Mies on pettänyt exäänsä - en voi luottaa enää
Olen seurustellut mieheni kanssa kaksi vuotta. Mies on koko suhteen ajan ollut sitä mieltä, että pettäminen on väärin ja hän on sanonut, ettei koskaan ole pettänyt ketään eikä edes pystyisi sellaiseen. Tottakai olen uskonut häntä koska ei ole ollut mitään aihetta epäilläkään. No, nyt sain eräältä miehen tuttavalta kuulla, että mies on pettänyt exäänsä monta kertaa usean naisen kanssa. No, mies myönsi asian kun häneltä sitä kuulustelin. Nyt on kuitenkin luottamus mennyt. Mitä teen?
Kommentit (20)
Kyse on miehen moraalista, eikä seurustelukumppanista. Siis, jos hän petti exäänsä vieläpä noin törkeästi, saattaisi hän pettää sinuakin.
Aivan ehdottomasti pahinta tuollaisessa olisi mun mielestä se, että mies ois valehdellut mulle. Suhteet on erilaisia, ja vaikka exän pettäminen ei olisi mikään hyvä merkki, niin en sen perusteella alkaisi eroa suunnitella. Mutta sitten jos kahden vuoden ajan olisi tuollaisesta asiasta valehdellut, oikein päinvastaista kirkkain silmin väittäen, niin luotto menisi sillä sekunnilla.
Voisitko nyt puhua hänen kanssaan ensimmäiseksi. Ihmetellä miksi hän on sanonut ettei ole pettänyt kun kerran kuitenkin on.
Se tässä kuulostaa pahimmalta.
Eli ainakin valehtelee edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko nyt puhua hänen kanssaan ensimmäiseksi. Ihmetellä miksi hän on sanonut ettei ole pettänyt kun kerran kuitenkin on.
Se tässä kuulostaa pahimmalta.
Eli ainakin valehtelee edelleen.
Joo, toki olen puhunut. Ei kuulemma ole uskaltanut kertoa.
Ap
No sen siitä saa kun ottaa muiden jämät. Pettäjä on aina pettäjä.
Vierailija kirjoitti:
Monesti onkin, mutta olen itsekin aikoinaan pettänyt exääni. En voisi silti kuvitellakaan pettäväni nykyistä miestäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole.
Eikö jo lauluissa sanota, että ilman luottamusta ei ole mitään.
En allekirjoita sitä että pettäjä on aina pettäjä. Itsekin petin aiemmassa suhteessani, mutta nykyisessä en ole pettänyt eikä tulisi mieleenkään tehdä niin! Ollaan oltu jo kymmenen vuotta naimisissakin.
Pahempi on se jos mies valehteli sinulle tahallisesti. Se saattaa kertoa joko siitä, että häntä hävettää vanhat tekonsa tai sitten että hän ei ole aivan rehellinen edelleenkään. Ehkäpä vakavan keskustelun paikka?
Minä olen kerran pettänyt yhtä exääni. Kun aloimme olla nykyisen kanssa, kerroin hänelle tämän. En halunnut että se joskus tulee ilmi jotain muuta kautta niin kuin nyt sinut tapauksessa.
Hän on valehdellut sinulle. Hän on myös ollut kaksinaamainen, tuominnut pettämisen ja on ollut itse pettäjä. En minäkään luottaisi tuollaiseen enää. Valitan.
Vierailija kirjoitti:
Aivan ehdottomasti pahinta tuollaisessa olisi mun mielestä se, että mies ois valehdellut mulle. Suhteet on erilaisia, ja vaikka exän pettäminen ei olisi mikään hyvä merkki, niin en sen perusteella alkaisi eroa suunnitella. Mutta sitten jos kahden vuoden ajan olisi tuollaisesta asiasta valehdellut, oikein päinvastaista kirkkain silmin väittäen, niin luotto menisi sillä sekunnilla.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
No sen siitä saa kun ottaa muiden jämät. Pettäjä on aina pettäjä.[/quote
Mistäköhän tälläinen nelikympinen löytää jonkun muun kuin jonkun jämät?
