia menoja :)

Vierailija
12/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähän luultavasti istut rahareijän päällä?

Vierailija
13/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pankkilaina tuon poismaksuun ja maksele tuo alempikorkoinen laina sitten maksukyvyn puitteissa pois. Minulla ei ole henkilokohtaista kokemusta mutta tuntuisi etta visakorko on korkeampi kuin pankkilainan.

Eilen luin muuten hyvan talousvinkin: jokaisella pitaisi olla saastossa sen verran etta pystyy uusimaan kolme kalleinta tavaraansa/laitettaan kateisella hadan tullen. Tarkoittivat siis lappari/pakastin/pyykinpesukone -akselia, eivat vaikka timanttisormuksia. Tama ei kylla lohduta ap:ta mutta ehka joku muu saa kipinan varautua :)

Vierailija
14/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni keskituloinenkin kaataa kaiken liikenevän asuntolainaansa, ja on sit helisemässä jos vaikka auto prakaa yhtään isommin. Käteinen on kuningas, joku viis tonnia ainakin saisi olla hyvin likvidinä, vaikka rahastossa jos ei kaikkea halua tilillä makuuttaa. Ja jos epäilee ettei pysty säästämään: niin se ap:kin nyt faktisesti jälkikäteen tekee, joutuu vaan pihistämään vielä enemmän kuin etukäteen olisi riittänyt. Ap onkin saanut onneksi hyviä neuvoja, eli jos mahdollista vaihto pienempikuluiseen lainaan, liikenevän tavaran (ei sen) realisointi ja lisätulot.

Vierailija
15/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiliote käteen ja katsomaan minne kaikki raha tulee käytettyä, jos et ole jo tehnyt tätä. Ja sitten karsitaan kaikki paitsi aivan pakolliset menot. Lisäksi kannattaa kilpailuttaa vakuutukset, puhelinliittymä, sähkö jne. Noista pakollisista pystyy tiristään pois vuositasolla ainakin pari sataa euroa, ellet ole jo tehnyt tätäkin. Tosin tehokkain menetelmä olikin jo tossa yläpuolella mainittuna, ota lisätyö joksikin aikaa.

Vierailija
16/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä olisi konkreettisia neuvoja, myy jotain tavaroitasi vaikka tori.fi:ssä, syöt kaurapuuroa seuraavat 4 viikkoa, kuljet pyörällä bussin sijaan, siirrät palkasta suoraan toiselle tilille 500e ja lopuilla on vaan tultava toimeen (kts. kaurapuuro).

Vierailija
17/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 8-vuotiaasta asti säästänyt ensin ja ostanut sitten ja tietysti aina pitänyt muhkeaa pesämunaa tililllä. Korkoa on tullut kivasti vuosikymmenien aikana ja ennen kaikkea olen säästynyt korkokuluilta eli paljon edullisemmaksi tulee tällainen tapa.

Vierailija
18/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikone ja pyykinpesukone eivät ainakaan ole pakollisia hankintoja, tiskata ja pyykätä voi myös käsin. Jos sellaiset on kuitenkin pakko hankkia, niin ne saa myös halvalla (ja ihan kestävät). Mäkään en kyllä ymmärrä, mitä no on pakollista JA noin kallista on pitänyt hankkia.

En myöskään osaa sanoa noihin rahanhankinta-asioihin mitään ilman nykyisen tilanteesi tietämistä. Ehkä voisit myydä jotain koruja tai muita tavaroita, joista voisi raapia joitakin satoja ainakin kasaan. Tunnen myös erään tyypin, joka keräilee kaikissa isommissa puistoihin yms sijoittuvissa tapahtumissa pulloja ja saa siitä hyvät rahat, jotka käyttää ulkomaanreissuun.

Vierailija
19/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota pankkilaina tuon poismaksuun ja maksele tuo alempikorkoinen laina sitten maksukyvyn puitteissa pois. Minulla ei ole henkilokohtaista kokemusta mutta tuntuisi etta visakorko on korkeampi kuin pankkilainan.

Eilen luin muuten hyvan talousvinkin: jokaisella pitaisi olla saastossa sen verran etta pystyy uusimaan kolme kalleinta tavaraansa/laitettaan kateisella hadan tullen. Tarkoittivat siis lappari/pakastin/pyykinpesukone -akselia, eivat vaikka timanttisormuksia. Tama ei kylla lohduta ap:ta mutta ehka joku muu saa kipinan varautua :)

Mulla jo hetken pulkahti silmät päästä kun mietin, että en kyllä pystyisi autoani ostamaan tosta vaan käteisellä yhtäkkiä. 😃

Vierailija
20/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on vaikea yrittää antaa mitään käytännöllisiä neuvoja tuntematta tilannettasi paremmin. Olet kuitenkin saanut luottokortin ja rajakin viittaa siihen, että tuloja on ollut osoittaa. Oletko siis pääosin opiskelija vai työssäkäyvä, perheellinen vai yksin elävä?