Mitä mieltä tästä? Vauvan nimiäiset aiheuttaa draamaa.
Tilanne se, että olen lähdössä Italiaan serkkuni vauvan nimiäisten aikaan. Tätä en siis tiennyt, että nimiäiset osuu juuri ko. ajan kohtaan. Imoitin mielestäni kohteliaasti "kiitos kutsusta, mutta nimiäiset osuvat päällekäin matkan kanssa, enkä valitettavasti pääse niihin osallistumaan" Tämän tein tekstarilla. Äsken sain itkupotkuraivari-tyylisen puhelin serkultani. En kuullemma ymmärrä, että aina voi matkustaa, mutta vauva nimetään vain kerran. En kuulemma osaa laittaa asioita tärkeys järjestykseen. Ihmeissäni olen lievästi sanottuna. Emme ole edes usein tekemisissä. Ajattelin lähettää postissa lahjan, kun kaukana asun, mutta en enää tiedä mitä teen.. Onnitellut olen. Olenko toiminut väärin? Mun mielestä tässä on turhan paljon draamaa.
Kommentit (14)
Serkulla hormoonit höyryää, jätä omaan arvoonsa.
Joskus hormonit tekee vastasynnyttäneelle äidille tepposet. Anna olla vaan.
Hyvää Italian-matkaa sulle, ap!
Olet oikeassa, aika dramaattista. Ehkä kannattaa antaa tilanteen rauhassa tasaantua. Lähetä lahja ja kortti ja jatka yhteydenpitoa myöhemmin.
On liikaa draamaa! Eri asia jos olis sisaruksen tms tosi läheisen ihmisen juhlat.
Sano että nimiäisiä voi pitää milloin vaan, tulet mielellään seuraavalla viikolla...
Jättäisin tuollaiset raivarit kokonaan huomiotta. Älä vain missään nimessä alennu samalle tasolle tunteilemaan. Sanoit asiallisesti ja kohteliaasti tilanteesi, ja aiot vielä lähettää lahjankin, mikä ei olisi edes välttämätöntä, joten jätä asia nyt rauhaan.
Tietrenkin menet matkalle. En itse päässyt siskoni lapsen ristiäisiin kun en saanut vapaata lomapäivien muodossa töistä.
Jotain hormonijuttuja minäkin epäilen, mutta pistää vituttamaan kuunnella toisen huutoa. Ei meinannut suunvuoroa saada. Oikeastiko luulee, että perun matkan, johon vain 3 viikkoa aikaa? Ei varmaan sais rahojakaan takaisin enää.. Ap
Ei minulle ainakaan serkun lasten nimiäiset/kastejuhlat/yms kovin merkittävä asia olisi. Toisaalta en olekaan läheinen serkkujeni kanssa, ehkä eri asia jos oikeasti tuntisin heidät. Minulle olisi ihan ok, vaikka serkkuni jättäisivät tulematta hypoteettisen lapseni nimiäisiin ilman mitään sen kummempaa syytä (kunhan ilmoittaisivat mieluusti hyvissä ajoin etteivät ole tulossa).
Hyvää lomamatkaa ap! Jätä serkkusi hepulit omaan arvoonsa.
Olethan sinä jo maksanutkin matkan, vai mitä? On itsestään selvää, että matka on ensisijainen.
Vierailija kirjoitti:
Olethan sinä jo maksanutkin matkan, vai mitä? On itsestään selvää, että matka on ensisijainen.
Olen maksanut joo, varasin matkan maaliskuussa. Ap
Piti vielä lisätä, että mulla ei oo omia lapsia, joten en osannut edes ajatella, että tämä olis näin tärkeää. Ap
Serkku pelkää että jää lahja saamatta kun et osallistu.