Vierailija kirjoitti:
Olen seurustellut mieheni kanssa kaksi vuotta. Mies on koko suhteen ajan ollut sitä mieltä, että pettäminen on väärin ja hän on sanonut, ettei koskaan ole pettänyt ketään eikä edes pystyisi sellaiseen. Tottakai olen uskonut häntä koska ei ole ollut mitään aihetta epäilläkään. No, nyt sain eräältä miehen tuttavalta kuulla, että mies on pettänyt exäänsä monta kertaa usean naisen kanssa. No, mies myönsi asian kun häneltä sitä kuulustelin. Nyt on kuitenkin luottamus mennyt. Mitä teen?
Omat hälytyskelloni olisivat soineet jo tuossa vaiheessa. Ihminen, joka ei edes harkitse pettämistä, ei koe tarvetta tuollaisiin vakuutteluihin. Minä en tiedä onko mieheni pettänyt eksäänsä tai muita, en ole koskaan kysynyt enkä koe tarvetta kysyä. Eikä hän ole kysynyt minulta. Vain sillä on merkitystä, miten tässä suhteessa toimitaan.
Mies on valehdellut sinulle kirkkain silmin ja se on se asia, josta teidän pitää puhua niin kauan, että luottamus on palannut. Suhteessa ilman luottamusta ei ole mitään järkeä ,se ei anna voimavaroja vaan vie niitä.
Itseä myös vähän pelottaa kun uudehko mies ehkä pistävän usein tuntuu jankkaavan että pettäminen on pahinta ja hän ei voisi pettää jne... Tulee juurikin olo että mainostatko siksi kun olet joskus pettänyt ja koitat tolla puhdistaa vai onko vaan niin kova mielipide että pettäminen on yksinkertaisesti vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Itseä myös vähän pelottaa kun uudehko mies ehkä pistävän usein tuntuu jankkaavan että pettäminen on pahinta ja hän ei voisi pettää jne... Tulee juurikin olo että mainostatko siksi kun olet joskus pettänyt ja koitat tolla puhdistaa vai onko vaan niin kova mielipide että pettäminen on yksinkertaisesti vastenmielistä.
Kannattaa myös olla varuillaan jos mies väittää ex-naisensa pettäneen häntä ja puhuu siitä suhteettoman paljon.
Luottamus kun menee niin kaikki on mennyt.
Mies on pettänyt ja vaikka ei enää niin tekis , niin silti jatkaa valheen tiellä.
Ei muuta kun adjöö liar o/
No aika vaikea on uskoa ihmisen vilpittömyyteen kun on kerran asiasta tähän asti valehdellut.
Omakin mieheni on kuulemma pettänyt exäänsä nuorena ja hölmönä. Eihän se luottamusta herätä, mutta ainakin kertoi asiasta avoimesti ja ollaan siitä keskusteltu. Jos olisi valehdellut olleensa aina uskollinen ja sitten selviäisi päinvastaista, olisi hankala jatkaa kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama. Tapailen miestä, jolle pettämisen ajatteluun liittyy ikäänkuin joku pakkomielle, kertoilee kuka on pettänyt ketä, kuinka paheksuu siitä ja itse ei voisi koskaan pettää. Tosi vaikea selittää ettei ole ollut omassa elämässä koskaan ajankohtaista vatvoa pettämisteemaa niin hartaasti. Sitä olettaa, että voi luottaa ilman vakuuttelujakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama. Tapailen miestä, jolle pettämisen ajatteluun liittyy ikäänkuin joku pakkomielle, kertoilee kuka on pettänyt ketä, kuinka paheksuu siitä ja itse ei voisi koskaan pettää. Tosi vaikea selittää ettei ole ollut omassa elämässä koskaan ajankohtaista vatvoa pettämisteemaa niin hartaasti. Sitä olettaa, että voi luottaa ilman vakuuttelujakin.
Kuulostaa niin samanlaiselta kuin tämä minunkin mieheni.
Ap
Once a cheater always a cheater