Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, jos pyörä on varastettu pihasta?

Vierailija
09.05.2016 |

Siis rikosilmoitus joo, mutta varmaan hirveesti auttaa. Mikä olis hyvä tapa saada se mahollisesti takaisin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

selaile Tori.fi:tä ja yllätä varas.

Vierailija
2/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

selaile Tori.fi:tä ja yllätä varas.

Pitäis ottaa varmaan joku pelottava kaveri mukaan, kun menee yllättömään varkaan? Itse olen 160-senttinen nainen... Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kattelin tori.fi. Yllättäen varas löytyi oman talon sisältä, kun aloin tarkastaa muiden rappujen pyöräkellareita.

Vierailija
4/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä silmät auki omilla nurkilla, ilmoita varastetuksi löytötavarasivuilla, jaa kuvaa tutuille. Meillä on käynyt niin että tullut joko vastaan samassa kaupunginosassa tai joku on ystävällisesti ottanut yhteyttä että mistä ojasta löytyy. Voi myös seurata torin jne. ja virolaisten käytetyn tavaran sivujen myynti-ilmoituksia jos kävis tuuri että ilmestyy sinne. Yleensä ei kyllä saa enää takaisin. Uuden kun hankkii niin riskiä voi jatkossa minimoida kun pistää rahaa pariin kunnon lukkoon ja katsoo minne sen jättää, vaikkei se mikään takaus ole, kerran vietiin koko pihan pyörät telineineen. Ja monesti on viety ihan lukkojen takaa pyöräkellaristakin. 

Vierailija
5/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite kattelin tori.fi. Yllättäen varas löytyi oman talon sisältä, kun aloin tarkastaa muiden rappujen pyöräkellareita.

Jopa oli amatööri. :D

Vierailija
6/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kanssa että kyllä mä sen aika äkkiä saatan tästä kaupungista löytää. Mutta siis jos löydän tori.fistä niin enkö voi sanoo poliisille, että tuo on se mun (mulla on kauppakirja pyörästä ja hyvät tuntomerkit) niin saisin sen takaisin? Jessus että risoo... Oman talon pyörävarastot katoin jo.

Talomme maahanmuuttajat on tänään ekaa päivää pihakeinuissa istumassa keväästä nauttien tuossa pyörien lähistöllä. Ap

Vierailija
7/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selailin toria ahkerasti, kun tytön pyörä varastettiin. Lähettelin sellaisille myyjille, jotka myivät samanlaista pyörää, kysymyksiä niistä pyöristä.

Lopulta se pyörä löytyi kuitenkin siten, että selailin FB:tä. Siellä yksi kaveri oli tykännyt kuvasta, jossa joku äijä poseerasi mun tytön pyörän kanssa! Se tytön pyörä oli siis turkoosi Jopo, ja mies kuvassa taas ei ollut mikään iloinen värikäs jopoilija, joten osasin laskea 1+1. Kaveri ilmoitti äijälle, että pyörä takaisin. Saimme pyörän takaisin.

Vierailija
8/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä enää voi tehdä mitään. Opettele lukitsemaan seuraava pyörä kunnolla. Älkääkä ostelko niitä varastettuja pyöriä.

Vierailija
9/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä kävelemässä lähipuistoja ym. Aika usein pihasta viedään pyöriä kännissä hetken mielijohteesta ja sitten vaan jätetään johonkin, kun ei ajo sujukaan. 

Vierailija
10/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa vielä rikosilmoituksessa. Rastitin "en vaadi rangaistusta" (kun aattelin että ehkä poliisia sit enemmän kiinnostaa kun vähemmän vaivaa tästä heille) mutta sitten tuohon tuli tällainen kohta

Huomasithan, että esitutkinta toimitetaan vain, jos asianomistaja on ilmoittanut vaativansa rikokseen syyllistyneelle rangaistusta. Jos asianomistaja peruuttaa rangaistusvaatimuksensa, tutkinta on lopetettava.

Eli siis kantsiiko kumminkin vaatia rangaistusta et ylipäänsä tutkittais? Vai mitä tuo tarkoittaa? Ap

Vierailija
11/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin omani facebookin paikallisryhmien kautta.

Opin myös lukitsemaan pyöräni :D

Vierailija
12/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein rikosilmoituksen. Myöhemmin löysin pyöräni lukittuna vaijerilukolla, vein sen poliusilaitokselle viikoksi jäähylle ja sain sen itselleni takaisin.

Vierailija
13/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörävarkaudet eivät ole poliisilla kovin korkealla tärkeysjärjestyksessä. tuosta huolimatta kannattaa ilmoittaa. jos pyörä sattuu joskus löytymään, niin osaavat palauttaa oikealle omistajalle.

jos osaa, niin voi itse yrittää etsiä eri paikoista. jos ei löyty, niin valitettavasti pitää sen jälkeen ostaa uusi.

Vierailija
14/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kotivakuutus, kannattaa varmaan ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöönkin.

Vierailija
15/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla kotivakuutus. Ja vielä mä sen pyöräni löydän..!

Vierailija
16/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörään kannattaa jatkossa merkkauttaa henkilötunnus, niin jäljittäminen on helpompaa. Mielestäni poliisit ja vakuutusyhtiöt tekivät merkintöjä ja merkkauskyniä saa varmasti ostaa.

Kiertelisin myös kauppojen lähellä, katsoisin joenpenkat jne., koska idiootit vievät pyöriä ja jättävät ne jonnekin.

Vierailija
17/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin kanssa että joku on vaan tarvinnut pyörää käyttöön, koska lapsen pyörä on kans ollut pihassa lukitsematta ja siihen ei ole koskettu...

Vierailija
18/19 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa vielä rikosilmoituksessa. Rastitin "en vaadi rangaistusta" (kun aattelin että ehkä poliisia sit enemmän kiinnostaa kun vähemmän vaivaa tästä heille) mutta sitten tuohon tuli tällainen kohta

Huomasithan, että esitutkinta toimitetaan vain, jos asianomistaja on ilmoittanut vaativansa rikokseen syyllistyneelle rangaistusta. Jos asianomistaja peruuttaa rangaistusvaatimuksensa, tutkinta on lopetettava.

Eli siis kantsiiko kumminkin vaatia rangaistusta et ylipäänsä tutkittais? Vai mitä tuo tarkoittaa? Ap

Vakuutus ei korvaa mitään jos et vaadi rangaistusta.

Älä ole turhan vaatimaton tietenkin rikolliselle vaaditaan rangaistusta.

Mistä tuo nyt tuli ettei poliisi nyt rasitu työtään tehdessään niin en vaadi rangaistusta.

Vittu sehän on niiden työtä. Nyt järki käeen. Aina vaaditaan rangaistus jos on rikos tapahtunut.

Vierailija
19/19 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hyvä tapa saada pyörä takaisin on laittaa varashälyytin. Etatti verkkokaupassa 29 ja magneetilla kiinnittyy. Toimii. Näet kännystä missä pyörä menee ja ilmoitat poliisille.